  • 1. Data: 2015-03-30 09:34:45
    Temat: Promanal Treol a deszcz
    Od: Majka <k...@g...com>

    Dzień dobry,
    w obronie moich świerków przed mszycami, ochojnikiem, pokryłam drzewa olejem
    parafinowym.
    Było sucho i ciepło, ponad 15°C, nie padało kilka dni.
    Teraz, po tygodniu spadły deszcze.
    Czy deszcz spłucze preparat z iglaków?
    Czy będę musiała ponawiać zabieg?

    Majka

  • 2. Data: 2015-03-30 19:13:40
    Temat: Odp: Promanal Treol a deszcz
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Majka" niepotrzebnie drży jak osika:

> [...]
    > olejem parafinowym.
    > Było sucho i ciepło, ponad 15°C, nie padało kilka dni.

    Spokojna głowa! Po tygodniu to i atom bomba tego nie ruszy ;-)

  • 3. Data: 2015-04-23 11:53:31
    Temat: Re: Promanal Treol a deszcz
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 19:14:06 UTC+2 użytkownik Johnny napisał:

    > Użytkownik "Majka" niepotrzebnie drży jak osika:

    > Spokojna głowa! Po tygodniu to i atom bomba tego nie ruszy ;-)

    Dziękuję, masz rację:
    pokryte treolem drzewa nadal maja ochronną warstwę preparatu na sobie, mimo wielu
    opadów od tamtego czasu.
    Zdecydowanie są one innej barwy (głeboka, ciemna, soczysta zieleń) w porównaniu do
    świerków sąsiada zza płotu (jego drzewa są bledsze, jasna, sina zieleń).

    Pozdrawiam,
    Majka

  • 4. Data: 2015-04-23 17:46:14
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik <k...@g...com> nie wie, że draźni
    chomika:

> [...]
    > Zdecydowanie są one innej barwy (głeboka, ciemna, soczysta zieleń) w
    > porównaniu do świerków sąsiada zza płotu (jego drzewa są bledsze, jasna,

    Cieszę się, że mogłem pomóc, ale.... szaaaaaaa, bo zaraz tutejsza grupowa
    piękność wyzwie mnie od durnych ciuli ;-)

  • 5. Data: 2015-04-27 20:47:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2015 02:53:31 -0700 (PDT),
    k...@g...com napisał(a):

> [...]
    świerków sąsiada zza płotu (jego drzewa są bledsze, jasna, sina zieleń).

    Ciemniejsza zieleń wcale nie jest tu objawem lepszego zdrowia, lecz po
    prostu tłuszcz uczynił wierzchnią warstwę komórek liści bardziej
    przezroczystą (tak jak natłuszczony papier).
    I nie rozumiem, co mają na celu tego typu preparaty, bo ewidentnie spływają
    pod spód liści i muszą zatykać aparaty szparkowe - wtedy roślina nie ma jak
    transpirować. A kiedy przez dłuższy czas nie ma transpiracji, roślina musi
    umrzeć (lub zmarnieć) z powodu braku dostarczania (wraz z nową wodą)
    substancji pokarmowych.

    --
    XL
    Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!