  • 1. Data: 2020-08-12 14:30:16
    Temat: Przewód koncentryczny jaki wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    Potrzebuję rozprowadzić instalację tv w istniejącym domu.
    Pi razy drzwi 50metrów przewodu mi tam wyjdzie
    Konwerter poczwórny i od niego po 2 przewody w dwa miejsca
    Od anteny jakies 2 metry instalacji będą na zewnątrz reszta już w grazu i przewiertka
    do dwóch pomieszczeń
    Kupować biały czy czarny(niby dedykowany na zewnątrz ale u mnie to będzie tylko 4
    odcinki po 2 metry na zewnątrz)
    Czy może brać co tam najtaniej na allegro wychodzi?
    U siebie dość podobną instalacje robiłem 12 lat temu kupiłem co tam wtedy najtańsze
    było i działa do dzisiaj
    Ale moze jednak coś ze sredniej półki?
    Tak na szybko?
    https://allegro.pl/oferta/kabel-koncentryczny-rg6-an
    tenowy-rg-6-krazek-50m-7670067734
    najtaniej 26zł za 50metrów
    Tu żelowany(cokolwiek to znaczy) za 59zł za 50m
    https://allegro.pl/oferta/kabel-antenowy-50m-zelowan
    y-zewnetrzny-przewod-7195311806
    A tu 125zł
    https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-koncentryczn
    y-antenowy-pcc113-cu-50m-9311735996

  • 2. Data: 2020-08-12 16:47:09
    Temat: Re: Przewód koncentryczny jaki wybrać?
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    środa, 12 sierpnia 2020 o 14:30:17 UTC+2 Kris napisał(a):
    A kto za to płaci?
    K.

  • 3. Data: 2020-08-12 17:25:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-08-12 o 14:30, Kris pisze:
> [...]
    przewiertka do dwóch pomieszczeń
    > Kupować biały czy czarny(niby dedykowany na zewnątrz ale u mnie to będzie tylko 4

    Będziesz w stanie wymienić po 3 latach jak popęka i będzie przy każdym
    deszczu pompował wodę do mieszkania/gniazdka TV?
    Takie marketowe to właśnie 3 lata i po nim.
    Lepszy DG-113 RG6 8 lat na razie daje rady, choć chyba to nie był dobry
    pomysł ze względu na właśnie wymianę w razie czego...

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-08-12 18:08:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    ważniejsze od tego czy żelowany czy pvc jest to, czy żyła będzie z
    miedzi czy z żelaza pokrytego miedzią. Trzymaj się od tego drugiego z
    daleka. Kupuj tylko gdy masz pewność, że żyła jest z miedzi. W
    przeciwnym razie obudzisz się z przerdzewiałym kablem...

    odcinek na zewnątrz możesz połączyć beczkami (pvc z żelowanym) w garażu
    a resztę zwykłymi. Ew. w tym garażu zrobić multispliter i pociągnąć po
    kable do każdego punktu. Wpuścisz do koncentryka sat, dvbt i fm jak ci
    będzie trzeba.

  • 5. Data: 2020-08-12 20:02:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.08.2020 o 18:08, sirapacz pisze:
    > ważniejsze od tego czy żelowany czy pvc jest to, czy żyła będzie z
    > miedzi czy z żelaza pokrytego miedzią.
    Popieram. Kilka lat temu, jak wymieniałem wiekowy kabel jeszcze z czasów
    PRL nie wpadłem na pomysł, że można zrobić podróbkę z drutu stalowego
    pokrytego miedzią i kupiłem właśnie taki. Wytrzymał 3 lata.
    Jacek

  • 6. Data: 2020-08-24 12:32:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 12.08.2020 o 14:30, Kris pisze:
> [...]
    tenowy-rg-6-krazek-50m-7670067734
    > najtaniej 26zł za 50metrów
    > Tu żelowany(cokolwiek to znaczy) za 59zł za 50m

    Pamiętam, że mój doktorat w kwestii zakupu kabla antenowego spowodował
    zakup kabla marki Triset - tak wersji zewnętrznej, jak i wewnętrznej -
    jako dobrego kompromisu cena/jakość z nastawieniem na jakość. Bo te
    "kilka" metrów, to już większej różnicy w cenie nie robią, a miałem
    wcześniej jakiś badziew położony przez poprzedniego właściciela i
    skończyło się tym, że zaczął mi zwarcie dekoder zgłaszać...

    Pzdr
    --
    /__/_* /