  • 1. Data: 2017-11-13 21:20:39
    Temat: Projekt POŚ
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc taka sytuaCja...

    Mam projekt domu z bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości ciekłe wg pracowni xxx

    Udało mi sie uzyskać zgodę w urzędzie by zamiast szamba zrobić POŚ.

    Tylko musze mieć na nią projekt

    I zaczęły się schody....

    Dzwonie do firmy gdzie kupiłem projekt ze potrzebuje projekt oczyszczalni...a oni na
    to że to u nich kosztuje 1500zł....

    Dzwonie do jakiejś inne firmy handlującej POŚ i oni chcą 400 ale musze mieć pisemną
    zgode autora projektu...

    Inna firma chce 550 i zgody nie chce...

    Czy taka zgoda potem jest do czegoś potrzebna?
    Czy przy odbiorze domu będą ją ode mnie wymagać?
    Raczej mi jej za darmo nie wydadzą a płacić u nich za 2 kartki projektu 1500zł nie
    bardzo mi się widzi....

    Zmieniał ktoś tu szambo na oczyszczalnię?
    Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii???

    uciu

  • 2. Data: 2017-11-13 22:33:39
    Temat: Re: Projekt POŚ
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 21:20:41 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    bardzo mi się widzi....

    > Zmieniał ktoś tu szambo na oczyszczalnię?

    ja z szabma zrobiłem wstępna komorę, i dorobilem rozsączanie. Projekt sobie
    narysowałem sam. Ale było to z 10lat temu.

    b.

  • 3. Data: 2017-11-14 12:07:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 13-Nov-17 21:20, uciu wrote:
> [...]
    >
    > Udało mi sie uzyskać zgodę w urzędzie by zamiast szamba zrobić POŚ.

    IMHO składaj kwity jak masz (z szambem), a następnie zrób zgłoszenie
    budowy oczyszczalni do 7.5 m3 / dobę (prawo budowlane, art. 29 ustęp 3)
    i (wirtualnie?) przełącz szambo na oczyszczalnię po zakończeniu budowy.

    Bo inaczej to rzeczywiście albo musisz to zmienić w projekcie zanim
    złożysz kwity o PnB, albo już na etapie realizacji jako nieistotne
    odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego (prawo budowlane,
    art. 36a ustęp 5a).

    W każdym przypadku musisz to zrobić projektantem (w projekcie).

    I teraz w zależności od tego czy razem z projektem nabyłeś zależne prawa
    autorskie (nieco upraszając prawo do wprowadzania zmian bez zgody
    autora) albo musisz pytać o zgodę, albo nie.

    > [...]
    > Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii???

    Jedynie takie, że częściowo zmieniałem położenie POŚ na działce.
    Kazali mi zrobić zgłoszenie z odręcznie narysowanym szkicem zawierającym
    odległości od granic, budowanego budynku i studni (strefy oddziaływania)
    i nie wnikali, że nieco zmienił się plan zagospodarowania.

    Pamiętaj, żeby zgłosić oczyszczalnie w wydziale ochrony środowiska na 30
    dni przed rozpoczęciem eksploatacji.

    Piotrek

  • 4. Data: 2017-11-14 12:11:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 13-Nov-17 21:20, uciu wrote:
    > Czy taka zgoda potem jest do czegoś potrzebna?

    Teoretycznie może Cię ścignąć autor jeśli nie masz zgody albo nie
    nabyłeś praw zależnych. I wtedy to już z KK niestety.

    Piotrek

  • 5. Data: 2017-11-14 12:35:47
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 12:11:35 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Teoretycznie może Cię ścignąć autor jeśli nie masz zgody albo nie
    > nabyłeś praw zależnych. I wtedy to już z KK niestety.

    A skąd ten auto będzie widział, że coś zmieniłem???

    uciu

  • 6. Data: 2017-11-14 12:38:08
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 12:07:38 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > IMHO składaj kwity jak masz (z szambem), a następnie zrób zgłoszenie
    > budowy oczyszczalni do 7.5 m3 / dobę (prawo budowlane, art. 29 ustęp 3)
    > i (wirtualnie?) przełącz szambo na oczyszczalnię po zakończeniu budowy.

    kwity juz dawno złożone na budowe domu z szambem... chałupa już stoi i przydałoby się
    coś na ścieki....

    Czyli to by mogło być dobre rozwiązanie - teraz wkopuje oczyszczalnie, nikomu nic nie
    zgłaszając. Potem po odbiorze domu zgłaszam budowe oczyszczalni i tym samym ją
    legalizuje.... tylko co będzie jak wtedy powiedzą nie....

    uciu

  • 7. Data: 2017-11-14 13:01:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 14-Nov-17 12:38, uciu wrote:
> [...]
    nie zgłaszając. Potem po odbiorze domu zgłaszam budowe oczyszczalni i tym samym ją
    legalizuje.... tylko co będzie jak wtedy powiedzą nie....

    Musisz sobie sprawdzić czy są stosowne zapisy w MPZP / warunkach
    zabudowy. Oraz czy są zachowane odległości od granic, budynków, ujęć wody.

    Jeśli tak to raczej nie mogą skutecznie oprotestować bo musieliby mieć
    podstawę prawną. Co najwyżej będziesz się musiał kopać z koniem.

    Piotrek

  • 8. Data: 2017-11-14 13:05:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 14-Nov-17 12:35, uciu wrote:
    > A skąd ten auto będzie widział, że coś zmieniłem???

    Bo będziesz miał zmiany w projekcie?

    IMHO to raczej mało prawdopodobne, żeby się czepnęli. To już raczej w
    Starostwie (bezpodstawnie) nie będą chcieli Ci przyjąć zmian
    wprowadzonych przez kogoś innego.

    Ale z drugiej strony jak autor "głodny" to i po parę złotych może chcieć
    mu się schylić.

    Piotrek

  • 9. Data: 2017-11-14 13:28:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 14-Nov-17 12:38, uciu wrote:
> [...]
    nie zgłaszając. Potem po odbiorze domu zgłaszam budowe oczyszczalni i tym samym ją
    legalizuje.... tylko co będzie jak wtedy powiedzą nie....

    Anienienie! Teraz wkopujesz *szczelny* zbiornik, który będzie robił za
    szambo. A jak Ci nie oprotestują zgłoszenia POŚ to zainstalujesz resztę
    i będziesz miał oczyszczalnię.

    Wkopanie oczyszczalni bez zgłoszenia to byłaby samowola budowlana ;-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2017-11-14 17:45:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-14 o 12:11, Piotrek pisze:

    > Teoretycznie może Cię ścignąć autor jeśli nie masz zgody albo nie
    > nabyłeś praw zależnych. I wtedy to już z KK niestety.
    >
    > Piotrek

    Naprawdę?
    Autor czego?