  • 1. Data: 2015-06-24 17:04:33
    Temat: Przechowywanie lubczyka i mięty.
    Od: Kris <k...@g...com>

    Lubczyk imięta strasznie mi się rozrosły.
    Jak to przechowujecie?
    Suszycie?, zamrażacie?

  • 2. Data: 2015-06-24 21:49:23
    Temat: Re: Przechowywanie lubczyka i mięty.
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    ps.com...
    Lubczyk imięta strasznie mi się rozrosły.
    Jak to przechowujecie?
    Suszycie?, zamrażacie?

    --------------------

    Wszystkie zioła (poza oregano) suszę.
    Wzmiankowane oregano po suszeniu właściwie traci cały
    aromat. Nie udało mi się mieć z niego pożytku po suszeniu.
    Niestety trochę podobnie bazylia. Ale tej ze względu na
    (nieodwzajemnioną) miłość do niej wybaczam i przechowuję
    suszoną.

  • 3. Data: 2015-06-24 22:10:57
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-24 o 17:04, Kris pisze:
    > Lubczyk imięta strasznie mi się rozrosły.
    > Jak to przechowujecie?
    > Suszycie?, zamrażacie?

    Może tak:
    "Syrop miętowy:
    2 litry wody,
    20-30 gałązek mięty,
    50 dag cukru,
    2 dag kwasku cytrynowego, zagotować.

    Gałązki mięty umyć i osuszyć. Wodę zagotować z cukrem i kwaskiem
    Do gorącego syropu włożyć gałązki mięty, przykryć i odstawić na 24
    godziny, po czym wyjąć gałązki, syrop zagotować i przełożyć do
    buteleczek i zakręcić. Nie pasteryzować, ( ja przed wyjęciem gałązek
    krótko je popyrkoliłam).
    Nie jest to jakiś gęsty syrop, ale do letnich napojów idealny."

    Krycha.

  • 4. Data: 2015-06-25 11:41:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2015 08:04:33 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Lubczyk imięta strasznie mi się rozrosły.
    > Jak to przechowujecie?
    > Suszycie?, zamrażacie?

    Lubczyk - można zasolić w małych słoiczkach (kroimy, przesypujemy solą,
    ubijamy, zakręcamy), bo żadne mrożenie ani suszenie nie da efektu takiego,
    jak solenie. Tyle że potem trzeba tę sól uwzględnić podczas przyrządzania
    potraw.
    Mięta - niestety, tylko suszenie, ale i tak efekt mierny, choć zawsze jakiś
    tam. Ja to bym zrobiła wyciąg alkoholowy, może się skuszę.
    --
    XL
    http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont

  • 5. Data: 2015-06-25 11:46:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2015 22:10:57 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > krótko je popyrkoliłam).
    > Nie jest to jakiś gęsty syrop, ale do letnich napojów idealny."

    Do chłodzących napojów można miętę "grubo" (tj tylko sekundę) zmiksować w
    cukrowym syropie i nalać to w torebki na kulki lodu. Tak zrobiłam też z
    sokiem truskawkowym, tzn zamroziłam go w kulkach. Zresztą zmiksowane z
    dodatkiem cukru truskawki też - będą do koktajlu z mleka zsiadłego.

  • 6. Data: 2015-06-25 15:52:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2015 15:01:01 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]

    Bym zapomniała - miętę oczywiście można zasypać cukrem, analogicznie jak
    lubczyk solą. Chyba, że ktoś chce ją do słonych potraw używać, no to solić
    też można.

  • 7. Data: 2015-06-25 15:58:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2015 15:52:50 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Bym zapomniała - miętę oczywiście można zasypać cukrem, analogicznie jak
    > lubczyk solą. Chyba, że ktoś chce ją do słonych potraw używać, no to solić
    > też można.

    Generalnie - można posiekane zioła wszelkie nakładać do pojemniczków na
    kostki lodu lub innych maluśkich, zalewać OLEJEM (olej akurat nie do
    każdego celu się nada, ale do zup/sosów/sałatek jak nabardziej) i zamrażać.

  • 8. Data: 2015-07-30 23:39:51
    Od: "Moonsky" <j...@v...net>

    > Mięta - niestety, tylko suszenie, ale i tak efekt mierny, choć zawsze
    > jakiś
    > tam. Ja to bym zrobiła wyciąg alkoholowy, może się skuszę.

    Nie wychodzi za dobrze - jak płyn do płukania ust
    M.

  • 9. Data: 2015-07-31 23:48:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Jul 2015 23:39:51 +0200, Moonsky napisał(a):

    > Nie wychodzi za dobrze - jak płyn do płukania ust

    Hmmm, szkoda :-(((

    --
    XL
    "W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

  • 10. Data: 2015-08-01 00:15:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2015 23:48:54 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Hmmm, szkoda :-(((

    Ciekawe, czy taki wyciąg z lubczyka byłby dobry.