  • 1. Data: 2018-09-23 11:48:04
    Temat: Projektor doleciał
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W piątek przyjechał projektor z chin.
    Taki tani za 600zł.

    Żeby być sprawiedliwym
    Nie mam problemu z oczami i nie noszę okularów.
    Ale też nie rozumiem pytań typu "telefon z dobrym aparatem"
    bo dla mnie dobry aparat w tym momencie jest każdy.

    Mieszkanie mam od strony południowo zachodniej.
    Południe pojedyncze drzwi balkonowe,
    zachód okno + podwójne drzwi balkonowe.
    I czasami naprawdę słońce daje tak
    że nawet na laptopie ciężko coś zobaczyć.

    Pierwszy raz włączyłem projektor ok 15 w piątek (było bardzo słonecznie).
    Ściągnąłem rolety by było troszkę ciemniej
    ale spokojnie można czytać małe literki
    Na film Avatar gdzie jest troche "normalny" film a trochę anonimowany.
    I o ile z "normalnym" filmem nie ma problemu i można było zobczyć
    aktorów a nawet ich rysy.
    To z część anonimowaną jakoś mniej było widać szczegółów.

    Ale jak się zrobiło ciemno.
    Dla mnie bajka.
    Nigdy nie miałem tak dużego TV.

    Hałas ?
    Jak dobry jest film to nic nie słychać.

    Minusy:
    1)
    Nie umiem zrobić żeby obraz był prostokątny
    2)
    Muszę kupić ekran bo nie mam tak dużego pustego kawałka ściany
    i jednocześnie żeby projektor był tam gdzie ja chce.
    Można zmniejszyć obraz o 25% ale to trochę za mało.

    Generalnie jak ktoś nie ma TV polecam.
    Jeden warunek trzeba mieć pusty kawałek ściane.

  • 2. Data: 2018-09-23 13:43:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaraz beda krytykowali. Jak liznales projektora to sobie wyobraz jaki obraz daje moj
    epson majacy prawdziwa rozdzielczosc 1820x1080 i 3100 prawdziwych lumenow. Bylem w
    kinie na dywizjonie 303. Nie byla to najwieksza sala w kompleksie kinowym w
    manufakturze. Ale jednak bylo to kino. Obraz w kinie odebralem jako gorszy niz z
    mojego projektora. Mam spory astygmatyzm i w kinie w okularach obraz byl taki jak w
    domu bez okularow.

  • 3. Data: 2018-09-23 14:27:13
    Temat: Re: Projektor doleciał
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.09.2018 11:48, Bolko pisze:

    > Ale jak się zrobiło ciemno.
    > Dla mnie bajka.
    > Nigdy nie miałem tak dużego TV.

    No właśnie - "jak się zrobiło ciemno". Ale są też ludzie,
    którzy chcą mieć taką bajkę o trzynastej w salonie z oknami
    na całą ścianę od strony południowo-zachodniej, a nie schodzić
    po bajkę do piwnicy, gdzie mają urządzone "kino domowe" -
    z pełnym zaciemnieniem, ekranem perełkowym i projektorem za
    szybką w sąsiednim pomieszczeniu. I z tego powodu wolą bajkę
    na 65-calowym telewizorze w salonie, niż na pińć-metrowym
    ekranie w piwnicy.

    > Hałas ?
    > Jak dobry jest film to nic nie słychać.

    Najlepiej - wojenny. ;)

  • 4. Data: 2018-09-23 14:41:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wszystko jest dla wszystkich. Ty wolisz ogorki a ktos inny ogrodnika corki.

  • 5. Data: 2018-09-23 15:09:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 września 2018 14:41:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Nie wszystko jest dla wszystkich. Ty wolisz ogorki a ktos inny ogrodnika corki.

    Odpuść Sobie dyskusje z colie
    On się czepia wszystkich i wszystkiego
    Ma jakiś problem z sam z sobą i uzewnętrznia na grupach
    Coś mu w życiu nie wyszło ostatnio chyba.
    Ps
    Szkodę dużą psom robi
    Lubię zwierzaki i mnóstwo czworonogów z okolicznych schronisk się u nas wychowało i
    moze kiedyś bym i pieska rasy collie adoptował ale ten półinteligent (delikatnie
    pisząc) zniechęcił mnie do tej rasy

  • 6. Data: 2018-09-23 15:36:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.09.2018 15:09, Kris pisze:

> [...]
    moze kiedyś bym i pieska rasy collie adoptował ale ten półinteligent (delikatnie

    Wy...dalaj ciemny ciulu ze swymi popierdółkami ad personam (chociaż nawet
    nie wiesz, co to znaczy) - pisanymi gimbazową polszczyzną - do swego "pabu"
    przy remizie. Tam Twoje miejsce. Chociaż nie, tam takie ciemniaki siedzą
    cicho, bo w realu od razu dostaliby w mordę, więc chojrakują po internetach.

