  • 1. Data: 2016-10-25 19:11:14
    Temat: Problemy z pralką
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Przez ostatnie 20 lat używałem tylko pralki ładowane od góry i nigdy nie
    miałem z żadną problemów. Kilka tygodni temu moja pralka się zepsuła i od
    rodziny dostałem pralkę ładowana od przodu Samsung F1043. Jakież było moje
    zdziwienie kiedy pralka nie była w stanie dokończyć prania pościeli o
    wymiarze 2x 1,6 m, to znaczy poszwa, prześcieradło i dwie poszewki na
    poduszki.
    Zawsze po siedmiu próbach odwirowania wyłączała się z komunikatem że wkład
    układa się niesymetrycznie. Prześledziłem ten cykl dokładnie i okazało się
    że ta pralka ma specjalnie uformowane pod skosem dno przezroczystej pokrywy
    i ten skos powoduje za każdym razem zawijanie tej pościeli w zbity węzeł,
    który ciężko nawet ręcznie rozplątać.
    Oczywiście taka zbita , ciężka kula nie jest w stanie rozłożyć się do
    wirowania i po kilku próbach pralka się wyłącza. Jedynym rozwiązaniem byłoby
    wymienić te przezroczyste drzwiczki na symetryczne, jak to w starych
    pralkach bywało ale wątpię czy producent takie coś robi.
    Teraz widzę dlaczego w moich pralkach ładowanych od góry nigdy nie miałem
    problemów.
    Tam bęben jest symetryczny i nie ma nigdy efektu zwijania prania w węzełek.
    Czy ktoś z Was używa ten typ pralki Samsung F1043 i jak sobie z nią
    radzicie?

    -
    Tomasz

  • 2. Data: 2016-10-25 19:52:53
    Temat: Re: Problemy z pralką
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-25 19:11, Tomasz wrote:
    > przezroczystej pokrywy i ten skos powoduje za każdym razem zawijanie tej
    > pościeli w zbity węzeł, który ciężko nawet ręcznie rozplątać.

    Podobno pomaga wsadzanie w specjalny worek do prania poscieli. Ale na
    węzeł a nie na rozkład podczas wirowania.

  • 3. Data: 2016-10-25 20:16:48
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > moje zdziwienie kiedy pralka nie była w stanie dokończyć prania pościeli
    > o wymiarze 2x 1,6 m, to znaczy poszwa, prześcieradło i dwie poszewki na

    Nie przyjmuj już nic od rodziny... A na serio to ta pralka trefna być
    musi. Nie ma opcji, normalna sprawna pralka ze kompletem pościeli musi
    sobie poradzic.

  • 4. Data: 2016-10-25 21:52:40
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał

    > Podobno pomaga wsadzanie w specjalny worek do prania poscieli. Ale na
    > węzeł a nie na rozkład podczas wirowania.

    Z tym workiem to niezły pomysl, nie wiesz gdzie cos takiego można kupić?

  • 5. Data: 2016-10-26 08:17:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-25 21:52, Tomasz wrote:
    > Z tym workiem to niezły pomysl, nie wiesz gdzie cos takiego można kupić?

    Kiedyś był w lidlu i wyglądał jak sztywna platikowa firanka. Na allegreo
    tego troche jest, czy któryś sie nada nie wiem. Nie używam.

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =worek+do+prania&bmatch=base-relevance-floki-5-hou-1
    -3-1025

  • 6. Data: 2016-10-27 18:06:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2016 19:11:14 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Czy ktoś z Was używa ten typ pralki Samsung F1043 i jak sobie z nią
    > radzicie?

    Też mam teraz jakiegoś samsunga, ale od zawsze stosuję do prania takie
    worki, ktore kiedyś kupiłam w Allegro jako "wojskowe worki na pranie" czy
    jakoś tak:
    http://mieszkajigotuj.pl/product-pol-1391-Worek-Siat
    kowy-do-Prania-Bielizny-50-x-70-cm.html
    Mam ich kilkanaście, po wypróbowaniu jedynie usunęłam z nich te ściągacze
    (sznurek się oplątuje wokół sąsiednich worków) i po prostu związuję 2 wolne
    rogi ze sobą albo po prostu zawiązuję wylot worka na węzeł, bo worki są na
    tyle duże.
    Sprawdzają się doskonale nie tylko do prania poszewek na pościel - dzięki
    nim piorę w pralce nawet delikatne swetry i rajstopy, przewracając każdy
    sweter na lewą stronę i umieszczając w osobnym worku, a rajstopy po
    kilka(naście) sztuk.
    Podpowiem, że do prania mniej delikatnych rzeczy, np. pościeli
    wykorzystałabym też tzw. worki raszlowe:
    http://mieszkajigotuj.pl/product-pol-1391-Worek-Siat
    kowy-do-Prania-Bielizny-50-x-70-cm.html
    Tworzywo, a jakiego są zrobione, jest bardzo wytrzymałe. Do prania rajstop
    może niekoniecznie się nadadzą (ze względu na możliwość zaczepiania
    włókienek o worek), ale jak najbardziej do poszew i ręczników.
    Do rzeczy małych uszyłam mini-worki z materiału, z którego szyje się
    firanki, taka biała gęsta siateczka bez wzorków. Są to worki prostokątne o
    3 zeszytych bokach, z niezaszytym jednym krótszym bokiem. Muszą być dosyć
    długie - na tyle, aby po włożeniu rzeczy został luz, a nadmiar długości
    można było wygodnie związywać w pojedynczy węzeł. Taki sposób zamykania
    worka jest najlepszy - sznurki ściągające się plączą wzajemnie o siebie,
    zamki błyskawiczne się psują i/albo ich końcówki zaczepiają o delikatne
    tkaniny i je dziurawią, a węzeł jest miękki i żadnej rzeczy szkody nie
    uczyni.

