  • 1. Data: 2018-12-03 22:33:41
    Temat: Przelcznik Węgiel->Gaz
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Mam pewną zagwozdkę.
    Szacuję (trochę na czuja, więc skorygujcie proszę), że typowy okres
    grzewczy zamyka się w moim przypadku w 4.5 tony węgla typu ekogroszek.
    Sprawność kotła jest mi nieznana, ale przyznaję że nie czyszczę zbyt
    często (co 2 tygodnie?), więc ile... 60%.
    Czy dobrze szacuję, że odpowiada to około 2700m3 gazu ziemnego,
    zakładając sprawność kotła gazowego na poziomie 90%? Czy takie 90% jest
    w ogóle realne?
    Cenowo, 4,5 tony to dla mojej lokalizacji jakieś 3150PLN.
    Cena 2700m3 gazu...nie wiem...3510 będzie ok? (1.3PLN za m3).

    Zastanawiam się po prostu, czy są to układy i ceny równoważne, czy
    szacuję coś bardzo źle i zupełnie nie trafiam.
    Ktoś liczył, wie dokładniej?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2018-12-03 23:03:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Policz ile kilowatogodzin masz w weglu a ile w rownowartosci wegla w gazie.

  • 3. Data: 2018-12-04 08:05:21
    Od: l...@g...com

    Cena za 1m3 gazu zaniżona i to sporo. Z ekogroszku średniej jakości uzyskasz ok.
    18-22 MJ z kilograma(przy niezłym palaczu, sterowniku, kotle itp.), już na wyjściu na
    instalację c.o. Z gazu przy tej 90% założonej sprawności, z 1m3 uzyskasz 27-30 MJ.
    Pytanie czy taka sprawność średnioroczna, nawet przy kotle kondensacyjnym jest
    moźliwa.

  • 4. Data: 2018-12-04 08:50:46
    Temat: Re: Przelcznik Węgiel->Gaz
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-03 o 22:33, Irek.N. pisze:
> [...]
    > Sprawność kotła jest mi nieznana, ale przyznaję że nie czyszczę zbyt
    > często (co 2 tygodnie?), więc ile... 60%.
    Cześć Irku, jakby to był zwykły piec to tak, dla kotła z podajnikiem
    będzie więcej, w końcu tego ognia nie dusisz tylko pali się cały czas
    optymalnie
    problemem są przerwy gdzie idzie węgiel na podtrzymanie.

    > Czy dobrze szacuję, że odpowiada to około 2700m3 gazu ziemnego,
    > zakładając sprawność kotła gazowego na poziomie 90%? Czy takie 90% jest
    > w ogóle realne?
    Tak, dlaczego nie, przy grzejnikach raczej kondesacja Ci nie grozi czyli
    ponad 100%
    ale 90% jest spokojnie osiągalne.

    > Cenowo, 4,5 tony to dla mojej lokalizacji jakieś 3150PLN.
    > Cena 2700m3 gazu...nie wiem...3510 będzie ok? (1.3PLN za m3).
    Nie, ja zużywam około 1700m3 i ze wszystkimi opłatami wychodzi mi 2,10
    dla twojego może zejdziesz do 2 zł co da Ci 5400zł.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 5. Data: 2018-12-04 21:33:04
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tak, dlaczego nie, przy grzejnikach raczej kondesacja Ci nie grozi czyli
    > ponad 100% ale 90% jest spokojnie osiągalne.

    Wiesz, najchętniej miał bym na kaloryferach 35 stopni, jak mam 40, to w
    domu za ciepło jest. Może więc nie było by tak źle.
    Oczywiście są regulatory, ale kto by z tego korzystał ;)

    > Nie, ja zużywam około 1700m3 i ze wszystkimi opłatami wychodzi mi 2,10
    > dla twojego może zejdziesz do 2 zł co da Ci 5400zł.

    Acha, no to mocno niedowartościowałem. THX.

    Dzięki za info.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2018-12-07 22:19:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    No to pierwsza doba za mną.
    Poszło 14.3m3 gazu. Mrozu nie było, ale dom był wychłodzony do 16-17C.
    Normalne w środku jest 20C.
    Ciekawe jak to będzie wyglądało w mrozy.

    Irek.N.

  • 7. Data: 2018-12-09 15:46:34
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    14 m 3 gazu na dobę ?????

  • 8. Data: 2018-12-09 16:58:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 14 m 3 gazu na dobę ?????

    Przecież napisał że miał 16C w środku. W nieocieplonym budynku z pełnej
    cegły (60cm) z podpiwniczeniem, 140m2 grzanej przy -5C taki wynik też mi
    wychodził. Przy -15C/-20C to już 20-25m3 na dobę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz