  • 1. Data: 2019-08-02 23:57:49
    Temat: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Znajomy chce dogrzać 2 pokoje, gdzie najczęściej przebywają ludzie.
    Pomysł z promiennikami wynikł jako najmniej inwazyjny i upierdliwy.
    Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)

    L.

  • 2. Data: 2019-08-03 00:01:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Znajomy chce dogrzać 2 pokoje, gdzie najczęściej przebywają ludzie.
    > Pomysł z promiennikami wynikł jako najmniej inwazyjny i upierdliwy.
    > Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)

    W sensie czy ktoś sobie zainstalował te promienniki, a potem szybko
    przeraniał na kaloryfery, jak Pan Bóg przykazał?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-08-03 00:10:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 00:01:07 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > W sensie czy ktoś sobie zainstalował te promienniki, a potem szybko
    > przeraniał na kaloryfery, jak Pan Bóg przykazał?

    Czyli to nie działa? ;P
    Gość się grzeje wunglem, a chciałby odrobinę z tego zrezygnować.
    Grzać się klimą w trybie grzania a miejscowo podsmażać promiennikami.

    L.

  • 4. Data: 2019-08-03 00:32:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Czyli to nie działa? ;P
    > Gość się grzeje wunglem, a chciałby odrobinę z tego zrezygnować.
    > Grzać się klimą w trybie grzania a miejscowo podsmażać promiennikami.

    Mnie się to kojarzy z miejscami takimi jak kościół. Czyli sprawianie
    wrażenia, że jest ciepło. Poniekąd odwrotność "podsmażania". Podobnie
    jest, gdy na wiosnę słonko przygrzewać zaczyna. Świeci tak, że człek
    aż ma chęć zrzucić z siebie paltocik. A gdy już zrzuci, żałuje.

    Jarek

    --
    Taka wiosna jak w tym roku to do kitu
    Taką wiosnę wyszydzimy raczej my tu

  • 5. Data: 2019-08-03 00:36:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2019 17:10:02 UTC-5 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Czyli to nie działa? ;P
    > Gość się grzeje wunglem, a chciałby odrobinę z tego zrezygnować.
    > Grzać się klimą w trybie grzania a miejscowo podsmażać promiennikami.

    Jesli nie ma masakrycznie spapranego kotla i mu zimno a placi duzo to znaczy ze
    ogolnie izolacje ma kiepska, albo wogole przeciagi mu hulaja. czym by nie grzal to
    wyda majatek i zmarznie.

    Jak sobie w zime nie sprawdzil co jest nie tak to teraz tylko gdybac i dedukowac.

  • 6. Data: 2019-08-03 00:46:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Jesli nie ma masakrycznie spapranego kotla i mu zimno a placi duzo to
    > znaczy ze ogolnie izolacje ma kiepska, albo wogole przeciagi mu hulaja.
    > czym by nie grzal to wyda majatek i zmarznie.

    No więc właśnie z promiennikami podczerwieni jest tak śmiesznie, że jak
    by ta izolacja kiepska nie była, to *wrażenie* jest podobne i pozytywne.

    > Jak sobie w zime nie sprawdzil co jest nie tak to teraz tylko gdybac
    > i dedukowac.

    Kierunek "grzanie klimą" jest ogólnie pozytywny. Ale tu jest inaczej.
    Póki zewnętrzne temperetury nie są zbyt niskie, powiedzmy dodatnie,
    to klima daje *realne* ogrzewanie przy względnie niewielkich kosztach.
    Potem jest zdecydowanie gorzej.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2019-08-03 10:50:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2019 23:57:50 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Znajomy chce dogrzać 2 pokoje, gdzie najczęściej przebywają ludzie.
    > Pomysł z promiennikami wynikł jako najmniej inwazyjny i upierdliwy.
    > Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)

    a to trzebyło pytac jak byles u mnie, w tych ogrodowych domkach mam takie, w
    okresach jesiennych są uruchamiane, dzialaja tak dosc strefowo wiec jak sie siedzi w
    jednym miejscu to jest calkiem ok. Ale jak jest potrzeba lazic to juz nie bo druga
    polaowa pomieszczenia jest poza zasiegiem.
    Trzeba kupic przenosne, postawic na jakims statywie i pobadac kiedy jest najlepiej.

    b.

    b.

  • 8. Data: 2019-08-03 11:20:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-02 o 23:57, Lisciasty pisze:
    > Znajomy chce dogrzać 2 pokoje, gdzie najczęściej przebywają ludzie.
    > Pomysł z promiennikami wynikł jako najmniej inwazyjny i upierdliwy.
    > Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)

    Kolega miał. Ale w biurze.
    Biura mieli wtedy w jakimś biurowcu, a którym akurat był remont.
    Dogrzewali się promiennikami.
    Z doświadczenia - najlepszy efekt (subiektywny) był, gdy promiennik
    świecił na nogi, stojąc przed biurkiem, ale na tyle daleko, aby
    ogrzewany osobnik nie widział promiennika.

    Efekt pełnego ciepła był dopiero po ok. godzinie od przyjścia do biura i
    włączenia urządzeń. Wtedy już część się wyłączało, a kilka robiło za
    podtrzymanie.

    Było to lat temu dwadzieścia kilka. Promienniki z lustrem, cylindryczny
    grzejnik małej średnicy. Być może spirala na ceramice, już nie pamiętam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-08-03 11:29:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > Trzeba kupic przenosne, postawic na jakims statywie
    > i pobadac kiedy jest najlepiej.

    A gdyby tak zrobić promiennik na trackerze z układem
    samonaprowadzającym na przemieszczającego się człowieka?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2019-08-03 11:52:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2019 11:29:27 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > A gdyby tak zrobić promiennik na trackerze z układem
    > samonaprowadzającym na przemieszczającego się człowieka?

    mysle ze bez klopotu na jakims raspberry pi mozna to zrobić. Ale to jest chore - cos
    takiego wlasnie lubie :-)

    b.