  • 1. Data: 2014-10-16 19:54:02
    Temat: Przesadzanie krzewów
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Mam kilka krzaków jagody kamczackiej już kilkuletniej.
    Niestety muszę ją przesadzić w inne miejsce. Przez całe
    lato myślałem, że należałoby to zrobić jesienią.
    Tymczasem dzisiaj jak popatrzyłem na te krzaki, które już
    prawie całkowicie zrzuciły liście to zwątpiłem czy przesadzanie
    ich teraz będzie dla nich korzystne czy im zaszkodzi.
    Zapuścić jakichś nowych korzonków w nowym miejscu już
    pewnie nie dadzą rady to czy przetrwają dobrze zimę?

    Poratujcie radą, bo nie mam w tym doświadczenia a nie chciałbym
    zrobić więcej szkód niż pożytku.

    I przy okazji drugie pytanie. Czy przy tym przesadzaniu (niezależnie
    czy teraz czy wiosną) można próbować "rozmnożyć" te krzaki
    przez jakieś rozdzielanie na dwa mniejsze z jednego dużego
    czy to zniszczy krzewy.
    Niestety nie przykopałem kilku gałązek latem na tzw. odkłady
    (chociaż miałem taki zamiar) bo to byłby najbezpieczniejszy sposób
    rozmnożenia tych krzewów.

    ZZ

  • 2. Data: 2014-10-16 23:10:33
    Temat: Re: Przesadzanie krzewów
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 Oct 2014 19:54:02 +0200, ZZZ napisał(a):

    > "rozmnożyć" te krzaki
    > przez jakieś rozdzielanie na dwa mniejsze z jednego dużego

    :-D

  • 3. Data: 2014-10-17 18:47:44
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-16 19:54, ZZZ pisze:

> [...]
    > prawie całkowicie zrzuciły liście to zwątpiłem czy przesadzanie
    > ich teraz będzie dla nich korzystne czy im zaszkodzi.
    (...)

    Krzewy i drzewa liściaste przesadza się po tym jak stracą wszystkie liście.
    Przesadzaj.

> [...]
    > czy teraz czy wiosną) można próbować "rozmnożyć" te krzaki
    > przez jakieś rozdzielanie na dwa mniejsze z jednego dużego
    (...)
    Z tym może być problem, jeżeli krzew nie jest od dołu odpowiednio
    rozgałęziony.
    Jeżeli uda Ci się przeciąć krzew tak, aby każda część miała korzenie
    i część górną, to tnij.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2014-10-17 18:50:14
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ZZZ" <n...@n...spam.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawie całkowicie zrzuciły liście to zwątpiłem czy przesadzanie
    > ich teraz będzie dla nich korzystne czy im zaszkodzi.

    Hejka. Nie marudź tylko przesadzaj.

    > Zapuścić jakichś nowych korzonków w nowym miejscu już
    > pewnie nie dadzą rady to czy przetrwają dobrze zimę?
    > Poratujcie radą, bo nie mam w tym doświadczenia a nie chciałbym
    > zrobić więcej szkód niż pożytku.

    Na pewno zdążą bowiem korzenie rosną dopóki temperatura gleby nie
    spadnie poniżej +4C.
    Pozdrawiam mżawkowo Ja...cki

  • 5. Data: 2014-10-17 19:44:13
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Hejka. Nie marudź tylko przesadzaj.

    > Na pewno zdążą bowiem korzenie rosną dopóki temperatura gleby nie

    Dzięki za wsparcie :) Jutro przesadzam.
    ZZ

  • 6. Data: 2014-10-17 19:44:32
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

  • 7. Data: 2014-10-17 19:57:08
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2014 18:47:44 +0200, Krycha napisał(a):

    > Jeżeli uda Ci się przeciąć krzew tak, aby każda część miała korzenie
    > i część górną, to tnij.

    Nie radź tego, bo każdy "lajkonik" przetnie wzdłuż - ale generalnie nei da
    się tak podzielić jagody kamczackiej, to nie jest kępa bylinowa 33333-]

  • 8. Data: 2014-10-17 20:32:09
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Oct 2014 19:57:08 +0200, XL napisał(a):

    > Nie radź tego, bo każdy "lajkonik" przetnie wzdłuż - ale generalnie nei da
    > się tak podzielić jagody kamczackiej, to nie jest kępa bylinowa 33333-]

    ...ani karpa.