  • 1. Data: 2009-09-11 22:55:11
    Temat: Przejście kanalizacji przez strop
    Od: Rick <r...@o...pl>

    Witam.
    Łazienka jest na piętrze. Projekt mówi, że rura ma być prowadzona w ścianie nośnej,
    bruzda 16x20 cm. Mur ma 24 cm, silikat. Jak sądzicie, ma to sens? Pomijając fakt, że
    w tym miejscu ściana nośna będzie miała tylko 8 cm grubości, to dodatkowo w tej osi
    muszą być przecięte 2 pręty z wieńca. Tak mniej więcej to wygląda:
    == - wieniec
    ___

    ================================
    ____
    =========| |=================

    Pozdr.
    Rick

  • 2. Data: 2009-09-12 05:57:15
    Temat: Re: Przejście kanalizacji przez strop
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 12 Wrz, 00:55, Rick <r...@o...pl> wrote:
> [...]
    w tym miejscu ściana nośna będzie miała tylko 8 cm grubości, to dodatkowo  w tej osi

    Miało to taki sens, że wykonawcy mieli zostawić "przejście" dla tej
    rury przy wykonywaniu wieńca. Teraz jest pozamiatane i lepiej IMHO
    poprowadzić tą rurę po ścianie.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-09-12 14:45:33
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Fri, 11 Sep 2009 22:57:15 -0700 (PDT)
    Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Miało to taki sens, że wykonawcy mieli zostawić "przejście" dla tej
    > rury przy wykonywaniu wieńca. Teraz jest pozamiatane i lepiej IMHO

    No, jeszcze nie jest pozamiatane, bo strop będzie lany w przyszłym tygodniu :) Zatem
    jak powinno to być poprawnie przygotowane ? Wykonawcy teraz w tym miejscu przecięli
    te dwa pręty i wygięli w kierunku dwóch pozostałych. W powstałą lukę włożyli
    styropian o wymiarach docelowej bruzdy. Moje obawy związane są z tym, że w tym
    miejscu beton wieńca będzie miał tylko 8 cm.
    Pozdrawiam.
    Rick

  • 4. Data: 2009-09-12 18:45:33
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 12 Wrz, 16:45, Rick <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > No, jeszcze nie jest pozamiatane, bo strop będzie lany w przyszłym tygodniu :)
    Zatem jak powinno to być poprawnie przygotowane ?

    Powinni IMHO poszerzyć wieniec w tym miejscu, aby w jego środku
    zmieściła się rura + otulina rury 3cm.
    Zawołaj kierownika budowy. To jego broszka.
    ;-)

    >Wykonawcy teraz w tym miejscu przecięli te dwa pręty i wygięli w >kierunku dwóch
    pozostałych.

    I tak zostawili?

    > W powstałą lukę włożyli styropian o wymiarach docelowej bruzdy. Moje >obawy
    związane są z tym, że w tym miejscu beton wieńca będzie miał tylko 8 cm.

    8 cm jest OK o ile jest następne 10 cm po drugiej stronie (a dokładnie
    chodzi o ciągłość zbrojenia.

    Co do silikatów, to 8cm też jest OK. a nawet było by OK gdyby tam nic
    nie było. To dlatego że to jest wąska pionowa szpara bez znaczenia dla
    sumarycznej nośności ścian.

    Gorzej gdyby było w poziomie...
    ;-)

    Pozdrawiam,