  • 1. Data: 2017-12-07 17:00:46
    Temat: Pompka wspomagająca do wody
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebne mi jest około 15 litrów wody na minutę przez około dwie
    godziny raz na jakiś czas. Tymczasem leci mi 10-12. Ciśnienie wody jest,
    jakie jest (3 piętro) , instalacja wody jest nowa, nic nie jest
    przytkane, ani zakamienione, więc tutaj drogi poprawy nie widzę.
    Chętnie bym dobudował jakąś małą pompkę wspomagającą, która mi nieco
    poprawi przepływ.
    Macie jakieś sprawdzone typy pompek do tego celu? Zależy mi, aby była
    cicha i mała. Nie mam na myśli hydroforu, tylko zwykłą pompkę wirową
    włożoną szeregowo w rurę z zimną wodą.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-12-07 17:36:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bywalem w Lodynie to cisnienie wody takie ze rece trudno umyc. Znajomy mial przed
    przeplywowym podgrzewaczem wody fabryczne pudelko z pompka i czyms jeszcze ze pompka
    sie wlaczala tylko wtedy jak kran byl odkrecony. Jak sie nazywa i gdzie kupic nie mam
    pojecia, wiem ze cos takiego jest.

  • 3. Data: 2017-12-07 21:18:18
    Temat: Re: Pompka wspomagająca do wody
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 4. Data: 2017-12-07 21:20:33
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Macie jakieś sprawdzone typy pompek do tego celu? Zależy mi, aby była
    > cicha i mała. Nie mam na myśli hydroforu, tylko zwykłą pompkę wirową

    Zbiornik/bufor

  • 5. Data: 2017-12-07 21:52:31
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Probleem w tym, że hydrofor byłby najbardziej efektywny.Jeżeli taka pompa miałaby być
    elementem instalacji, to trzeba na to zgodę właściciela instalacji.Problem w tym, że
    jeśli Ty potrzebujesz więcej wody, niż instalacja pod normalny ciśnieniem może
    wydolić, to jeśli włączysz taką pompę, to gdzie indziej tej wody zabraknie.W
    szczególnych wypadkach może powstać podciśnienie.A póżniej uszkodzenie
    instalacji.Dawno, dawno temu to przerabiałem na okoliczność spadków ciśnienia
    wody.Nie dało się namówić wodociągów, aby na jedną instalację założyć hydrofor.
    Oni wierzą że to tylko na chwilę.Ale muszą założyć, że będzie tak stale.
    Tu sprawa jest prostsza: dajesz mały hydrofor na jedno urządzenie.Dasz duży zbiornik,
    a ZA NIM pompę do urządzenia.Ewentualnie drugi mniejszy zbiornik stabilizujący.Nie
    będzie ryzyka podciśnienia, a nadciśnienie w Twojej instalacji będzie Twoją prywatną
    sprawą.Odpowiedzialność również.
    pozdro.abomito

  • 6. Data: 2017-12-07 22:19:12
    Od: abomito <a...@w...pl>

    .Dasz duży zbiornik, a ZA NIM pompę do urządzenia.
    Bo się zapętliłem.Ten "duży zbiornik" nie może być zbiornikiem ciśnieniowym.
    To ma być coś jak zbiornik przy sedesie.A jeśli dasz wysoko i większe średnice
    przewodu, to może nie potrzebna będzie pompa.

  • 7. Data: 2017-12-08 15:29:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.12.2017 o 21:20, Kris pisze:

    > Zbiornik/bufor
    Zbiornik/bufor miałby sens przy gazach, a tu jest ciecz.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-12-08 15:34:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 07.12.2017 o 22:19, abomito pisze:

> [...]
    > To ma być coś jak zbiornik przy sedesie.A jeśli dasz wysoko i większe średnice
    > przewodu, to może nie potrzebna będzie pompa.
    Tak się nie da z kilku powodów:
    1. napisałem, że potrzeba 15 litrów na minutę przez 2 godziny, co daje
    1800 litrów. Wyobrażasz sobie taki duży zbiornik?
    2. budynek ma 3 piętra i gdybym dał taki zbiornik najwyżej, jak się da,
    to więcej, niż 5 metrów różnicy poziomów nie uzyskam, co daje ledwo 0,5
    bara.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-12-08 16:30:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 8 grudnia 2017 15:34:03 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > 1. napisałem, że potrzeba 15 litrów na minutę przez 2 godziny, co daje
    > 1800 litrów. Wyobrażasz sobie taki duży zbiornik?

    Przeca z rury masz 10-12 litrów/min, więc niedobór na 2 godziny to jakieś
    400-600 litrów, nie jest to jakiś potworny zbiornik ;)

    Ale to trochę dziwne że takie słabe ciśnienie, może prześledź instalację
    czy gdzieś ktoś nie wstawił reduktora ciśnienia, żeby "w rurach nie strzelało"?
    Jak nie było zbiorników przeponowych to takie cuda się robiło.

    L.

  • 10. Data: 2017-12-08 19:26:59
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    > 2. budynek ma 3 piętra i gdybym dał taki zbiornik najwyżej, jak się da,
    > to więcej, niż 5 metrów różnicy poziomów nie uzyskam, co daje ledwo 0,5

    Możesz spytać w wodociągach, czy się da.Prawdopodobnie wyjaśnią tak, jak ja, ale
    można spróbować można.
    Możesz również spróbować założyć takie "wspomaganie" na własną rękę.Wprawdzie
    widziałem że niewielkie podciśnienie ściska zbiorniki po kilka metrów sześciennych,
    ale może sieć ma chodzi na innych zasadach i nikomu nawet grzybka do środka nie
    wciśnie.Można spróbować, choć ja bym się bał.
    Możesz również dociągnąć nową linię grubszymi rurami.Tuż da radę.
    Możesz również ono ustrojstwo postawić w piwnicy.
    A zbiornik.No, duży jest, fakt.Ale może wart zachodu...
    Pozdro.abomito