  • 1. Data: 2021-06-13 11:59:59
    Temat: Projektowanie kuchni - dodatkowy wyciąg
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Przy projektowaniu kuchni wyszła taka mała zagwozdka.
    Projektant proponuje aby w miejscu gdzie stoi czajnik, termomix etc dac
    dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    po to aby chronic szafki przed wilgocią.

    Czy to ma rzeczywiście sens?
    Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do
    pochłaniacza.
    Ma to sens?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 2. Data: 2021-06-13 12:10:20
    Temat: Re: Projektowanie kuchni - dodatkowy wyciąg
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 13 czerwca 2021 o 12:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    > z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg
    Dla projektanta ma bo on wie że jeśli na ziemi nie rodził by się co 3 sekundy frajer
    to handel by nie istniał.

  • 3. Data: 2021-06-13 12:27:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2021 11:59, Budzik wrote:
> [...]
    > dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    > po to aby chronic szafki przed wilgocią.

    A te parujące urządzenia jakoś bardzo zabudowane będą? Jeżeli nie to ta
    wilgoć się rozejdzie w powietrzu.

    Ale jeżeli zabudowane jak np. zmywarka to niezabezpieczone naroża płyt
    meblowych mają szansę napuchnąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2021-06-13 12:36:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/06/2021 11:59, Budzik wrote:
    > dodatkowy wyciąg

    Masz kominek w domu? Niech projekten zwórci uwagę, jak zaprojaktować
    taki wyciąg, aby nie spowodował zaciagnięcia czadu z kominka do
    pomieszczenia.

  • 5. Data: 2021-06-13 12:39:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 13 Jun 2021 09:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

    > Czy to ma rzeczywiście sens?

    Wyciąg to jest wtedy gdy urządzenie wyciąga (na zewnątrz). Jak nie
    wyciąga, to ma się nazywać filtr.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2021-06-13 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > A te parujące urządzenia jakoś bardzo zabudowane będą? Jeżeli nie
    > to ta wilgoć się rozejdzie w powietrzu.
    >
    > Ale jeżeli zabudowane jak np. zmywarka to niezabezpieczone naroża
    > płyt meblowych mają szansę napuchnąć.

    Wolnostojące.
    Termomix plus czajnik.
    Dzieki za odp.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 7. Data: 2021-06-13 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dla projektanta ma bo on wie że jeśli na ziemi nie rodził by się
    > co 3 sekundy frajer to handel by nie istniał.

    :)
    Chociaz raz sie zgadzamy bo dokładnie tak czułem słuchajac tej
    historii.

    Notabene kuchnia wyliczana 2 tygodnie temu dzis kosztuje 15 procent
    drozej...
    Okazuje sie ze taniej ma nawet IKEA :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 8. Data: 2021-06-13 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Masz kominek w domu? Niech projekten zwórci uwagę, jak zaprojaktować
    > taki wyciąg, aby nie spowodował zaciagnięcia czadu z kominka do
    > pomieszczenia.

    Nie mam i raczej nie bede miał.
    Nie pasuja mi miejsca kominów wentylacyjnych i skuszę się chyba na
    elektryczny, tylko dla samego efektu wizualnego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 9. Data: 2021-06-13 14:14:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    > Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do

    Na FB na jakiejś grupie budowlanej padło podobne pytanie, konkretnie
    odnosiło się do Thermomixa. Ponoć projektanci biorą teraz pod uwagę
    Termomixa jako powszechny sprzęt kuchenny (prychłem), i uwzględniają na
    niego specjalne schowki oraz właśnie wyciągi (jeszcze bardziej prychłem).
    Żeby nie było, mam TM (pierwsza wersja), dostałem w prezencie ślubnym, i
    uważam że to straszliwa porażka w stosunku do ceny jaką za to trzeba
    zapłacić. Jedyne do czego go używam to mieszanie ciasta, mielenie suchej
    bułki i od święta jeszcze zmielenie lodu. :P

    Tak czy siak, odpowiadając na pytanie muszę zapytać, czy WM i reku mieć
    będziesz? Bo ja u siebie dałem po prostu wyciągi nad "dymiącymi" miejscami
    i żadnych dodatkowych wyrzutów przez ścianę, filtrów itp. kombinacji. W tym
    nad płytą jest wyciag WM (docelowo poprowadzony przez szafkę wiszącą), nie
    będzie okapu, ot po prostu na stałę wyciąg (+sterownik do reku żeby sobie w
    razie potrzeby pstryknąć zwiększenie wyciągu).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2021-06-13 14:27:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 13.06.2021 11:59 you wrote:

> [...]
    > wilgoć? Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po
    > wciagnieciu do pochłaniacza. Ma to sens?

    A czy nad tym TM i czajnikiem ma wisieć jakaś szafka? Bo ona ma szanse
    być narażona na wilgoć z gotowania. W takim przypadku można próbować ją
    jakoś lepiej zabezpieczyć.

    --
    Pete