  • 1. Data: 2020-01-11 23:17:59
    Temat: Podstawówka z fotowoltaiki
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Panowie, wy już macie doktoraty z fotowoltaiki a ja nawet podstawówki nie zacząłem
    dlatego chciałbym otworzyć taki wątek, który niektórym może się przydać. Zapraszam,
    dzielcie się wiedzą (jeśli tylko wystarczy Wam cierpliwości).
    Kilka pytań, które mnie nurtują:
    1. Czy jest jakaś alternatywa dla magazynowania energii dla akumulatorów Tesli?
    2. Co się stanie jeśli zainstaluję system ponad moje potrzeby zużycia energii (nie
    będąc podłączony do sieci)?
    3. Efektywność paneli uzależniona jest od temperatury powietrza. Czy da się jakoś
    racjonalnie skalkulować ilość paneli dla 2 różnych warunków pogodowych:
    - lato, maksymalne słońce i temperatura ok 40st.
    - zima, maksymalne słońce i temperatura ok 7st.

    Mam jeszcze ich wiele ale poczekam czy ktoś będzie miał do tego cierpliwość.

    Kadar
    (mam trochę inne warunki pogodowe)

  • 2. Data: 2020-01-11 23:52:24
    Temat: Re: Podstawówka z fotowoltaiki
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 23:17, Kadar pisze:
> [...]
    > - zima, maksymalne słońce i temperatura ok 7st.
    >
    > Mam jeszcze ich wiele ale poczekam czy ktoś będzie miał do tego cierpliwość.

    ale jesteś jeszcze teoretyk czy już może praktyk ?

    powiem tak, założyłem i praktycznie zapomniałem o instalacji,
    gdyby nie wątki na grupie to bym chyba zapomniał że mam panele,
    tylko faktura co dwa miesiące od operatora mi o tym przypomina :D

  • 3. Data: 2020-01-12 00:04:22
    Od: p...@g...com

    Nie jestem nawet teoretykiem. Temat się kręci (pewnie ze względu na dopłaty) więc
    chce się trochę podszkolić bo przyda mi się na pewno. Na razie to szukam działki.
    Jeśli dobrze kojarzę gdzieś w którymś z tematów padło, że teraz przy tej sprawności
    paneli to kolektorów do podgrzewania wody już się nie opłaca instalować. Dobrze
    kojarzę?
    Kadar
    (u mnie pogoda jest zawsze)

  • 4. Data: 2020-01-12 00:14:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 11 stycznia 2020 23:18:00 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > 1. Czy jest jakaś alternatywa dla magazynowania energii dla akumulatorów Tesli?

    Całe mnóstwo. Ale nie wiem jak to wygląda cenowo. Zakładam że nie mieszkasz
    w Polsce? ;)

    > 2. Co się stanie jeśli zainstaluję system ponad moje potrzeby zużycia energii (nie
    będąc podłączony do sieci)?

    Nic. Falownik sobie poradzi :>

> [...]
    > - lato, maksymalne słońce i temperatura ok 40st.
    > - zima, maksymalne słońce i temperatura ok 7st.

    Zależy ile tej zimy i lata. Każdy moduł ma w karcie współczynniki temperaturowe
    i można sobie policzyć ile będzie produkował w danej temperaturze.
    Tylko po co?

    L.

  • 5. Data: 2020-01-12 00:21:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za co ta faktura i na ile?

  • 6. Data: 2020-01-12 00:36:16
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > Za co ta faktura i na ile?

    już Ci kiedyś odpisałem, opłaty stałe, handlowe itp itd etc
    od tego co pobiorę ( moja energia wysłana do operatora minus 20%) tylko
    akcyza, na ostatniej fakturze było tego prawie 2 złote ;)

  • 7. Data: 2020-01-12 01:13:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/01/2020 23:17, Kadar wrote:
    > 1. Czy jest jakaś alternatywa dla magazynowania energii dla akumulatorów Tesli?

    Elektrownia.

    > 2. Co się stanie jeśli zainstaluję system ponad moje potrzeby zużycia energii (nie
    będąc podłączony do sieci)?

    Nic. Energia nie zostanie odzyskana.

> [...]
    > - lato, maksymalne słońce i temperatura ok 40st.
    > - zima, maksymalne słońce i temperatura ok 7st.

    Nie, nie podajesz swoich potrzeb.

  • 8. Data: 2020-01-12 09:07:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 11 Jan 2020 14:17:59 -0800 (PST), Kadar
    <o...@g...com> wrote:
    > 2. Co się stanie jeśli zainstaluję system ponad moje potrzeb
    > y zużycia energii (nie będąc podłączony do sieci)?

    Są tacy co twierdzą, że nie można być nie podłączonym (legalnie).

    --
    Marek

  • 9. Data: 2020-01-12 10:40:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 09:10:02 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Są tacy co twierdzą, że nie można być nie podłączonym (legalnie).

    wtedy pokazujesz mu zdjecie byle campera czy jachtu, powinno wystarczyc.
    One raczej rzadko są przyłączone do sieci, robią produkcję prądu i sa całkowicie
    legalne :)

    b.

  • 10. Data: 2020-01-12 13:46:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mogłem nie zauważyć, nie doczytać, zapomnieć. Jeśli napisałeś że akcyzy 2 złote to
    jaki masz problem napisać ile jest tych innych opłat?