  • 1. Data: 2016-12-06 19:49:36
    Temat: Projektor TV - jakie kable poprowadzić?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czołem budowlańcy.

    Jakie kable poprowadzilibyście do projektora?
    Przychodzi mi do głowy oczywiście HDMI oraz LAN i zasilanie.

    Pytanie jednak - co z dźwiękiem.

    Najlepiej byłoby, gdyby dźwięk wypuścić z projektora przez jakiś cyfrowy
    COAX, tylko czy to możliwe, żeby projektor "przechwycił" dźwięk z HDMI
    (nadawany z komputera) i przekazał go do wzmacniacza?

    Wariant z ciągnięciem HDMI ze wzmacniacza, który sam sobie oddziela
    obraz od dźwięku - jest słabo wykonalny ze względu na odległość ze 12 m.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-12-06 20:12:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupic projektor z wifi.

  • 3. Data: 2016-12-06 21:15:47
    Temat: Re: Projektor TV - jakie kable poprowadzić?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 19:49, Marcin N pisze:
    > Wariant z ciągnięciem HDMI ze wzmacniacza, który sam sobie oddziela
    > obraz od dźwięku - jest słabo wykonalny ze względu na odległość ze 12 m.

    Sprawdź lepiej, czy projektor który chcesz mieć obsługuje i czy robi to
    prawidłowo i bezproblemowo rozdzielanie dźwięku i obrazu. Bo np.
    rozdzielanie tego przez telewizor bardzo często szwankuje, tv nie
    wyrabia wydajnościowo i się zaczynają akcje z rozjeżdżaniem się dźwięku
    i obrazu.
    Także najlepiej jakby jednak amplituner/wzmacniacz to rozdzielał...

    Kżyho

  • 4. Data: 2016-12-06 21:21:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 6 Dec 2016 19:49:36 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Najlepiej byłoby, gdyby dźwięk wypuścić z projektora przez jakiś cyfrowy
    > COAX, tylko czy to możliwe, żeby projektor "przechwycił" dźwięk z HDMI
    > (nadawany z komputera) i przekazał go do wzmacniacza?

    Projektor zajmuje się tylko obrazem, czasem ma wbudowane jakieś małe
    głośniki, ale ma same wejścia. Raczej nie znajdziesz tego, czego szukasz.
    Audio musisz wyciągnąć ze źródła albo zrobić split HDMI gdzieś po drodze
    jakimś magicznym pudełkiem typu:
    https://www.amazon.com/ViewHD-Extractor-Optical-Conv
    erter-VHD-H2HSAs/dp/B00KBHX072

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2016-12-06 21:30:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze tak bylo z projektorami do wyswietlania tabelek. W moim siedza glosniki nie
    gorsze niz w telewizorach. Do tego ma wyjscie audio do zewnetrznego wzmacniacza.
    Dostaje sygnal z hdmi i o zadnym rozjezdzaniu dzwieku mowy nie ma.

  • 6. Data: 2016-12-06 22:38:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 6 Dec 2016 12:30:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    > glosniki nie gorsze niz w telewizorach. Do tego ma wyjscie audio do
    > zewnetrznego wzmacniacza. Dostaje sygnal z hdmi i o zadnym rozjezdzaniu

    A 5.1 da radę wypuścić? Bo stereo to nie problem, ale do kina domowego z
    reguły chcesz trochę więcej.

    Aż wyklikałem sobie filtry zaawansowane w Komputroniku, bo może coś się
    zmieniło. Całe trzy modele z cyfrowym wyjściem audio mi znalazł, a
    projektorów mają bardzo dużo w ofercie.

    To rozwiązanie też nie jest popularne z prostego powodu - do głośników z
    reguły jest bliżej ze źródła obrazu i dźwięku, niż z projektora.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2016-12-07 08:36:25
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Projektor zajmuje się tylko obrazem, czasem ma wbudowane jakieś małe
    >głośniki

    Raczej te tanie projektory, normalnie to jest bez sensu. W kinie domowym
    potrzeba poważnej instalacji głośnikowej i nawet jeśli nie będzie do osiem
    głośników, to przynajmniej musza być z przodu, a nie w projektorze.
    Oczywiście da się, tak jak da się oglądać filmy na laptopie, ale to nie jest
    to co tygrysy lubią najbardziej.

  • 8. Data: 2016-12-07 08:59:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 grudnia 2016 19:49:34 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Czołem budowlańcy.
    >
    > Jakie kable poprowadzilibyście do projektora?
    Zasilanie 220V. Żadne inne póki co
    Na etapie budowy poprowadziłbym rurę kanalizacyjna fi50 z łagodnymi kolankami od
    okolic planowanej szafki RTV do okolic projektora.
    Z dwóch stron zaślepka np tego typu
    http://sklep.intar.pl/users/277/465/medium/216636-1.
    jpg
    i będzie estetycznie
    Jak przyjdzie czas powieszenia projektora to Sobie w ta rurę włożysz kable takie
    jakie Tobie tam przypasują

  • 9. Data: 2016-12-07 09:26:07
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na pewno pociagnąłbym skrętkę (ethernet) i to może podwójną (parę), po skrętce
    puścisz prawie wszystko, co najwyżej z konwerterem.

    -----

  • 10. Data: 2016-12-07 09:54:51
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Wariant z ciągnięciem HDMI ze wzmacniacza, który sam sobie oddziela
    > obraz od dźwięku - jest słabo wykonalny ze względu na odległość ze 12 m.

    2xLAN (gdyby trzeba było wykorzystać jedną skrętkę na inne potrzeby niż
    LAN - np. sterowanie ekranem)
    i dobry kabel HDMI lub kwotę na kabel przeznaczyć na projektor z WiFi

    --
    Pete