  • 1. Data: 2021-09-23 21:16:45
    Temat: Przewody w miedzianym peszlu....
    Od: Marek <f...@f...com>

    Będąc gościnnie na pewnej modernizacji budynku zauważyłem, że
    elektryk "puszcza" przewody zasilające gniazda po wierzchu ściany w
    medzianych rurkach. Ładnie to wygląda, tak steampunkowo. Można tak,
    oficjalnie?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-09-23 21:37:12
    Temat: Re: Przewody w miedzianym peszlu....
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.897955511538623255@news.neostrada.pl

    user Marek pisze tak:

> [...]
    > elektryk "puszcza" przewody zasilające gniazda po wierzchu ściany w
    > medzianych rurkach. Ładnie to wygląda, tak steampunkowo. Można tak,

    w Anglii nawet taka faza jest.

    Jak dla mnie z ładnej jasnej stołówki zrobili
    ponury podpokład Titanica.

    Z tym, że każda rurka musi być połączona z ziemią
    (czyli do jakiejś doniczki).

    --
    Piter

    zawsze bałem się ładnej dziewczyny zapytać o telefon
    najbardziej bałem się że da

  • 3. Data: 2021-09-23 21:46:05
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    Co ma się nie dać- rury połączone z N i gra muzyka.
    Zresztą- to żadna nowość. W latach 50-60-tych instalacje w rurkach pancernych
    zdarzały się bardzo często, choć wyłącznie w warsztatach.Wprawdzie standardem były
    już przewody aluminiowe w igelicie, ale szmaciaki (guma w jutowym oplocie) też się
    zdarzały. Bardzo ciekawym zajęciem było szukanie usterek w takiej instalacji , a
    prawdziwą przyjemnością była wymiana upalonych przewodów.
    A ostatnio często widywałem rury z kwasówki jako nośnik przewodów sterujących , czy
    automatyki.
    Pozdro. abomito

  • 4. Data: 2021-09-23 22:53:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 23.09.2021 20:37, PiteR wrote:
    > in <news:almarsoft.897955511538623255@news.neostrada.pl

    > w Anglii nawet taka faza jest.

    w Anglii to nawet wymóg kablowania w metalowych rurkach jest, skrzynka
    bezpiecznikowa musi być metalowa, a elektrykiem zostaje się po kilku
    latach, a nie jednym kursie jak w Polsce

    Lukasz

  • 5. Data: 2021-09-24 08:52:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-23 o 21:46, abomito pisze:
    > Witam
    > Co ma się nie dać- rury połączone z N i gra muzyka.
    Nie N tylko PE.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2021-09-24 10:11:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pamiętam z dzieciństwa jak rurki wpuszczane w tynk były ołowiane z jakimś papierowym
    wyścieleniem wewnątrz.
    Tzn. nie że tak jeszcze robiono, tylko że przy remoncie takie się pokazały (w
    ścianie). Inwestor chciał tak samo nową część
    instalacji, ale w końcu poległ przed elektrykami że się nie da (rurki itp itd.).
    W domku fińskim chyba była podobna instalacja (po ścianach).

    -----

  • 7. Data: 2021-09-24 17:39:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Sep 2021 21:53:54 +0100, ddddddddddddd <d...@f...pl>
    wrote:
> [...]
    > bezpiecznikowa musi być metalowa, a elektrykiem zostaje się po
    > kilku
    > latach, a nie jednym kursie jak w Polsce

    Widzę, że kanał Reagana (Ruch Oporu) coraz bardziej popularny.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-09-25 00:36:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:siiph5$o31$1@dont-email.me>
    user ddddddddddddd pisze tak:

    > elektrykiem zostaje się po kilku
    > latach, a nie jednym kursie jak w Polsce

    elektrykiem uprawnionym zostaje się po kilku
    latach, a nie jednym kursie jak w Polsce

    Polacy śmigają na czarno, "papiery doniosą"
    a podpisuje się opalony Anglik

    --
    Piter

    mężczyznę najbardziej boli kop w jaja
    kobietę w paznokieć

  • 9. Data: 2021-09-25 00:41:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:38a0c250-4ef7-48b5-ad18-392efbeb2752n@googlegr
    oups.com>
    user abomito pisze tak:

    > Bardzo ciekawym zajęciem było szukanie usterek w takiej instalacji
    > a prawdziwą przyjemnością była wymiana upalonych przewodów.

    i dlatego w "moim" domu już w 1973r zostały elegancko zatynkowane
    i obok poprowadzono nowe :)

    --
    Piter

    lepiej ch orać pole
    niż postawić dom przy szkole

  • 10. Data: 2021-09-25 08:38:00
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 24.09.2021 23:36, PiteR wrote:
    > in <news:siiph5$o31$1@dont-email.me>

    > elektrykiem uprawnionym zostaje się po kilku
    > latach, a nie jednym kursie jak w Polsce
    >
    > Polacy śmigają na czarno, "papiery doniosą"
    > a podpisuje się opalony Anglik

    jakoś trzeba sobie radzić, w końcu dla młodego marnowanie 7 lat to nie
    to samo co dla starego konia, który przyjechał tu pracować, a nie
    studiować...
    Z drugiej strony być może pracują zupełnie legalnie - pracować jako
    elektryk może każdy, ale jedynie elektryk z papierami opłacający
    członkostwo w zrzeszeniu może się pod tym podpisać

    Lukasz