  • 1. Data: 2021-07-28 13:02:16
    Temat: Polecam optymistom liczącym że zarobia
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.onet.pl/styl-zycia/noizz/taki-dom-mozna-
    miec-za-17-tys-zl-w-japonii-jest-ich-8-mln/rxlt9sh,3
    796b4dc
    Sztucznie stworzony w Polsce popyt na nieruchomosci jeśli idzie o wydymanie ludzi i
    zabranie im kasy chyba nie może się liczyć z żadnym dymaniem z wyjątkiem niemieckiej
    okupacji. Przy okazji rzadzacy bez dodatkowych starań realizuje wiele swoich celów na
    dziesięciolecia do przodu. Przede wszystkim bezwzględne posłuszeństwo obywateli
    którzy coś mają. Jak coś mają to można im to zabrać. Najlepiej jak to coś jest
    drogie. Niska inflację bo ludzie spłacający kredyty nie mają pieniędzy na pierdoły. A
    najlepsze jest to że barany zrobiły się w chuja na własne życzenie. W zasadzie po to
    są barany żeby jest strzyc.

  • 2. Data: 2021-07-28 13:24:52
    Temat: Re: Polecam optymistom liczącym że zarobia
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 13:02:17 UTC+2 4kogu...:
> [...]
    zabranie im kasy chyba nie może się liczyć z żadnym dymaniem z wyjątkiem niemieckiej

    Co w tym dziwnego? U nas też nikt nie chce mieszkać na "zadupiach"... Zobacz na ceny
    mieszkań w Tokio ;)
    Problemem jest brak mieszkań w miastach, w których jest dobra (czytaj korpo...)
    praca. Małe miasta się wyludniają, ceny mieszkań są tam b. niskie... tylko co z tego,
    jak codziennie marnuje się 2-3h na dojazd + nabija dziesiątki tys. km samochodem?
    Kolega tak dojeżdża ~70km w jedną stronę, za swoje mieszkanie w małym miasteczku może
    (jak sam stwierdził) kupić mały garaż w Krakowie...
    Praca w Krk pozwala na bezproblemową spłatę rat za te mieszkania, więc po studiach
    większość zostaje jednak tutaj... i napędza biznes mieszkaniowy... nie da się ukryć,
    że ceny działek kilkukrotnie przekraczają ceny domów w innych regionach, ale to
    kwestia popytu/podaży i na chwilę obecną raczej taniej nie będzie. Zwłaszcza, że
    koszt wynajmu całego mieszkania jest porównywalny ze spłatą za swoje...
    Covid pokazał, że można zdalnie robić to samo, co w biurach, więc może trochę toto
    przystopuje, ale na odwrót ludzi z dużych miast raczej nie ma co liczyć...

  • 3. Data: 2021-07-28 16:38:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 lipca 2021 o 13:24:53 UTC+2 WS napisał(a):
> [...]
    przystopuje, ale na odwrót ludzi z dużych miast raczej nie ma co liczyć...
    Kraków jest jednym chyba z trzech polskich miast w którym nie przewidują ubytku
    mieszkańców a wręcz przeciwnie będzie za 30 lat na niewielkim plusie. Tyle propaganda
    a piramida życia, taki wykres, twierdzi coś innego. Co to znaczy że pracując w
    Krakowie można wpłacać kredyt mieszkaniowy. Tam nie ma Żabek itp. w których ludzie
    pracują za niewielkie pieniądze? Sami bogacze zarabiający nie mniej niż 10 tysięcy na
    rękę są. Rencistów z rentami 1100 też nie ma. Teraz napiszę dlac,ego uważam że
    dorabiasz ideologię do czegoś czego nie ma. Jeśli Kraków byłby w Polsce takim
    miejscem mlekiem i miodem płynącym to przestępczość a konkretnie kradzieże i wlamania
    miałby na niespotykanie wysokim poziomie. Złodzieje z całej Polski i byłych demoludów
    typu Bułgaria i Rumunia zjechali by pracować w Krakowie. Do tego pod Krakowem
    powstały by osiedla z blachy i tektury z chętnymi do pracy w Krakowie. Jeśli spytać
    Googla o zarobki w Krakowie i innych miastach to faktycznie w Krakowie są wyzsze niż
    w Lublinie ale niższe niż np. we Wrocławiu. Poza tym różnica to nie 300%. Z tabelki
    ze strony
    https://rankomat.pl/finanse/w-ktorych-polskich-miast
    ach-zarobki-sa-najnizsze
    Wychodzi że pomiędzy Krakowem a miastem w którym najmniej się zarabia jest ~30%
    roznicy. Tylko czy te 30% roznicy przekłada się na jakość życia? Oczywiście że nie.
    Przed chwila sprawdziłem i wychodzi że na różnicach w wynajęciu podobnego mieszkania
    w Krakowie i Gorzowie wielkopolskim czynsz w Gorzowie jest o jakieś 700 złotych
    miesięcznie niższy. To różnica w zarobkach jest już prawie zjedzona. Tak wiem. Po to
    w Krakowie kupują mieszkania bo będą je wynajmowali, nie wiem komu bo piramida wieku
    jest nieubłagana, w jak nie wynajma to sprzedadza. Tylko kto będzie chciał kupić i za
    ile jeśli większość posiadaczy mieszkań zacznie realizować taki plan.