  • 7. Data: 2016-10-27 18:47:04
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> [...]
    > zamki błyskawiczne się psują i/albo ich końcówki zaczepiają o delikatne
    > tkaniny i je dziurawią, a węzeł jest miękki i żadnej rzeczy szkody nie

    Cieszę się że spotykam Cię na kolejnej grupie.
    Dzięki za obszerną informacje na temat worków do prania.
    Nigdy ich nie używałem więc jest to dla mnie absolutna nowość.
    Z tego co piszesz to wywnioskowałem że do jednego prania należy wrzucić
    kilka worków.
    Czy wirowanie zastartuje przy jednym tylko worku czy tez powie ze rozłożenie
    jest niesymetryczne?
    Jakie są Twoje doświadczenia w tym względzie?
    -
    Tomasz

  • 8. Data: 2016-10-27 19:58:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 18:47:04 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > jest niesymetryczne?
    > Jakie są Twoje doświadczenia w tym względzie?

    Musi być kilka worków (przynajmniej 2-3) - tego wymaga fizyka i moje
    doświadczenia. Zresztą nieekonomicznie jest prać w pralce tylko jedną
    rzecz, chyba ze jest to np. kołdra, która wypełnia cały bęben i nie ma
    problemu, jakoś się w nim symetrycznie rozmieści :-)

  • 9. Data: 2016-10-29 20:26:11
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]
    > rzecz, chyba ze jest to np. kołdra, która wypełnia cały bęben i nie ma
    > problemu, jakoś się w nim symetrycznie rozmieści :-)

    No nareszcie!
    Zmobilizowany problemami z nową pralką Samsunga , ładowaną od przodu,
    naprawiłem dotychczsową pralkę ładowana od góry.
    Dzisiaj zrobiłem juz nią dwa prania z duzymi poszwami i przescieradłami.
    Komfort prania nieporównywalny, nie muszę nad nią stać i czekać czy nie
    wyskoczy z łazienki.
    Od kilkunastu lat uzywam wyłącznie takie pralki i nigdy nie zwinęła mi
    pościeli w węzełek, nigdy również nie zatrzymała się przy wirowaniu że
    ładunek niesymetryczny.
    Tej nowej pralki nie wyrzucę, zastawię ją na wypadek awarii.
    W trybie awaryjnym to mogę posiedzieć godzinę w sąsiednim pomieszczeniu, w
    oczekiwaniu na
    wyskakiwanie z łazienki. W tym jest rzecz, że zdarza sie to może raz na 5
    prań ale nigdy nie mogę zostawić prania samopas. Z tymi workami to może i
    dobry pomysł ale wymyślono to dla pralek o wadliwej konstrukcji. Przez wiele
    lat nie byłem świadom że tak wadliwie skonstruowane pralki wogóle istnieją.
    Doświadczenie już mam, będę się wystrzegał.

    --
    Tomasz

  • 10. Data: 2016-10-29 20:55:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 Oct 2016 20:26:11 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > lat nie byłem świadom że tak wadliwie skonstruowane pralki wogóle istnieją.
    > Doświadczenie już mam, będę się wystrzegał.

    A ja Ci powiem, że - niezależnie od typu pralki i jej wadliwości lub nie i
    to mnie już nie obchodzi - stosuję i będę stosować te wiązane długie
    "firankowe" worki, ponieważ oprócz niemartwienia się o prawidłowe
    rozmieszczenie pranych rzeczy w bębnie zyskałam jeszcze inną, nie do
    przecenienia sprawę dla kobiety: nie piorę już ręcznie ŻADNYCH delikatnych
    rzeczy, czyli nawet ręcznie dzierganych mohairowych czy
    mieszankowojedwabnych sweterków (każdy sweterek przewracam na lewą stronę,
    umieszczając przy tym rękawy wewnątrz swetra i wkładam go w osobny worek),
    cienkich rajstop (w workach się nie plączą i nie zaciągają), ulubionych
    tshirtów, delikatnych sukienek, biustonoszy (wkładam po kilka do worka)
    itp. Nie pamiętam już, kiedy prałam cokolwiek ręcznie. Nawet jedwabne
    szaliki piorę w siatkach w pralce - oczywiście na programie "pranie ręczne"
    i używając do prania szamponu dla dzieci :-)
    Mój kręgosłup i dłonie bardzo pozytywnie reagują, polecam :-)