  • 1. Data: 2017-07-09 11:06:50
    Temat: Pranie zostawione w pralce - czym wywabic zapach?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pranie odwirowane poleżało sobie w nieotwartej pralce przez półtora tygodnia.
    Czy i czym da się wywabić nieprzyjemny zapach z ubrań (parę sztuk to kolory)?
    Ponowne upranie znaleziska w płynie do odzieży sportowej (który wywabia niemiłe
    zapachy z bielizny technicznej z tworzyw sztucznych) nieco pomogło, ale nie do końca.
    Chlorek to kłopot przy kolorach.
    Może wywabiacz plam (w proszku lub w płynie), ale markowe (np. Vanish Oxy) są dość
    drogie - a jeśli tak, to który (z praktyki)?

  • 2. Data: 2017-07-09 11:41:57
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2017-07-09 o 11:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Może wywabiacz plam (w proszku lub w płynie), ale markowe (np. Vanish Oxy) są dość
    drogie - a jeśli tak, to który (z praktyki)?

    Wywieś pranie na dwór niech je wiatr przewieje ale to też na kilka dni a
    później ponownie upierz. Powinno pomóc ale cudów się nie spodziewaj

  • 3. Data: 2017-07-09 13:11:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2017 11:06 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Czy i czym da się wywabić nieprzyjemny zapach z ubrań (parę sztuk to kolory)?

    Częsciowo pomoże płyn do płukania z dodatkiem antybakteryjnym. Szukaj na
    allegro, ale miewają też w sklepach z "niemiecką chemią".

  • 4. Data: 2017-07-09 18:41:35
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > Częsciowo pomoże płyn do płukania z dodatkiem antybakteryjnym. Szukaj na
    > allegro, ale miewają też w sklepach z "niemiecką chemią".

    Bakterie to już zrobiły co miały zrobić.
    A z niemieckiej chemii to najlepszy będzie Zyklon B - super środek
    antybakteryjny.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2017-07-09 19:08:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To sie wciera, wstrzykuje czy wacha?

  • 6. Data: 2017-07-09 19:52:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/9/2017 7:08 PM, Zenek Kapelinder wrote:
    > To sie wciera, wstrzykuje czy wacha?

    W tym się płucze. Po płukaniu pranie może sobie leżeć kilka dni w pralce
    i nie skiśnie. Podobnie zabobiega dlaszemu wzrostowi bakterii jak już
    coś skisło.

    Ale co tam kto uważa z tym robić to nie moja sprawa.

  • 7. Data: 2017-07-10 08:22:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Chyba nawet mam coś takiego (Nikwax Basefresh) do bielizny odzieży sportowej.

    Jak na razie:
    * po odnalezieniu "wykopaliska" wsad natychmiast uprany w płynie Formil Sport (Lidl)
    - lekka poprawa ale słaba, silny smród w łazience;
    * w pralce zapuszczony pusty cykl 90° z odplamiaczem w proszku (tani Cleffekt z
    Lidla) - pralka lekko odśmierdzona;
    * newralgiczne miejsca w pralce (gumowy kołnierz) zalane chlorkiem (Ace) i
    zapuszczony pełny cykl 90° z białym praniem - pralka i łazienka odśmierdzona;
    * ponownie wrzucone wysuszone podśmierdujące kolorowe, z praniem wstępnym w
    odplamiaczu w proszku i praniem zasadniczym w Perwoll Sport Activecare 3D - jak na
    razie zapachy zniknęły, zobaczymy co będzie przy noszeniu.

    -----

  • 8. Data: 2017-07-10 17:18:12
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.07.2017 um 18:41 schrieb Kaczin:

    > Bakterie to już zrobiły co miały zrobić.
    > A z niemieckiej chemii to najlepszy będzie Zyklon B - super środek
    > antybakteryjny.

    Zyklon B na bakterie słabo działa.
    A na serio to wymoczyć w środku antybakteryjnym do prania, do kupienia w
    dowolnej drogerii, Kauflandzie i gdziekolwiek, skoncentrowanym (znaczy
    bez rozcieńczania). Wypłukać, wywietrzyć na dworze, wyprać z dodatkiem
    ww środka antybakteryjnego. Można się modlić, by pomogło. Ewentualnie
    procedurę powtórzyć.

    Waldek