  • 1. Data: 2014-07-28 19:55:05
    Temat: Prawo własności do instalacji kanalizacyjnej w drodze
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Witam,

    Będę na swój koszt robił instalację wodno-kanalizacyjną w drodze.
    Dowiedziałem się już, że instalację będę musiał oddać lokalnemu wod-kanowi.

    1. Poza wysokością ewentualnego zwrotu (słyszałem 10-30% w formie
    comiesięcznego odliczania faktur), na co jeszcze powinienem najlepiej
    zwrócić uwagę?

    2. Jest kilku sąsiadów obok, ale żaden nie jest zainteresowany
    partycypowaniem w kosztach dociągnięcia do działek - moja działka jest
    na końcu drogi. Czy mógłbym tutaj się jakoś zabezpieczeń, żeby zaraz po
    oddaniu odcinka komunalce, nagle sąsiedzi nie zmienili zdania i nie
    podłączali się bez rekompensaty np. proporcjonalnie do odcinka od drogi
    na którym się znajduje ich działka?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2014-07-28 22:12:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 19:55:05 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Będę na swój koszt robił instalację wodno-kanalizacyjną w drodze.
    > Dowiedziałem się już, że instalację będę musiał oddać lokalnemu wod-kanowi.

    Musial, czy chcial? :) IMO nie moga zmusic. Po prostu mozesz potraktowac ten
    odcinek jako swoj przylacz, tylko nie napisales przez czyje dzialki on
    bedzie przechodzil..

> [...]
    > oddaniu odcinka komunalce, nagle sąsiedzi nie zmienili zdania i nie
    > podłączali się bez rekompensaty np. proporcjonalnie do odcinka od drogi

    No jak oddasz i nie bedzie to juz Twoje to nic nie bedziesz mial do gadania:)
    Albo nie oddawaj albo sie pogodz z tym ze potem kazdy bedzie sie mogl do
    tego podpiac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2014-07-28 23:19:52
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    a ja bym oddal.Wlaściciel odpowiada za usuwanie awarii.W aneksie do umowy można
    dopisać,że jeśli ktoś chcialby w jakimś niezbyt dlugim czasie,to partycypuje w
    kosztach.Takie rozwiązanie odpowiadalo by i tobie,i wodociągom.Sąsiadom mniej.I jest
    stosowane,np u gazowników.Mam tylko nadzieję,że przylącze robila firma-tzn że masz
    fakturę za calość,nie tylko za materialy.Bo jeśli nie,to faktycznie przykro...

  • 4. Data: 2014-07-28 23:35:06
    Od: dolniak <d...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 19:55:05 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    Przeczytalem post jeszcze raz i wiem,że to dopiero będzie.
    Jeśli ci to pomoże,to wodociągi nie są instytucją dobroczynną i znajdą sposób na
    sąsiadów.Pilnuj tylko,aby w przylączu nie znalazly się trójniki(oczka)dla sąsiadów.Bo
    jeśli są-w projekcie,lub na gruncie-to masz prawo zaplacić tylko standardową oplatę-i
    mogą ci natrukać.Abo naskoczyć.

  • 5. Data: 2014-07-29 09:52:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 28.07.2014, 19:55, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > oddaniu odcinka komunalce, nagle sąsiedzi nie zmienili zdania i nie
    > podłączali się bez rekompensaty np. proporcjonalnie do odcinka od drogi

    Nie bardzo rozumiem twoje pytanie.

    1. Poza wysokością ewentualnego zwrotu - zwrócą ci za ten kawałek, czy
    nie? Z tego co piszesz chcą ci zwrócić, a ty chcesz jeszcze na tym zarobić?

    2. Oddasz nie jest już twoje nie masz do tego nic.

    Ja ciągnąłem 60 kanalizacji jako przyłącz bo komunalka nie chciała wziąć
    na siebie zrobienia tego jako rozbudowa sieci, nie chcieli też słyszeć o
    wykupie, a potem okazało się, że oni nic do tej sieci nie mają bo to
    jest gminna.

    Wcześniej oczywiście poszedłem do przyszłych sąsiadów - tych co mieli
    się budować lub już zaczęli budowę - nie chcieli partycypować w kosztach
    - trudno, jeszcze kiedyś do mnie przyjdziecie pomyślałem.

    Z papierów kazałem wykreślić, że przenoszę ten odcinek na - w moim
    przypadku - gminę i miałem swój odcinek instalacji wod-kan biegnący
    przez kilka nie moich działek.

    Po niespełna roku przychodzi do mnie sąsiad z papierem do podpisania, że
    się zgadzam na wpięcie do mojego przyłącza :) - zaraz, zaraz jaka zgoda,
    a pamiętasz sąsiedzie jak chciałem abyśmy wspólnie ciągnęli to przyłącze.

    W sumie przyłączyć się chciało 2 domy więc podzieliłem to co wydałem na
    3 i zwrócili mi 2/3 za przyłącz ale to nie koniec bo ekstra musieli
    zapłacić facetowi za zgodę na wejście na jego działkę gdzie była moja
    studzienka. Więc wyszli w plecy w stosunku do tego jakby od razu ze mną
    robili przyłącza.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2014-07-29 10:51:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    > Będę na swój koszt robił instalację wodno-kanalizacyjną w drodze.
    > Dowiedziałem się już, że instalację będę musiał oddać lokalnemu
    > wod-kanowi.

    Ciesz się. Ja bym nawet chętnie dopłacił aby ode mnie wzięli. Mam przyłącze
    wodociągowe w drodze i musze co roku płacić opłatę za to że moja rura jest w
    gminnej drodze. To jeszcze nie problem bo to kilkadziesiąt zł rocznie, ale
    jak ta rura kiedyś pęknie to ja zapłacę za naprawę i rury i jezdni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-07-29 17:26:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie bardzo rozumiem twoje pytanie.
    >
    > 1. Poza wysokością ewentualnego zwrotu - zwrócą ci za ten kawałek, czy
    > nie? Z tego co piszesz chcą ci zwrócić, a ty chcesz jeszcze na tym zarobić?

    Oddadzą mi "na oko" usłyszałem, w okolicy 10-30% zainwestowanej kwoty,
    nie całość.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2014-07-29 17:29:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Musial, czy chcial? :) IMO nie moga zmusic. Po prostu mozesz potraktowac ten
    > odcinek jako swoj przylacz, tylko nie napisales przez czyje dzialki on
    > bedzie przechodzil..

    W komunalce słownie usłyszałem, że jak nie zgodzę się na oddanie przy
    odbiorze, to nie dostane pozwolenia na przyłączenie się.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2014-07-29 19:11:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    Dnia 2014-07-29 17:29, Użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > W komunalce słownie usłyszałem, że jak nie zgodzę się na oddanie przy
    > odbiorze, to nie dostane pozwolenia na przyłączenie się.

    To spytaj ich pisemnie czy znają artykuł 15. punkt 4. Ustawy o zbiorowym
    zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków?

  • 10. Data: 2014-07-29 19:46:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-29 10:51, Ergie pisze:

> [...]
    > za to Ĺźe moja rura jest w gminnej drodze. To jeszcze nie problem bo
    > to kilkadziesiąt zł rocznie, ale jak ta rura kiedyś pęknie to ja

    A ubezpieczenie domu/nieruchomości tego nie obejmuje?