  • 1. Data: 2019-11-08 08:40:47
    Temat: Pomieszczenie referencyjne- które wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    Salon- oczekiwana temperatura 21stC
    Łazienka- oczekiwana temperatura- 23stC
    Sypialnie- oczekiwana temperatura 19stC.

    Które pomieszczenie winno być referencyjne- to znaczy w którym umieścić czujnik z
    pomiarem temp wew. od kotła gazowego?

  • 2. Data: 2019-11-08 09:00:55
    Temat: Re: Pomieszczenie referencyjne- które wybrać?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 8, 2019 at 8:40:49 AM UTC+1, Kris wrote:

    > Które pomieszczenie winno być referencyjne- to znaczy w którym umieścić czujnik z
    pomiarem temp wew. od kotła gazowego?

    To, ktore najdluzej sie nagrzewa/najszybciej wychladza
    U mnie (tylko grzejniki) sprawdza sie w otwartym przedpokoju na parterze(nie ma tu
    grzejnika-grzeja z kuchni i z salonu), dziala to tak, ze po osiagnieciu wymaganej
    temperatury przy czujniku sterownik wylacza grzanie w calym domu. Wiec jesli cos
    wymaga dluzszego grzania, to sie nie nagrzeje ;)
    (problem pojawia sie np. gdy ktos przyjedzie i odkrecam termostat w nieuzywanej
    sypialni-zeby ja nagrzac trzeba "kombinowac", najprosciej podniesc ustawina temp. na
    czyjniku, albo pozakrecac tam kaloryfery...)

  • 3. Data: 2019-11-08 09:28:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 09:00:57 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    pomiarem temp wew. od kotła gazowego?

    > To, ktore najdluzej sie nagrzewa/najszybciej wychladza

    U mnie wychodzi że jest to salon, a właściwie 2/3 parteru, bo pomijając garaż to
    reszta parteru to salon(minus wydzielona kuchnia i małe WC)
    I faktycznie tu się najszybciej wychładza bo z jednej strony drzwi do korytarza i
    dalej na zewnątrz a z drugiej strony drzwi tarasowe.
    I te tarasowe są min kilkanaście razy dziennie otwierane/zamykane bo zwierza domowe
    raz wchodzą, raz wychodzą
    I teraz jak na salon ustawię 21stC to czy nie będzie kłopotu żeby na piętrze w
    dużej(15m2) łazience utrzymało się stabilne 23stC?
    Cza będzie poeksperymentować. Więc jakiś bezprzewodowy sterownik muszę kupić a
    chciałem coś najprostszego.

  • 4. Data: 2019-11-08 10:18:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 8 listopada 2019 08:40:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Sypialnie- oczekiwana temperatura 19stC.
    >
    > Które pomieszczenie winno być referencyjne- to znaczy w którym umieścić czujnik z

    dałbym gdzies w centralnej czesci domu, tam gdzie nie ma duzego wpływu słońca

    b.

  • 5. Data: 2019-11-08 14:27:43
    Od: e...@g...com

    Z najprostszym będzie chyba problem, jeśli kocioł ma modulowac.

  • 6. Data: 2019-11-08 15:29:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.11.2019 10:18, Budyń wrote:

    pomiarem temp wew. od kotła gazowego?

    > dałbym gdzies w centralnej czesci domu, tam gdzie nie ma duzego wpływu słońca

    Dokładnie, w przedpokoju bardziej od północny żeby nie było wpływu
    światła słonecznego ale nie przy drzwiach wejściowych.

  • 7. Data: 2019-11-09 09:51:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-08 o 09:28, Kris pisze:

> [...]
    dalej na zewnątrz a z drugiej strony drzwi tarasowe.
    > I te tarasowe są min kilkanaście razy dziennie otwierane/zamykane bo zwierza domowe
    Dlatego u mnie pies tylko jak jest ciepło wychodzi przez drzwi tarasowe,
    resztę roku przez wejscie gdzie mam przedsionek czyli jest oddzielenie.
    dzieki temu nie wychładza mi całego salonu.

    > I teraz jak na salon ustawię 21stC to czy nie będzie kłopotu żeby na piętrze w
    dużej(15m2) łazience utrzymało się stabilne 23stC?
    Podkręć (odkręć) zawory żeby grzała na full, czujnik gdzieś w
    salonie/korytarzu najlepiej, jak masz podłogówke to możesz zaworami
    podregulować żeby wsystkie pomieszcenia grzało równo. Sypialnie można
    skręcić lekko bo tam 20st wystarcza a niektórzy wola nawet mniej.

    --
    Janusz