  • 1. Data: 2018-03-20 17:04:22
    Temat: Pomiar temperatury w domu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Co czytam to każdy tutaj co najmniej naście czujników powciskał w
    ściany, podłogę czy gdzie tam jeszcze. A uruchomił ktoś już? :-)

    Jakieś wnioski na temat rozkładu temperatur w domu salon, łazienka,
    północny pokój w pochmurny dzień oraz słoneczny?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-03-20 19:02:12
    Temat: Re: Pomiar temperatury w domu
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

> [...]
    >
    > Jakieś wnioski na temat rozkładu temperatur w domu salon, łazienka,
    > północny pokój w pochmurny dzień oraz słoneczny?

    Tak, mam. Trochę nawet danych zbierałem. Instalację nadal mam... w
    dupie;) Nic ciekawego tam nie ma - same cyferki a w domu ciepło bez
    względu czy tam się coś pokazuje i liczy czy nie;)

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 3. Data: 2018-03-20 19:05:27
    Od: pilocik <p...@t...pl>

> [...]
    >
    > Jakieś wnioski na temat rozkładu temperatur w domu salon, łazienka,
    > północny pokój w pochmurny dzień oraz słoneczny?

    mam kilkanaście czujników, temperatura potrafi się zmienić o 2-3 stopnie
    od słońca, ale tylko od południa, wschód i zachód takich skoków nie ma,
    zresztą ogrzewanie pilnuje by temperatura była w miarę stała

  • 4. Data: 2018-03-20 20:08:57
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > mam kilkanaście czujników, temperatura potrafi się zmienić o 2-3 stopnie
    > od słońca, ale tylko od południa, wschód i zachód takich skoków nie ma,
    > zresztą ogrzewanie pilnuje by temperatura była w miarę stała

    Ja mam w każdym pokoju, łazience, korytarzu regulator z pomiarem i muszę
    stwierdzić, ze pomimo ustawienia wszystkich regulatorów na max
    (ustawiłem 27C na nich) rozkład temperatur jest bardzo równy w całym
    budynku. Różnice na poziomie 2 stopni, jak wcześniej napisano.
    Czasami zdarza się (jak teraz było), że jest mocny zimny wiatr, wtedy
    rogowy atakowany pokój pokój potrafi przez weekend (nie grzeję w
    weekendy) ostygnąć o 2-3 stopnie bardziej niż te pośrodku, ale jak się
    ogrzewanie włączy, to dochodzi do wyrównania bardzo szybko (jak na
    podłogówkę).

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. czy teraz dał bym tyle regulatorów... tak, bo koszt niewielki, ale
    sensu w tym większego już nie widzę :)

  • 5. Data: 2018-03-20 20:30:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 17:04:25 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Co czytam to każdy tutaj co najmniej naście czujników powciskał w
    > ściany, podłogę czy gdzie tam jeszcze. A uruchomił ktoś już? :-)

    ja mam kilkanascie czujników ktore generuja mi wykresy. Pare razy wykryły sie różne
    awarie gdy przebiegi były nietypowe. Tak na codzień to temperature zewnetrzna
    sprawdzam jaka była min/max

    b.

  • 6. Data: 2018-03-20 22:15:59
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 marca 2018 11:04:25 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    >
    > Jakieś wnioski na temat rozkładu temperatur w domu salon, łazienka,
    > północny pokój w pochmurny dzień oraz słoneczny?

    Ja mialem dlugi czas sporo czujnikow i monitoring 24/7/365 przez pare lat.

    I wnioski w sumie dwa:

    1. Po ociepleniu stropu nagrzewał się on dobre 3 dni.
    W pomieszczeniach na dole mialem okolo 26 stopni, na poddaszu nieuzytkowym nie
    ocieplanym bylo okolo 8 stopni przy lekkich mrozach na zewnątrz - okolice -2 w nocy.
    Ładnie było widać jak się temperatura stropu (mierzona na jego wierzchu) zmieniła z
    tych 12-14 stopni do około 23-24.

    2. Temperatura podczas gotowania posiłków bardzo szybko wzrasta nawet w dosyc
    odległych miejscach. I potem relatywnie powoli opada.

    Po wykresie mozna bylo poznać o której rodzina wstaje i śniadanie/obiad szykuje a o
    której jest ostatnia kolacja.

    mialem tez miernik wilgotnosci i on tez ciekawie pokazywal jak sie ona zmienia w
    trakcie roku.
    Lato -wilgotnosc w domu na poziomie 60-70 procent.
    W zime spadalo do okolo 40-50procent.

    Wietrzenie wiele tej wilgotnosci nie zmieniało. Wentylacja grawitacyjna swobodna.
    Okna plastikowe. Wietrzone dosyc intensywnie, pi* oko non stop jakieś 1 powierzchnia
    kartki A4 per dom były otwarte jako wentylacja.

    I tyle.
    Gdyby miec jakiś monitoring spalanego paliwa to mozna by cos wiecej wywnioskowac ale
    nie ma. Tak więc moge tylko napisac ze dom stary, ocieplony prawie cały - bez jednej
    całej sciany, 130m2, w środku około 23-26 stopni ciagle i spalone około 3 tony wegla
    na rok. W tym grzanie wody uzytkowej na spółe z przepływowym (w lato).

    Kiedys chcialem taki monitoring miec ale w praktyce pozytku z tego nie ma, cyferki se
    lecą, cos tam mozna wywnioskowac ale bogatszy sie od tego nie zrobilem.

  • 7. Data: 2018-03-21 06:52:48
    Od: l...@g...com

    Budyń, jakie to były awarie?

  • 8. Data: 2018-03-21 08:05:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 21 marca 2018 06:52:50 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Budyń, jakie to były awarie?

    woda mi schodziła z instalacji c.o., to akurat łatwo wykryć bo piec sie wyłącza :)
    ale zgłupiał kiedys elekrozawór trójdrożny, który dzielił wode na piętro/parter, też
    ładnie było widać.
    Gdy na piecu ustawię zbyt niską temperaturę to piec taktuje impulsami (bo ma wtedy za
    dużą moc) i to tez pieknie widać na wykresach- wtedy podkręcam nieco temperaturę.
    No i układ solarny kontroluję, tam też zdarzały sie jakies jaja na etapie prototypu -
    mam nadzieje ze z tym juz koniec :)

    b.

  • 9. Data: 2018-03-21 09:55:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Mar 2018 17:04:22 +0100, Mateusz Bogusz

    > Co czytam to każdy tutaj co najmniej naście czujników powciskał w
    > ściany, podłogę czy gdzie tam jeszcze. A uruchomił ktoś już? :-)

    Ja póki co wcisnąłem po jednym przy rurach do wymiennika gruntowego
    puszczonych przez fundament pod posadzką. Dobrze że przypomniałeś, muszę z
    Ali zamówić więcej czujników i będe upychać gdzie popadnie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-03-21 10:03:51
    Temat: Re: omiar temperatury w domu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 21.03.2018 o 09:55, Myjk pisze:
    > Ja póki co wcisnąłem po jednym przy rurach do wymiennika gruntowego
    > puszczonych przez fundament pod posadzką. Dobrze że przypomniałeś, muszę z
    > Ali zamówić więcej czujników i będe upychać gdzie popadnie. :P

    Ja nakupywałem małych wyświetlaczy elektronicznych z termoparą na
    kilkumetrowym kabelku i teraz je rozciągam od kotłowni na dole (tam bedą
    wyświetlacze) przez strych w takie miejsca jak na strych, do wnętrza
    rekuperatora na wyciągu i nadmuchu...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz