  • 1. Data: 2019-06-06 11:51:00
    Temat: Pompa ciepła APIC
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Ktoś słyszał o tej polskiej firmie produkującej pompy ciepła, używa może?
    :P Dostałem fajną ofertę, 10kW gruntówka za 12k netto (!) plus instalacja
    2,5k. W sumie niecałe 15k brutto za pompę z podłączeniem (oczywiście
    jeszcze do tego wyposażenie kotłowni typu CWU 300L, pompy, materiały
    wyliczone na 7k brutto. Co ciekawe realizują też aktywne chłodzenie. Z tego
    co czytam sprężarki t. scroll dają gdy ecopol czy ekontech (które także
    rozważałem) nie mają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2019-06-06 12:03:05
    Temat: Re: Pompa ciepła APIC
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 11:51:49 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > co czytam sprężarki t. scroll dają gdy ecopol czy ekontech (które także

    na jakąś podmarkę bosha ale powietrzną dostałem ofertę na 16tysiecy. Moze ceny
    rzeczywiscie spadają, kto ich tam wie.

    A lisciasty nie wierzy ze panele fv bedą za darmo :-) Przyjdzie unia i da ! :-)

    b.

  • 3. Data: 2019-06-06 13:38:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Jun 2019 03:03:05 -0700 (PDT), Budyń

    > na jakąś podmarkę bosha ale powietrzną dostałem ofertę na 16tysiecy.

    Jeszcze zależy jaka moc nominalna. :P

    > Moze ceny rzeczywiscie spadają, kto ich tam wie.

    Raczej były trochę napompowane przez instalatorów. Zresztą nie tylko tu, bo
    i przy WM jest to samo że eny katalogowe są wysokie, instalator dostaje
    potężną zniżkę, ale cenę klientowi daje wyższą niż detaliczna u producenta.
    Co jest absurdem oczywiście.

    > A lisciasty nie wierzy ze panele fv bedą
    > za darmo :-) Przyjdzie unia i da ! :-)

    Za darmo to nie, ale za pół darmo już pewnie tak. vide
    Australia gdzie kWp kosztuje na gotowo 2800 zł brutto.

    W kwestii pomp APIC to dowiedziałem się właśnie że mają też w standardzie
    softstart (w ecopol trzeba dopłacać), mają też możliwość dołożenia
    inwertera, ale tu już 4-5k więcej. Czyli bez sensu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-06-06 17:11:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > :P Dostałem fajną ofertę, 10kW gruntówka za 12k netto (!) plus instalacja
    > 2,5k. W sumie niecałe 15k brutto za pompę z podłączeniem

    Oferta fajna ale to nie jest jakiś cud, ja za ecopola 10kW płaciłem 15 brutto.
    A podłączałem sobie sam przez jedno popołudnie, to nie jest technologia NASA ;)

    > co czytam sprężarki t. scroll dają gdy ecopol czy ekontech (które także
    > rozważałem) nie mają.

    Ja w ecopolu mam scrolla Copelanda.
    Spytaj na jakich podzespołach robią. Jakie wymienniki, jaki presostat
    i elektrozawory. Bo to są miejsca gdzie się fajnie oszczędza a jak się
    za bardzo oszczędzi to jest buba. Żeby nie było że mam coś przeciwko
    temu Apicowi, brat się buduje w przyszłym roku to mu muszę coś wymyślić
    do grzania dupska, więc zerknę na ten model też ;)

    L.

  • 5. Data: 2019-06-06 17:15:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 13:38:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > potężną zniżkę, ale cenę klientowi daje wyższą niż detaliczna u producenta.

    Eeee... Ja za WM jakoś drastycznie nie zapłaciłem. Jak ktoś nie szuka
    i nie kombinuje tylko bierze pierwsze z brzegu żeby mieć to z głowy
    to tak jest. I potem są historie że ktoś za pompę ciepła z przyległościami
    zapłacił 100 tysięcy ;P

    > Za darmo to nie, ale za pół darmo już pewnie tak. vide
    > Australia gdzie kWp kosztuje na gotowo 2800 zł brutto.

    Coś mi się nie chce wierzyć. W Australii są ceny z kosmosu
    na wszystko.

    > W kwestii pomp APIC to dowiedziałem się właśnie że mają też w standardzie
    > softstart (w ecopol trzeba dopłacać), mają też możliwość dołożenia
    > inwertera, ale tu już 4-5k więcej. Czyli bez sensu.

    Ja mam softstart i nic nie dopłacałem.

    L.

  • 6. Data: 2019-06-06 20:45:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie za pol darmo? W USA w slonecznych elektrowniach zawodowych za wata panela placa
    zlotowke.

  • 7. Data: 2019-06-06 20:59:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzisiaj bylem w nieduzym doku, 100m2. Grzany jest powietrzna pompa ciepla. Rachunek
    za zime 2800, tak powiedzial wlasciciel. Domek postawiony dwa lata temu z
    uwzglednieniem wszystkiego co ma wplyw na niskie koszty ogrzewania. Zima jakas
    tragiczna nie byla.

  • 8. Data: 2019-06-06 22:56:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    uwzglednieniem wszystkiego co ma wplyw na niskie koszty ogrzewania. Zima jakas

    czy to jest niska cena za ogrzewanie małego domku? Czy gazem nie będzie
    taniej?
    ToMasz

  • 9. Data: 2019-06-06 23:02:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    Gazem taniej jak gaz masz. Jak nie masz to żeby mieć min 10tys trzeba szykować i to
    pod warunkiem że są warunki aby gaz do granicy działki doprowadzili. A prąd w domu
    każdy ma bo jakby nie bylo warunkow na prąd to pozwolenia na budowę nie dodyaniesz

  • 10. Data: 2019-06-06 23:57:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 czerwca 2019 20:59:39 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    > z uwzglednieniem wszystkiego co ma wplyw na niskie koszty ogrzewania. Zima jakas

    Coś ma spieprzone ewidentnie. 2800 to za grzanie gazem nie ma prawa wyjść
    w domu o takiej mikrej powierzchni. Pompą ciepła nawet powietrzną powinno
    wyjść max tysiak.

    L.