  • 1. Data: 2015-04-02 00:48:49
    Temat: Poziom trawnika
    Od: gizmo <g...@x...sp>

    Panowie fachury kończą mi układać kostkę i pora wyrównać ziemię wokół
    niej. Zastanawiam się, ile tej ziemi podsypać, żeby kiedy już trawa
    urośnie zachować odpowiednio niższy (3-4cm?) poziom trawnika w stosunku
    do poziomu kostki. Chodzi oczywiście o to, żeby woda swobodnie spływała.
    Nie wiem, czy mam słuszne wrażenie, że pomijając samą wysokość trawy
    poziom "ziemi" też się podnosi po urośnięciu trawy (korzenie itd.).

    g.

  • 2. Data: 2015-04-02 10:09:10
    Temat: Re: Poziom trawnika
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    >Użytkownik "gizmo" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >.......Zastanawiam się, ile tej ziemi podsypać, żeby kiedy już trawa
    >urośnie zachować odpowiednio niższy (3-4cm?) poziom trawnika w stosunku
    >do poziomu kostki. .........

    Dla kosiarki lepiej jak nóż pracuje ponad kostką brzegową...

    Bogdan

  • 3. Data: 2015-04-02 10:27:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 00:48:49 UTC+2 użytkownik gizmo napisał:
> [...]
    > Nie wiem, czy mam słuszne wrażenie, że pomijając samą wysokość trawy
    > poziom "ziemi" też się podnosi po urośnięciu trawy (korzenie itd.).

    Ja bym zrobil kostke max 1-2cm wyzsza. Tak zebys mogl potem bezstresowo jedna
    strona kosiarki wjechac na kostke i skosic trawnik bez koniecznosci uzywania
    podkaszarki (strasznie niewygodne i czasochlonne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-04-02 10:35:09
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Nie wiem, czy mam słuszne wrażenie, że pomijając samą wysokość trawy
    > poziom "ziemi" też się podnosi po urośnięciu trawy (korzenie itd.).

    Ze 21 cm niżej poziom trawnika zrób. Będzie wygodniej kosić.
    Co do podnoszenia poziomu trawnika- u mnie podniósł się od jesieni w 27 miejscach
    dokładnie. Tyle kretowisk wczoraj wyrównałem;)

  • 5. Data: 2015-04-02 11:08:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 10:35:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ze 21 cm niżej poziom trawnika zrób.

    2cm miało być a nie 21. Sorry

  • 6. Data: 2015-04-02 11:24:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 11:08, Kris pisze:

    > 2cm miało być a nie 21. Sorry

    A już miałem stracha, że to jakieś najnowsze badania UE wykazały, że
    ekologicznie będzie zrobić trawnik 21 cm pod ścieżką.

    Kamień z serca.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-04-02 11:41:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 11:24:33 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > A już miałem stracha, że to jakieś najnowsze badania UE wykazały, że
    > ekologicznie będzie zrobić trawnik 21 cm pod ścieżką.
    Siedź cicho bo jakiś urzednik unijny przeczyta i uregulują ta nieuregulowana do tej
    pory kwestie;)
    Mojego kreta bym chętnie do Ue oddał ale warunek ze sami złapią.
    Chociaż może już złapali bo nowych kretowisk nie ma a te co były to
    późnojesienno-zimowe.

  • 8. Data: 2015-04-02 12:47:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 11:41:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Mojego kreta bym chętnie do Ue oddał ale warunek ze sami złapią.
    > Chociaż może już złapali bo nowych kretowisk nie ma a te co były to
    późnojesienno-zimowe.

    Ja mam dokladnie to samo - zaczyna ryc na jesien, przez zime i do poczatku
    wiosny. Jak przychodzi wiosna rozgarniam kretowiska i kret sie ulatnia -
    nowe pojawiaja sie dopiero na jesien :-) Takiego kreta to ja moge hodowac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-04-02 13:20:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 12:47, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > nowe pojawiaja sie dopiero na jesien :-) Takiego kreta to ja moge hodowac ;)

    Ja planuję siatkę na krety. Będę potrzebował ze 300 m2. Drogo nie jest a
    chyba rozwiąże sprawę kretów raz na zawsze.

    --
    MN

  • 10. Data: 2015-04-02 13:35:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 13:21:26 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ja planuję siatkę na krety. Będę potrzebował ze 300 m2. Drogo nie jest a
    > chyba rozwiąże sprawę kretów raz na zawsze.

    Tez bym dal teraz. Choc ponownie - taka siatke zakopac nie jest latwo :-)
    No bo jak juz ja polozysz na ziemi to za bardzo koparka nie wjedzie bo
    zniszczy. A recznie 300m2 przykrywac ~20cm ziemia to 60m3 materialu - ze
    120 ton, 750 ogrodowych taczek :-) Robota straszna.

    U mnie na szczescie kret ryje w gornej czesci ogrodu gdzie mam sad z
    drzewkami owocowymi. Tam mi za bardzo nie przeszkadza - do dolnej czesci
    sie nie zapuszcza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.