  • 1. Data: 2019-02-22 08:34:47
    Temat: Podniesienie studni kanalizacyjnej
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    Cześć.
    Od niedawna mieszkam w domku, nie ja go budowałem.
    Ostatnio okazało się, że w ogrodzie mam studnię kanalizacyjną z pokrywą
    ok. 20 cm poniżej poziomu ziemi, w związku z zapchaniem trzeba było ją
    odkopać. Jak najprościej ją wyprowadzić do góry? Czy isnieją takie
    przedłużki, które możnaby osadzić w obecnym otworze o wysokości ok. 20 cm?

    Paweł

  • 2. Data: 2019-02-22 08:41:38
    Temat: Re: Podniesienie studni kanalizacyjnej
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 08:34:47 +0100, Pawel Muszynski wrote:
> [...]
    > odkopać. Jak najprościej ją wyprowadzić do góry? Czy isnieją takie
    > przedłużki, które możnaby osadzić w obecnym otworze o wysokości ok. 20

    Tak, istnieją takie kołnierze. Pytanie tylko czy da się jeszcze dopasować
    jakiś profil do tej studzienki. Zmierz wymiary studzienki, zrób zdjęcie i
    pojeździj z tym po kilku składach budowlanych.

    Estetyczniejsza alternatywa, to zasypać żwirem i postawić jakiś kamień na
    to. W żwir trawa niechętnie wrośnie więc będzie łatwo odkopać następnym
    razem, a po kamieniu poznasz dokładnie gdzie trzeba kopać. 20 cm to
    malutko.

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-02-22 12:39:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 22.02.2019 08:34, Pawel Muszynski wrote:
> [...]
    > odkopać. Jak najprościej ją wyprowadzić do góry? Czy isnieją takie
    > przedłużki, które możnaby osadzić w obecnym otworze o wysokości ok. 20 cm?

    Bez obaw, są teleskopowe przedłużki, są płyty łączące. Dasz radę.

  • 4. Data: 2019-02-22 15:58:18
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Tak, istnieją takie kołnierze. Pytanie tylko czy da się jeszcze dopasować
    > jakiś profil do tej studzienki. Zmierz wymiary studzienki, zrób zdjęcie i
    > pojeździj z tym po kilku składach budowlanych.

    I za takim rozwiązaniem jestem.

> [...]
    > to. W żwir trawa niechętnie wrośnie więc będzie łatwo odkopać następnym
    > razem, a po kamieniu poznasz dokładnie gdzie trzeba kopać. 20 cm to

    Poniżej poziomu gruntu => korozja.
    Chcesz raz na ruski rok się tam dostać, najpierw trzeba to odkopać, a
    potem walczyć z przyrdzewiałym do kołnierza deklem.

    --
    viktorius

  • 5. Data: 2019-02-22 17:56:16
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 15:58:18 +0100, viktorius wrote:
    > Poniżej poziomu gruntu => korozja.
    > Chcesz raz na ruski rok się tam dostać, najpierw trzeba to odkopać, a
    > potem walczyć z przyrdzewiałym do kołnierza deklem.

    Skoro raz na ruski rok, to tym bardziej fajniej to mieć pod ziemią, gdzie
    po oczach nie będzie biło. A kołnierz i dekiel z betonu mają być, żadnego
    żelastwa.

    Mateusz

  • 6. Data: 2019-02-22 20:16:14
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 22 lutego 2019 17:56:17 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Skoro raz na ruski rok, to tym bardziej fajniej to mieć pod ziemią, gdzie
    > po oczach nie będzie biło. A kołnierz i dekiel z betonu mają być, żadnego
    > żelastwa.

    Kołnierz i dekiel są żeliwne. Szczerze mówiąc myślałem, że jest jakaś norma na to i
    wszystkie są jednakowe... I żeby przy okazji wymienić ten żeliwny dekiel na jakiś z
    tworzywa, żeby nie rdzewiał i łatwiej się go otwierało.

    Paweł