  • 1. Data: 2014-09-28 23:58:01
    Temat: Przelewanie wody przez rynny
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Ano właśnie, kolejny problem.
    Zobaczcie proszę: (ok.3MB, uwaga nieprzyjemnie głośno się nagrało)

    www.1024.pl/przelew.avi

    Co z tym zrobić?
    Wykonawca proponuje podnieść ściankę rynny, aby woda w nią uderzała, ale
    obawiam się (poza estetyką takiego rozwiązania), że będzie odbijać się i
    wylewać od wewnętrznej strony, a więc po ścianie, to przecież znacznie
    gorzej.

    Jest na to jakiś dobry sposób?
    Wody jest tyle, gdyż z części dachu (wyższej) jest w tym miejscu
    zrzucana na dach hali. Większa ilość nabiera rozpędu i przelatuje nad rynną.

    Kolejna reklamacja...masakra powiem Wam.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2014-09-29 00:48:15
    Temat: Re: Przelewanie wody przez rynny
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 września 2014 23:58:01 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    >
    > zrzucana na dach hali. Większa ilość nabiera rozpędu i przelatuje nad rynną.
    >

    > Kolejna reklamacja...masakra powiem Wam.

    wyhamować wodę na dachu.

  • 3. Data: 2014-09-29 18:28:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2014 o 23:58 Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> pisze:

> [...]
    > rynną.
    >
    > Kolejna reklamacja...masakra powiem Wam.

    Zrób na rurze wyżej - "portki" - tak aby woda z wyższej połaci była
    rozbijana na dwa strumienie.
    Do rury zamocuj trójnik/rozgałęzienie na którego oba końce nałóż
    odpowiednio skierowane wylewki.
    Najtańszy i skuteczny sposób załatwienia takiego problemu.
    Da się to zrobić estetycznie.

    TG

  • 4. Data: 2014-09-29 20:58:07
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > odpowiednio skierowane wylewki.
    > Najtańszy i skuteczny sposób załatwienia takiego problemu.

    Rozprowadzić na większej powierzchni mówisz... Jest to jakaś myśl.
    Zapodam ją wykonawcy i zobaczymy co zrobi.

    THX.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-09-29 21:08:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-29 o 18:28, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Zrób na rurze wyżej - "portki" - tak aby woda z wyższej połaci była
    > rozbijana na dwa strumienie.
    Portki dobra rzecz, ale można na końcówkę rury z wyższego dachu założyć
    rurę z wycięciem w kształcie wąskiego V i niech się woda rozlewa na
    całej długości równomiernie.
    Jacek

    PS ja u siebie podobny ale mniejszy problem rozwiązałem doklejeniem do
    rynny kawałka innej rynny podwyzszający jej brzegi o jakieś 6 cm. Tyle,
    że u mnie przelewało na odcinku pół metra.
    Jacek