  • 7. Data: 2018-09-23 15:47:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 września 2018 14:27:16 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > szybką w sąsiednim pomieszczeniu. I z tego powodu wolą bajkę
    > na 65-calowym telewizorze w salonie, niż na pińć-metrowym

    Szwagier ma taki 50 cali samsunga dał 12 razy więcej niż ja
    za 2 razy mniej cali.
    Czyli przepłacił 24 razy.
    A i tak najlepiej się ogląda wieczorem bo rolet nie ma tak jak ja :).

  • 8. Data: 2018-09-23 16:04:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 września 2018 15:36:36 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > cicho, bo w realu od razu dostaliby w mordę, więc chojrakują po internetach.

    Pijesz nie pij.
    Ale chyba to juz Tobie pisałem

  • 9. Data: 2018-09-23 16:21:29
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.09.2018 15:47, Bolko pisze:

    > Szwagier ma taki 50 cali samsunga dał 12 razy więcej niż ja
    > za 2 razy mniej cali.
    > Czyli przepłacił 24 razy.

    No to porachujem: 12 x 600 zł = 7.200 zł. Ponad siedem tysięcy
    za 50-calowy telewizor? No, zdecydowanie przepłacił i to fest,
    nawet bez Twojego projektora. W Media Expert 50-calowy Samsung
    4K UltraHD kosztuje niecałe 2.000 zł. Ale kto bogatemu zabroni?
    No dobra, a Ty w tej swojej bajce masz 4K?

  • 10. Data: 2018-09-23 17:17:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2018 o 16:21, collie pisze:

> [...]
    > 4K UltraHD kosztuje niecałe 2.000 zł. Ale kto bogatemu zabroni?
    > No dobra, a Ty w tej swojej bajce masz 4K?

    niema. i nie potrzebuje. TV jest okienkiem, przez które można patrzeć na
    świat. są ludzie którzy tak obserwują otoczenie, najczęściej kładąc
    sobie poduszkę na parapet i wsadzając głowę w otwór okienny. żeby
    widzieć więcej. Ty masz swój telewizor, w którym wszystko ma większą
    szczegółowość, ale jest malutkie. telefony mają jeszcze bardzeij
    szczegółowe ekrany - mimo że żaden z nas, bez lupy tego nie zobaczy. bo
    ludzkie oko niema takiej zdolności. bo siedząc na widowni stadionu nie
    widzisz ździebeł trawy, tylko trawnik. I dla większości z nas, ten
    2metrowy niezbyt szczegółowy ekran jest postrzegany jako bardziej
    naturalny, niż super hiper plazma/lcd. siedzę przed S-IPS, ma większą
    jasność, szczegółowośc, lepsze kolory... ale każdy film leci na
    projektor.... 800x600. z 30 cm palcem możesz liczyć pixele na ścianie. i
    co z tego? Wszyscy, ale to wszyscy domownicy czy goście są w szoku jak
    to fanie wygląda. są w szoku że to mniej niż 1 mega pixel, a fotki z
    aparatu10 megapixelowego wyglądają dwa razy lepiej niż na monitorze. są
    w szoku ze obraz na szarej, siwej matowej ścianie daje złudzenie
    bieluśieńkiej bilei i głębokiej czerni. no kurde jak w kinie - mówią. a
    to tylko epson za 350zł.
    Telewizor był kompanem życia w końcówce prlu i latach 90siątych. gdzie
    wszystko co przyszło z zachodu było nowością. można było "łykać"
    wszystko bez selekcji, przez całą dobę. Ale teraz już tak nie jest, albo
    ja tak niemam (raczej to peirwsze bo coraz wiecj ludzi rezygnuje z TV)
    Więc jak ja wybieram co i kiedy obejrzę, to zalety telewizora w zasadzie
    znikają.
    ToMasz

    PS.
    jeszcze jedno spostrzeżenie. kiedys miałem amigę z tv 21 cali. kolega
    zobaczył u mnie lemingi. tuptały jak mrówki w "pszczółce mai"
    potrząsajac włosami (lub czapkami mikołaja). spodobała mu się gra, więc
    "zdobył" ją na swojego pcta. na jego 800x600 punktowym, 13 calowym
    monitorze było widać każdy najmniejszy szczegół, ale w przypadku gier,
    te szczegóły przeszkadzały. bardzo. obraz był nienaturalny, kanciasty,
    nieprzyjemy. dzisiaj wiemy ze mój TV robił sprzętowy, wymuszony gorszą
    konstrukcją "anty aliasing", ale dla oka było to przyjemniejsze. W
    aparatach foto gnaliśmy za megapixelami - których i tak nie widać na
    fotkach. teraz mamy telewizory 4k, będą 8k. po cholere? żeby ludzie
    zwracali uwagę na pixele a nie na treść oglądanych materiałów?