  • 1. Data: 2020-11-26 21:32:00
    Temat: Pompa ciepła, nietypowy dobór.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Problem się pojawił.
    Z pewnych nie dających się ogarnąć względów instalacja wody grzewczej
    którą do tej pory wykorzystywałem, przeszła w stan niskotemperaturowy. Z
    27-30C mam obecnie do dyspozycji 19-21C, a to już za mało na ogrzewanie
    budynku. Przy 25 jeszcze dał bym radę, więc niewiele brakuje.
    Przepływy przy tych 20C mam duże, więc energii do odzyskania sporo,ale
    muszę podnieść temperaturę o powiedzmy 10C (dla bezpieczeństwa). Pojawia
    się więc temat PC W/W. Pytanie, czy klasyczne - typowe PC zdychają
    powyżej 20C? Skoro potrzebuję podnieść o 10C przy zapotrzebowaniumocy
    na poziomie 30kW, to czy brać pompę 30kW, czy może jakoś inaczej się
    toto w takim przypadku liczy? W ogóle jak byście podeszli do tematu?

    Irek.N.