  • 4. Data: 2021-07-28 20:17:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 16:38:57 UTC+2 4kogu...@gm:

> [...]
    > Sami bogacze zarabiający nie mniej niż 10 tysięcy na rękę są.

    Nie twierdzę, że są sami "bogacze", ale jest sporo ludzi żyjących na hm...
    "europejskim" poziomie , samych studentów zaczynających co rok naukę jest ponad
    100tys https://www.krakow.pl/aktualnosci/242729,32,komunika
    t,w_krakowie_oplaca_sie_studiowac_.html , większość już w czasie studiów zaczyna
    pracować...

    to w zupełności wystarcza, żeby wykupić wszystkie dostępne mieszkania... ludzie
    biedni oczywiście są, jak wszędzie :(, ale mieszkań za dużo się nie buduje - brak
    lokalizacji...

    Mam porównanie - żona pochodzi z N. Sącza i ma tam dwie siostry (po studiach w Krk,
    wróciły do siebie...) - ogólnie brak pracy, trudno się załapać, zarobki Krakowksie /
    3 lekko licząc... :(
    Mieszkają w swoich domach i jak się dowiedziały ile wynosi czynsz w krakowskiej
    spółdzielni/wspólnocie (mieszkanie własnościowe) to nie uwierzyły... ;)

    +

  • 5. Data: 2021-07-28 20:28:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.07.2021 13:24, WS wrote:
    > Małe miasta się wyludniają, ceny mieszkań są tam b. niskie... tylko co z tego, jak
    codziennie marnuje się 2-3h na dojazd + nabija dziesiątki tys. km samochodem?

    Od roku otwiera się właśnie rynek "pracy zdalnej". Przespałeś chyba ;-)
    Zostawiając to czy się utrzyma czy nie, to w USA są krok dalej i
    zaczynają różnicować stawki ze względu na miejsce zamieszkania dla tych
    co aplikują na stanowisko pracy zdalnej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2021-07-28 20:42:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 20:28:49 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    jak codziennie marnuje się 2-3h na dojazd + nabija dziesiątki tys. km samochodem?
    > Od roku otwiera się właśnie rynek "pracy zdalnej". Przespałeś chyba ;-)

    i tak i nie ;)
    niby u mnie (informatyka) praca zdalna jest aktualnie w 90%, co nie przeszkadzało
    mojej firmie zmienić wynajmowanej powierzchni biurowej na większy metraż i bardziej
    reprezentacyjną lokalizację...
    u żony korpo zrezygnowało z dzierżawy jednego biurowca, ale mają za to inny...
    aktualnie nikt nie wie jak będzie wyglądała praca po pandemii, ale patrząc na "nasze"
    korpo zakładam, że jednak z biura tyrzeba będzie trochę popracować...

  • 7. Data: 2021-07-28 21:18:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 lipca 2021 o 20:17:29 UTC+2 WS napisał(a):
> [...]

    spółdzielni/wspólnocie (mieszkanie własnościowe) to nie uwierzyły... ;)

    O studentach był inny artykuł. Połowa studentów w Polsce nie jest z miast w których
    studiuje. W najmie wykształciła się w ramach specjalizacji kategoria wynajem
    studentom. Na wielu kierunkach wprowadzono nauczanie zdalne. W artykule oceniali że
    połowa tych co wynajmowali studentom bardzo odczuła finansowo brak studentów. Masz
    rację że sporo studentów pracuje. Pracują w sklepach, kawiarniach, knajpach.
    Nieliczni pracują w firmach w których wiedza że będą pracowali i dobrze zarabiali po
    skończeniu nauki. Jeśli są sprzedawane mieszkania studentom to płatnikami są dobrze
    sytuowani rodzice. W artykule napisali że rynek najmu studentom jest trudny i
    generujący spore koszty dla wynajmującego. Pokój/mieszkanie musi być umeblowane i
    wyposażone. Pomijając 3% studentów czyściochow reszta w rok robi z pomieszczeń chlew.
    I przed kolejnym najmem właściciel co roku robi spory remont.

  • 8. Data: 2021-07-28 21:22:05
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    zabranie im kasy chyba nie może się liczyć z żadnym dymaniem z wyjątkiem niemieckiej

    to kiedy wróżysz krach i kilkudziesięciu procentowe spadki?

    Przy okazji rzadzacy bez dodatkowych starań realizuje wiele swoich
    celów na dziesięciolecia do przodu.

    swoje to raczej przy okazji, ale w zasadzie to nie istotne - istotne
    jest to, że nie nasze

    Przede wszystkim bezwzględne posłuszeństwo obywateli którzy coś mają.

    raczej tych którzy nie mają nic. Taki to będzie posłuszny, a jak nie to
    mu się odbierze pińcet plusa czy inny dochód gwarantowany i już
    posłusznie zaszczeka jak inni

    Jak coś mają to można im to zabrać.

    ci co mają więcej, nadal będą mieć. Ale zgadzam się - jak masz drobne
    oszczędności czy jeden dom na wynajem, to łatwo może być to odebrane

    Najlepiej jak to coś jest drogie. Niska inflację bo ludzie spłacający
    kredyty nie mają pieniędzy na pierdoły.

    inflacja im wyższa tym lepsza, bo łatwiej pospłacać długi kosztem tych,
    co mają oszczędności. Tylko ta oficjalna musi być niska

    A najlepsze jest to że barany zrobiły się w chuja na własne życzenie.
    W zasadzie po to są barany żeby jest strzyc.

    Też się zdziwiłem że jest takie przyzwolenie społeczne na zamykanie
    ludzi w areszcie domowym, zakazywanie pracy czy coraz bardziej jawne
    zniewolenie.

  • 9. Data: 2021-07-28 21:29:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    przystopuje, ale na odwrót ludzi z dużych miast raczej nie ma co liczyć...
    Dlaczego uważasz że wszyscy Japończycy całe życie pracują i całe życie muszą
    wynajmować mieszkanie 10m? w Tokio. 1/3 Japończyków to emeryci. Myślisz że są tacy
    głupi że po przejściu na emeryturę nie przenoszą się poza duże miasta żeby w spokoju
    i czystym środowisku dożyć do śmierci. I jeśli pomimo tego jest w Japonii bardzo dużo
    pustych domów na prowincji to znaczy że szybciej wymierają niż przechodzą na
    emeryturę. Popatrz na piramidę wieku Japonii. Nie trzeba być bystrym żeby zauważyć co
    się tam dzieje.
    https://www.google.com/search?q=piramida+wieku+japon
    ia+2009&client=tablet-android-lenovo&prmd=inv&sxsrf=
    ALeKk02WtbjyH8YrIndop4jgpmdF0GPhVg:1627500385989&sou
    rce=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjEi4Ozv4byAhWKjosK
    HRhIDWcQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=1280&bih=800#imgrc=mDc6sQ
    yuRbHqmM

    Z Japonią dałeś strasznie nietrafiony przykład.

  • 10. Data: 2021-07-28 21:44:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 21:29:05 UTC+2 4kogu...@napisał(a):
> [...]
    głupi że po przejściu na emeryturę nie przenoszą się poza duże miasta żeby w spokoju

    Japonia mocno się zestarzała, emerytury są niskie... ludzie pracują jak długo się da,
    wolą więzienie niż samotność :( https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/190209982-Japonia-Dl
    aczego-emeryci-chca-isc-do-wiezienia.html