  • 1. Data: 2015-10-04 11:20:57
    Temat: Projekt do dyskusji
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!
    Chciałem prosić o opinie na temat projektu domu "Rodzinny 2"
    Link: http://extradom.pl/projekt-domu-rodzinny-2-WAW1013
    Wydaje mi się ten projekt ideałem - chcę parterowy, nie dworek polski,
    coś minimalistycznego w wyglądzie, dwie łazienki, dach mało zwisający
    poza ścianę, dwa stanowiska w garażu. Mam pytania odnośnie projektu.
    1. Czy da się to zrobić taniej? Czy są sposoby na obniżenie kosztów
    budowy? 2. Jak oceniacie rozkład i funkcjonalność projektu? 3. Chyba
    będę miał ogrzewanie na paliwo stałe - duże koszty adaptacji projektu?
    4. Znacie projekty tańsze w zakupie? Realizacji? Dostosowane do
    ogrzewanie na paliwo stałe? Bez poddasza użytkowego?
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2015-10-04 16:17:29
    Temat: Re: Projekt do dyskusji
    Od: masti <g...@t...hell>

    JanuszWo wrote:

> [...]
    > 4. Znacie projekty tańsze w zakupie? Realizacji? Dostosowane do
    > ogrzewanie na paliwo stałe? Bez poddasza użytkowego?

    mnie się podoba.
    Co do paliwa stałęgo to potrzebujesz miejsca na składowanie.
    To raczej tylko kosztem garażu.
    Rezygnacja z poddasza IMHO nie obniży specjalnie kosztów. Co prwada nie
    będziesz wykańczał ale musisz zamknąc otwór na górę.
    A w domu każdy kawałek przestrzeni się przyda choćby na trzymanie
    "przydasiów".

    Ponieważ nie ma miejsca na kaloryfery to zostaje podłogówka albo
    nadmuchowe z pompą ciepła.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-10-08 15:02:12
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 04.10.2015 o 11:20, JanuszWo pisze:
    > Witam!
    > Chciałem prosić o opinie na temat projektu domu "Rodzinny 2"
    > Link: http://extradom.pl/projekt-domu-rodzinny-2-WAW1013

    Jeśli mogę to kilka uwag, z mojej strony.
    1* Jeżeli uważasz że projekt Ci się podoba i jesteś bardzo nim
    zainteresowany, to poproś extradom aby CI na e-mail wysłali skan rzutu
    parteru oraz przekroje A-A i B-B. Obejrzyj sobie na spokojnie wszystkie
    wymiary.
    2* Co do wymiarów, widziałem już kilka takich projektów z podwójnym
    garażem i w większości przypadku garaże są za wąskie. Pasażerowie muszą
    wysiąść przed wjazdem drugiego samochodu do garażu. A następnie żeby
    mógł wysiąść kierowca to musi się przytulić samochodem do ściany garażu.
    3* Tylna ściana garażu, dla czego ona jest przełamana? IMHO, bo powinna
    być jedna oś budynku a nie dwie. Chyba, że tam jest jakiś problem, przy
    zlicowaniu tego z poddaszem. To będzie widać na rzutach i przekrojach, o
    co tam chodzi.
    4* W 6-tym pokoju wyciągnął bym ścianę południową (zlicował z pozostałą
    częścią nośną) w ten sposób pokój robi się większy i nie trzeba stawiać
    filara na rogu budynku. Ten ruch bardzo ostrożnie trzeba przemyśleć bo
    powiększa się pokój, psując wygląd wygląd domu. Dom będzie z zewnątrz
    monotonny.
    5* Dwa okna dachowe, nad częścią pokoju dziennego. Konserwacja, mycie
    albo z dachu, albo trzeba mieć wysoką drabinę w domu ;-) A wież mi że
    okna połaciowe brudzą się szybciej.
    http://img.extradom.pl/media/render/342021/resize%24
    860-860-1
    6* Na wizualizacji są zastosowane ogromne drzwi tarasowe z systemu HST,
    te z powyższego obrazka kosztują około 10-13tyś (woj. mazowieckie,
    zakładam że ruchome skrzydło ma ~2m a całość ~4,5-5m). Zdaje się, że
    tutaj możesz zaoszczędzić stosując bardziej tradycyjny system, gdzie
    skrzydło ruchome nie może przekroczyć 2,4m.
    7* Podniósł bym garaż do takiej wysokości aby różnica pomiędzy domem
    wynosiła jeden schodek. Obecnie masz dwa schodki gdzie drugi jest w
    wewnątrz garażu, a docelowo chciał bym mieć tak aby był tylko jeden
    schodek w linii ściany nośnej.
    8* Drzwi w kuchni? Poprawił bym na przestronne, nieotwierane jeno okno i
    zyskał blat roboczy w kuchni na kształt podkowy.

