  • 41. Data: 2020-01-14 19:55:36
    Temat: Re: Podstawówka z fotowoltaiki
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Przeca widać (napisali za niego w nagłówkach).

    A prosiłem, żeby tego nie robili. Nie dogadasz się z nimi.

  • 42. Data: 2020-01-14 19:58:33
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Hiszpania? Kraj w którym lewactwo właśnie wygrało wybory? Czarno widzę
    > przyszłość tego kraju.

    W Polsce ostatnio chyba był kolejny protest prawników. Mam nadzieję, że tu nie
    dotrze.

  • 43. Data: 2020-01-14 20:05:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Nie wiem jak z fotowoltaiką, ale w tym kraju był kiedyś taki,
    > co walczył z wiatrakami.

    Fotowoltaika trzyma się mocno a nawet coraz mocniej (gdzie mogę umieścić zdjęcia)
    jest takie osiedle które zasilane jest właśnie prądem z paneli. Taki zestaw produkuje
    3M. Nie wiem czy to wystarczy ale wygląda poważnie.

    No to ja będę kontynuował jego walkę. Jak na razie odbijam się jak piłka od wielu
    urzędów. Czasami, dokładnie, mam wrażenie jak bym walczył z wiatrakami.
    Wysłałem do urzędu zapytanie czy określona działka ma tyle metrów ile jest napisane w
    jednych dokumentach czy tyle ile napisali w innych (katastrze). Napisali długi list
    ale ani słowa o powierzchni. a wszyscy mi mówią: to idź zapytaj. Porozmawiasz to ci
    powiedzą. Tylko, że wiedzą dobrze że ja po ichniemu nie mówię a oni po mojemu i po
    innemu też nie.
    I czy to nie są wiatraki?

  • 44. Data: 2020-01-14 20:06:38
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Hiszpania fajny kraj ale bezrobocie tam mają :>
    To pierwsze tak. to drugie: to znajdź mi chętnego do roboty.

  • 45. Data: 2020-01-14 20:10:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Wypracowali "w końcu" po wyborach koalicję - partia socjalistyczna i reszta
    > lewaków. Koszmar dla normalnych :D

    A mnie się wydawało, że koszmar to jest na Węgrzech i w Polsce (oczywiście pomijam
    Turcję, Białoruś). Jak to różnie można interpretować rzeczywistość.
    Jak na razie nie mam żadnego punktu odniesienia w sprawach polityki. Ponieważ nie
    oglądam telewizji więc nie wiem co się dzieje poza moim płotem.

  • 46. Data: 2020-01-14 21:24:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Fotowoltaika trzyma się mocno a nawet coraz mocniej (gdzie
    > mogę umieścić zdjęcia) jest takie osiedle które zasilane
    > jest właśnie prądem z paneli. Taki zestaw produkuje 3M.
    > Nie wiem czy to wystarczy ale wygląda poważnie.

    Ja się po raz pierwszy z sensownie wykorzystaną fotowoltaiką
    zetknąłem w Hiszpanii. Równo piętnaście lat temu. Jeszcze dalej
    na zachód i nieco na południe, tam gdzie insolacja największa
    w całej Europie. Ale elektryfikacji interioru nie przeprowadzono
    tam nigdy. Za bezcen dało się wtedy kupić kawał ziemi czy nawet
    domu w pięknych okolicznościach przyrody, acz kompletnie
    pozbawionych infrastruktury (wliczając w to sąsiadów). Znakomita
    sprawa dla kogoś, kto od czasu do czasu potrzebuje świętego spokoju
    czy też natchnienia twórczego. Dwa panele na kiju z akumulatorem
    do tego rozwiązywały problem chodzenia spać z kurami. Dawały też
    możność korzystania z komputera czy podobnych zdobyczy techniki.
    Cena czterech euro za wat gołego ogniwa wydawała się wtedy
    śmiesznie niska i atrakcyjna.

    Jarek

    --
    Komunizm to władza radziecka plus elektryfikacja całego kraju.
    -- W. I. Lenin

  • 47. Data: 2020-01-14 21:26:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > To pierwsze tak. to drugie: to znajdź mi chętnego do roboty.

    Jak gorąco, to mię się też robić nie chce (między innymi
    dlatego tak lubię Południe).

    Jarek

    --
    Róbta co chceta.