  • 1. Data: 2019-04-14 12:45:14
    Temat: Podlogowka w progu okna tarasowego
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy rozkładając podłogówkę powinno objąć się również progi takich
    okien/drzwi ("wyjechać" ze dwa zwoje na próg, oprócz oczywiście
    zagęszczenia w okolicy progu)? Okno ma 4m długości, głębokość progu
    ok 20cm. Zderzyłem się z opinią znajomego, że nie wolno tak grzać
    progu bo to strata energii na grzanie dworu a jak będę odczuwać zimny
    próg (a to raczej pewne) to mam kupić sobie cieplejsze kapcie...
    I co z tym progiem zrobić?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-04-14 14:10:32
    Temat: Re: Podlogowka w progu okna tarasowego
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 12:45, Marek pisze:
> [...]
    > to strata energii na grzanie dworu a jak będę odczuwać zimny próg (a to
    > raczej pewne) to mam kupić sobie cieplejsze kapcie... I co z tym progiem

    a jak często w okresie grzewczym będziesz z tarasu korzystał ?
    a jak często będziesz w progu zimą stał patrząc przez okno ?

    mam podobny układ i podłogówka progu ani tym bardziej tarasu nie grzeje

  • 3. Data: 2019-04-14 16:18:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Apr 2019 14:10:32 +0200, pilocik
    > a jak często w okresie grzewczym będziesz z tarasu korzystał ?

    Kilka razy dziennie żeby wypuścić na pole zwierzęta.

    > a jak często będziesz w progu zimą stał patrząc przez okno ?

    No kilka razy patrząc co robią zwierzęta. Oprócz wspominanego
    dyskomfortu obawiam się czy taki zimny próg (przy niekorzystnym
    gradiencie temp., wypadającym akurat złośliwie po wew. stronie
    przegrody) nie będzie powodował kondensacji pary wodnej.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2019-04-14 17:56:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-14 o 12:45, Marek pisze:
    > Czy rozkładając  podłogówkę powinno objąć się również progi takich
    > okien/drzwi ("wyjechać" ze dwa zwoje na próg, oprócz oczywiście

    Nie.

    > zagęszczenia w okolicy progu)? Okno ma 4m długości, głębokość progu ok
    Zagęszczenie konieczne.

> [...]
    > to strata energii na grzanie dworu a jak będę odczuwać zimny próg (a to
    > raczej pewne) to mam kupić sobie cieplejsze kapcie... I co z tym progiem
    Nic, będzie ciepły bo beton dość dobrze przewodzi ciepło.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2019-04-27 09:46:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > a jak będę odczuwać zimny próg (a to raczej pewne) to mam kupić sobie
    > cieplejsze kapcie... I co z tym progiem zrobić?

    Tak jak napisali inni. Inna sprawa że po progach się nie chodzi :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-04-27 15:56:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Apr 2019 09:46:57 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Tak jak napisali inni. Inna sprawa że po progach się nie chodzi :-P

    To mam się wyginać patrząc co za oknem?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2019-05-11 21:55:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To mam się wyginać patrząc co za oknem?

    Może nie załapałem. Napisałeś próg ma 20cm, okno 4m - zakładam okno
    podzielone na 2 i jedna/obie części przesuwne. W takim razie albo
    patrzysz przez okno na wprost albo odsuwasz jedną część i wyłazisz na
    taras. Za progiem masz przepaść? :-P

    Ale nie ma co się rozwodzić. Sobie możesz deptać i po stole. Ważne żeby
    u innych zachowywać się kulturalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz