  • 1. Data: 2017-04-07 11:35:24
    Temat: Polan - nigdy więcej.
    Od: XL <i...@g...pl>

    Kupiłam (wysyłkowo) nasiona białego onętka vel kosmosa firmy Polan.
    Wiedziona informacją na opakowaniu ("waga: 200 mg, w 1 gramie znajduje się
    ok. 140 nasion") spodziewałam się znaleźć wewnątrz statystyczne 28 nasion,
    tymczasem doliczyłam się zaledwie 15, w tym jedno jałowe czyli bez
    substancji zapasowej. Czyli nasion 14, w dodatku na pewno ze dwa nie
    wykiełkują...
    Statystyka mnie jako nauka dziś już zbytnio w życiu nie zajmuje, o ile nie
    pozostaje w sprzeczności z ceną - a cena za ten "rarytas" była trzykrotnie
    wyższa niż za inne odmiany i wynosiła całe 4,50 zł. 12 nasion za 4,50? Toż
    to najdroższe rośliny w mym ogródku będą.

    Polan spada z mojej listy firm nasiennych. Smutne doświadczenie z onętkiem
    jest albowiem tylko kroplą przepełniającą puchar goryczy.

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 2. Data: 2017-04-08 20:51:45
    Temat: Re: Polan - nigdy więcej.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-07 o 11:35, XL pisze:
> [...]
    >
    > Polan spada z mojej listy firm nasiennych. Smutne doświadczenie z onętkiem
    > jest albowiem tylko kroplą przepełniającą puchar goryczy.

    A co sprzedawali?
    200mg czy 28 nasion?
    Wybrali okazałe a klient marudzi bo chce wypierdki.

  • 3. Data: 2017-04-08 21:25:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > A co sprzedawali?
    > 200mg czy 28 nasion?

    "140 sztuk w jednym gramie" sprzedawali.

    > Wybrali okazałe a klient marudzi bo chce wypierdki.

    Nasiona standaryzowane są, wszelkie niespełniające norm (puste, triploidane
    czy zbyt duże) odrzuca się. Opis na opakowaniu jest po to, aby opierając
    się na nim kupić towar lub nie. Kupiłam, bo opis zapewnił mnie, że otrzymam
    z nasion 28 roślin. Zatem chcę moje 28 nasion w opakowaniu dające mi te 28
    roślin, a nie kilka czy jedną.
    Kupując ten konkretny towar zapłaciłam de facto za perspektywę otrzymania
    28 ROŚLIN. Nie interesuje mnie, czy wyrosną one z nasion wielkich jak bób,
    czy z normalnych. Ma być zgodnie z opisem pod KAŻDYM względem - liczby i
    wagi. Producent pisząc nieprawdę na opakowaniu naciął mnie na pieniądze i
    każdy normalny człowiek to przyzna.

    Ale tobie spróbuję jak dziecku, na konkretach: kiedy kupujesz ulubione
    morelowe czekoladki w pudełku, to g.. cię obchodzi, kiedy po otwarciu nagle
    znajdujesz tam tylko kilka dorodnych pralin. Cóż z tego, że ci zapakowano
    dorodne? Chciałeś 28 morelowych czekoladek.
    Poniał?

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 4. Data: 2017-04-08 21:58:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-08 o 21:25, XL pisze:

> [...]
    > wagi. Producent pisząc nieprawdę na opakowaniu naciął mnie na pieniądze i

    To co chciałeś to twoje majaczenia.
    Jeśli na opakowaniu jest określona waga towaru za którą płacisz to
    problemem jest czy sprzedano ci 200mG czy mniej.
    Gdyby napisano opakowanie zawiera 28 nasion wtedy miałbyś formalna
    podstawę marudzić.
    Ale masz rację, niech gamonie nie przeliczają wagi na sztuki skoro to
    nieprawda.

  • 5. Data: 2017-04-08 22:53:58
    Od: XL <i...@g...pl>

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > To co chciałeś to twoje majaczenia.
    > Jeśli na opakowaniu jest określona waga towaru za którą płacisz to
    > problemem jest czy sprzedano ci 200mG czy mniej.

    Określona jest też liczba sztuk - nawet dla średnio kształconego szympansa
    zwrot "w 1 g znajduje się około 140 nasion" jest deklaracją liczby nasion w
    każdej innej ilości wagowej towaru, w szczególności w 200 mg i ma być ich
    tam około 28.
    Około 28 to 26-27-28-29-30.
    A nie połowa tego.

    > Gdyby napisano opakowanie zawiera 28 nasion wtedy miałbyś formalna
    > podstawę marudzić.

    Jak wyżej napisałam - mam podstawę, bo właśnie to napisano, deklarując
    liczbę nasion w gramie.

    > Ale masz rację, niech gamonie nie przeliczają wagi na sztuki skoro to
    > nieprawda.

    Istnueje coś takiego jak odchylenie standardowe - stosuje się to m. in. do
    określania w danej partii zgodności ilosciowej/wagowej towaru z
    zadeklarowaną na opakowaniu jednistkowym.
    Nie może ono w danej partii dopuszczać braku POŁOWY deklarowanej liczby
    sztuk w wybranym losowo opakowaniu jednostkowym, jeśli ta ilość sztuk jest
    wyraźnie zadeklarowana w opisie, nawet jeśli zadeklarowana waga by się
    zgadzała.

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 6. Data: 2017-04-09 22:12:06
    Od: mirzan <l...@g...com>

    Kupuj więc u mnie. Papryka pstrolistna, 10 nasion 5zł + koszt przesyłki
    i gwarancja,że nasion będzie co najmniej 11 sztuk.Ale nie ma gwarancji,że tę
    paprykę zjesz,a jeśli zjesz,to nie gwarantuję,że będziesz miała odwagę,
    wysikać się.Co solidność,to solidność.

  • 7. Data: 2017-04-09 23:23:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    mirzan <l...@g...com> wrote:

> [...]
    > paprykę zjesz,a jeśli zjesz,to nie gwarantuję,że będziesz miała odwagę,

    Że niby ta kapsaicyna... jak buraczki?
    Coś masz chyba ze szczelnością jelit nieteges :-)
    https://www.starthere.pl/test-buraczany-szczelność-j
    elit/

    Ostatnio miałam kłopot po superostrej papryce dzieści lat temu na Węgrzech
    - ale to szło od przeciwnego końca żtp., bo przy myciu się dłonią, którą
    chwilę wcześniej preparowałam tę wiesz, jasnożółtą, długą, węgierską ostrą.
    Wrażenia iście kosmiczne - byłam bliska pionowego startu z miejsca :-)))
    --
    https://www.starthere.pl/test-buraczany-szczelność-j
    elit/XL "Ogródek,

  • 8. Data: 2017-04-10 22:56:32
    Od: mirzan <l...@g...com>

    W dniu niedziela, 9 kwietnia 2017 23:23:42 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
    > Wrażenia iście kosmiczne - byłam bliska pionowego startu z miejsca :-)))

    Nieszczelność,może się pojawić po papryce,jak wylot zostanie wypalony.

  • 9. Data: 2017-04-10 23:48:13
    Od: XL <i...@g...pl>

    mirzan <l...@g...com> wrote:

    elit/

    > Nieszczelność,może się pojawić po papryce,jak wylot zostanie wypalony.

    Nieszczelność jelit nie ma niczego wspólnego z żadnym "wylotem". To
    nieszczelność całej powierzchni wewnętrznej jelit, przez co do
    oplatających je naczyń krwionośnych przenika to, co nie powinno.
    Coś tworzysz :-))

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

  • 10. Data: 2017-04-11 08:42:33
    Od: mirzan <l...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 23:48:14 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
    > XL "Ogródek, figi, trochę sera - a do tego trzech lub czterech
    > przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

    Rozwijasz temat w nieoczekiwanym kierunku. Chciałem zwrócić uwagę,że po ostrej
    papryce,przy sikaniu, będzie strasznie piekło,przy innych czynnościach również
    i nic innego nie miałem na myśli, więc jestem nieźle zdziwiony,po co wyciągasz jakieś
    buraczki,nieszczelności, jak jakiś anatomopatolog domowego chowu.