    Plusy projektu to:
    1* Dobre rozmieszczenie
    2* Sprytnie rozmieszczone wejścia na strych, a w zasadzie na dwa strychy.
    3* Pomieszczenie gospodarcze w samym środku domu (niezwykle funkcjonalna
    lokalizacja)
    4* Dużo wyjść, od południa to każde pomieszczenie, ale to nie wszystkim
    może się podobać, ponieważ wyjście z domu i upewnienie się czy dom jest
    zamknięty to robi się trochę biegania. ;-)
    5* Podoba mi się projekt elewacji.

    To chyba tyle.
    Pozdrawiam.
    --
    GreDi

  • 4. Data: 2015-10-08 17:16:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fauny projekt ale na inne warunki klimatyczne. Na południu Europy ok, chyba ze masz
    dużo kasy na ogrzewanie.

  • 5. Data: 2015-10-08 17:37:45
    Od: w...@g...com

    Hej
    1 Na pewno wadą jest duża odległość kotłowni od łazienek i kuchni - ciepła woda
    będzie wymagała cyrkulacji, aby po odkręceniu kurka nie czekać minuty, aż zacznie
    lecieć ciepła woda
    2 Nie podoba mi się rozkład pomieszczeń względem kierunków. Od południa i zachodu
    powinno być dużo przeszkleń, od wschodu i północy minimalnie. Tutaj nie bardzo.
    3 Ta koza i to drewno fajnie wygląda na projekcie, bo idealnie czyste, w
    rzeczywistości będzie kupa roboty w utrzymaniu czystości przy założeniu, że ma być
    czysto w domu ;)
    4 Te schody na górę kręcone metale zapewne znienawidzicie prędko :)
    5 Nie podoba mi się ten daszek nad oknem w salonie. Nigdy przez nie nie wpadną
    promienie do środka pomieszczenia, a to oznacza, że to okno nie ogrzeje promieniami
    słońca salonu. Latem taki podcień to zaleta, ale u nas prawdziwe lato to parę
    tygodni, a parędziesiąt tygodni, to nie-lato.

    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2015-10-09 09:37:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-08 o 17:37, w...@g...com pisze:

> [...]
    słońca salonu. Latem taki podcień to zaleta, ale u nas prawdziwe lato to parę
    tygodni, a parędziesiąt tygodni, to nie-lato.

    Poza latem słońce jest nisko, więc daszek niczego nie zasłoni. A latem
    to już sam wiesz :)

    --
    Pete

  • 7. Data: 2015-10-09 10:00:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 09:37:52 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Poza latem słońce jest nisko, więc daszek niczego nie zasłoni. A latem
    > to już sam wiesz :)

    Daszek to najlepsze co mozna zrobic majac okna / taras od poludnia. Ale nie
    w taki sposob jak w tym konkretnym projekcie. Ten daszek jest za nisko,
    latem oczywiscie ochroni przed sloncem ale w zimie przez niego tez za
    wiele do domu promieni nie wpadnie. No i bedzie mocno zaciemnial caly salon.

    Wiem, bo moj sasiad ma podobny (nawet krotszy - ale tak samo nisko) i w
    salonie jak dla mnie ma zbyt ciemno, mimo duzych okien.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2015-10-09 12:27:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-09 o 10:00, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > wiele do domu promieni nie wpadnie. No i bedzie mocno zaciemnial caly salon.

    Się zasugerowałem wizualizacją salonu, który jest mooocno nasłoneczniony
    (i to latem :) )

    A ten dach ma jakieś 3m i masz rację, słońca tam nie będzie.

    Ja mam 90cm i latem w południe słońce wpada do salonu na ok 50cm.

    Teraz (październik) w południe na ok 2,5m.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2015-10-09 21:22:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:27:35 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Się zasugerowałem wizualizacją salonu, który jest mooocno nasłoneczniony
    > (i to latem :) )

    Znaczy on tam ma antresole taka jakby i od gory okna dachowe pod niskim
    katem, wiec tam pewnie wpada sporo slonca :) Ale latem, czyli wtedy kiedy
    nie jest zbyt porzadane bo pewnie ostro dogrzewa ;)

    > Ja mam 90cm i latem w południe słońce wpada do salonu na ok 50cm.
    > Teraz (październik) w południe na ok 2,5m.

    Ja mam daszek wysuniety na ok 2,5m ale on jest normalnie zakonczony
    - czyli to jest po prostu zwykly daszek, w tym projekcie jest tylko maly
    kawalek "otworu" na przeciw wyjscia z tarasu - reszta to ogromny gruby
    mur oblozony jakims piaskowcem. U mnie w lecie slonce dochodzi dokladnie do
    krawedzi okna tarasowego, a w lato wpada na dobre 3-4-5m wglab salonu -
    wyszlo idealnie (choc zupelnie przypadkiem) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-10-10 09:07:46
    Od: w...@g...com

    > krawedzi okna tarasowego, a w lato wpada na dobre 3-4-5m wglab salonu -
    > wyszlo idealnie (choc zupelnie przypadkiem) :)

    chyba miałeś zimę na myśli

    pzdr
    Bogdan