    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Podskórnik gruszowy.
    From: XL <i...@g...pl>
    Date: 13 May 2018 13:10:02 GMT

    Ujawnił się na jednej z trzech Konferencji w moim sadku. Drzewka posadzone
    rok temu, więc małe i do owocowania jeszcze szmat czasu, więc zastosowałam
    ,,śródkorzeniowo" pałeczki owadobojcze Bayer, z których substancja czynna
    trafia do soków roślinnych. Po tygodniu stwierdzam, że to działa - padły
    wszystkie mszyce, które (przy okazji osłabienia drzewka) opanowały niektóre
    wierzchołki drzewka (mszyce zostawiłam jako wskaźnik), więc ewidentnie
    substancja trafiła do ich żołądków. Czyli podskórnik, siedzący w bąblach
    pod skórką liści, też spożył.

    Powyższy sposób zastosowałam awaryjnie, ponieważ obecnie już za późno na
    opryski, a drzewka jeszcze nie owocują. Pałeczki jednakże są mało
    ekonomiczne w zastosowaniu do drzewek, bo są przeznaczone dla roślin
    doniczkowych. Dlatego aby zabezpieczyć też pozostałe młode drzewka, szukam
    środka, którym mogłabym je podlać i w ten sposób wytruć podskórnika
    ewentualnie jeszcze nieujawnionego, zanim drzewka wejdą w wiek owocowania.
    Czy komuś znany jest taki środek?

    --
    XL