  • 1. Data: 2018-04-21 19:27:46
    Temat: Popękane kominy
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Wiadomo że jak się pali mokrym opałem, to kominy pękaja, ale ja zauważyłem
    coś takiego na kominie wentylacyjnym i dokładniem na odcinku wystajacym
    ponad pokrycie dachowe. Cegła wapienna popękana, zaprawa tak samo, czym to
    może być spowodowane? Może tym, że ten komin wentylacyjny znajduje się obok
    komina spalinowego i te spaliny co na niego zawiewaja tak potrafią zniszczyć
    komin?

  • 2. Data: 2018-04-22 15:36:46
    Temat: Re: Popękane kominy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.04.2018 o 19:27, Bob Budowniczy pisze:
    > Wiadomo że jak się pali mokrym opałem, to kominy pękaja,
    No niezupełnie. Przyjrzyj się komin, gdzie pali się gazem.
    Paliwa stałe zawierają w swoim składzie wodór i to całkiem sporo i
    spalanie nawet najsuchszego drewna, czy węgla zawsze da w spalinach parę
    wodną. Jak komin chłodny, to ta para musi się skroplić, a jak materiał
    komina jest nasiąkliwy, to namoknie. Przyjdzie mróz, zamarznie i pęknie.
    Mokry opał może ten proces spotęgować, ale nie znaczy to, że paląc
    suchym mamy gwarancję, że komin nie spęka.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-04-22 17:47:49
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > Mokry opał może ten proces spotęgować, ale nie znaczy to, że paląc suchym
    > mamy gwarancję, że komin nie spęka. Jacek

    Ja to rozumiem, tylko że to pęka komin wentylacyjny, w nim spaliny nie idą,
    najwyżej zawiewa go dymem od sąsiedniego komina spalinowego.

  • 4. Data: 2018-04-22 20:15:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.04.2018 o 17:47, Bob Budowniczy pisze:
    > Ja to rozumiem, tylko że to pęka komin wentylacyjny, w nim spaliny nie
    > idą, najwyżej zawiewa go dymem od sąsiedniego komina spalinowego.

    Ale wychodzi wilgotne powietrze z domu - łazienki, kuchni...

    Komin jest po sam dach ocieplony?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2018-04-22 20:53:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.04.2018 o 17:47, Bob Budowniczy pisze:
    > Ja to rozumiem, tylko że to pęka komin wentylacyjny, w nim spaliny nie
    > idą, najwyżej zawiewa go dymem od sąsiedniego komina spalinowego.
    Zobacz to:
    http://baltic-pomorze.pl/?page_id=12983

    jak kominem wentylacyjnym leci powietrze z mieszkania o temperaturze 20
    st. C i wilgotności względnej 50%, to wykraplanie wilgoci natępuje już
    przy ok. 9 st. C.
    9 stopni to nie jest żadna niska temperatura. Ścianki komina mogą tyle
    mieć przez większość dni w roku.
    Dalej, tak, jak pisałem. Ścianki nasiąkną, zamarzną i pęknie.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-04-25 21:15:55
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Ale wychodzi wilgotne powietrze z domu - łazienki, kuchni...
    > Komin jest po sam dach ocieplony?
    > Pozdrawiam, Mateusz Bogusz

    Komin wentylacyjny nie jest ocieplony a pęka jedynie część wystajaca ponad
    dachem, część znajdująca sie pod nieogrzewanym poddaszem jest jak nowa,
    dlatego zastanawiam się co tak zaszkodziło tej części komina wentylacyjnego
    wystajacego z dachu?

  • 7. Data: 2018-04-27 18:18:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 21:15, Bob Budowniczy pisze:

> [...]
    > ponad dachem, część znajdująca sie pod nieogrzewanym poddaszem jest jak
    > nowa, dlatego zastanawiam się co tak zaszkodziło tej części komina

    Spada temperatura, wytrąca się wilgoć, a w zimę zamarza jak zasugerował
    Jacek. To komin wentylacyjny jak napisałeś. Wysoko wystaje on ponad
    przykrycie dachu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-04-28 13:27:57
    Od: l...@g...com

    A cegła wapienna nadaje się w ogóle na kominy? Tak tylko pytam.

  • 9. Data: 2018-05-01 15:24:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.04.2018 o 13:27, l...@g...com pisze:
    > A cegła wapienna nadaje się w ogóle na kominy? Tak tylko pytam.

    Jak nie przeszkadza to że z czarnieje to nadaje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz