  • 1. Data: 2018-09-07 16:36:25
    Temat: Przeglądy kominiarskie w domu jedno rodzinnym.
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Witam,

    mieszkam sobie w domu od kilku lat i kominiarz był u mnie tylko raz jak
    kompletowałem dokumenty do odbioru domu.

    Jak to wygląda w świetle prawa budowlanego.
    Czy muszę (ew. jak często?) przy domu jednorodzinnym z piecem gazowym
    kondensacyjnym?
    Dziadek ma śmieciucha, jak sprawa wygląda u niego?

    Rekuperacja i brak kominów wentylacyjnych, komplikuję sprawę czy ułatwia?

    Mi to w sumie do niczego nie potrzebne... ale jak by coś się stało, a
    zaraz jak się okaże że taki obowiązek mam, to na bank ubezpieczyciel mi
    to wypunktuje, że nie dopilnowałem swoich obowiązków.

    Dzięki
    --
    GreDi

  • 2. Data: 2018-09-07 18:28:01
    Od: l...@g...com

    "Warunki jakim odpowiadają budynki i ich usytuowanie" O ile mnie pamięć nie myli,
    komin kotła gazowego musi być sprawdzany, bo trudno tu mówić o czyszczeniu, 2x w
    roku.

  • 3. Data: 2018-09-07 18:29:28
    Od: l...@g...com

    Przy śmieciuchu, kotle na paliwo stałe, częściej, bodajże 4x w roku.

  • 4. Data: 2018-09-07 19:09:36
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    GreDi wrote:
> [...]
    > kondensacyjnym?
    > Dziadek ma śmieciucha, jak sprawa wygląda u niego?

    Obowiązek wykonywania przeglądów kominowych wprowadzono ustawą o prawie
    budowlanym w 1994 roku.
    Przewody wentylacyjne powinny być czyszczone raz w roku, spalinowe (od
    kotłów i piecyków gazowych) - co pół roku, a dymowe (od kominków, pieców na
    ekogroszek i inne paliwa stałe) - co kwartał. Nieprzestrzeganie tych
    przepisów grozi grzywną.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2018-09-07 19:33:05
    Temat: Re: Przegldy kominiarskie w domu jedno rodzinnym.
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.09.2018 o 21:27, abn140 pisze:

    > nie wiem jak to jest w papierach.
    > ale moja sytuacja.
    > ja raz w roku sam
    > z prawej - wogole . nie widzialem nigdy by ktos czyscil. dziadek tam jest
    > taki i wrzutka wegla na zar. typowy generator dymu. dwa trzy pozary komina
    > rocznie. mimo to maja to w dupie.
    > z lewej - facet pali weglem ale czysto. kominiarz jak bog przykazal lazi mu
    > po dachu co dwa miechy.

    Zawsze i wszędzie jesteś taki niechluj?

    --
    Czarek

  • 6. Data: 2018-09-07 20:27:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 19:10:30 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:

> [...]
    > kotłów i piecyków gazowych) - co pół roku, a dymowe (od kominków, pieców na
    > ekogroszek i inne paliwa stałe) - co kwartał. Nieprzestrzeganie tych

    Czyszczone przez kogo?
    Jak właściciel wyczyści to styknie?

  • 7. Data: 2018-09-07 20:33:58
    Od: l...@g...com

    Jak właściciel jest kominiorzem to pewnie tak.

  • 8. Data: 2018-09-07 21:13:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 września 2018 20:33:59 UTC+2 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Jak właściciel jest kominiorzem to pewnie tak.

    Gdzie wyczytałeś że te 4 czyszczenia na rok to kominiarz z papierami ma robić?

  • 9. Data: 2018-09-07 21:27:37
    Od: "abn140" <a...@g...com>

  • 10. Data: 2018-09-07 22:01:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-09-07 o 20:27, Kris pisze:

    > Czyszczone przez kogo?
    > Jak właściciel wyczyści to styknie?

    W domu jednorodzinnym może czyścić właściciel.
    Mogą też somsiedzi i somsiadki sobie nawzajem przeczyścić kominy,
    wszelakie. ;)