  • 1. Data: 2018-12-12 01:01:57
    Temat: Przydałby się kolejny projektor
    Od: g...@g...com

    Sypialnia się tworzy, z przeznaczeniem również na oglądanie filmów.

    Sytuacja jak na zdjęciu poniżej. Skoosy, po prawej wygospodarowana duża szafa z dwoma
    drzwiami, pomiędzy nimi miejsce na ekran (do 3m szerokości). Pomiędzy ekranem a
    oczami 3.5m (główę planuję mieć na łóżku pod skosem po lewej). Fotka z wysokości 2.1m
    od podłogi.

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_x1TWnfjUtq
    610BzrcgnBBfLWdsuztrRr.jpg

    No i dwa strategiczne pytania się pojawiają:

    1.) co na podłogę, żeby jako tako było słychać? Panele czy wykładzina? Żonka
    preferuje panele bo łatwiej odkurzać. Mnie prawie wszystko jedno, ale audiofile
    kinomani gadają że podobno panele dudnią. Ale może być też tak że przy tych skosach
    będzie lipa z dźwiękiem i wykładzina i tak nic nie pomoże ;)

    2.) Czym by obraz wyświetlać? Myślałem o projektorze, ale musiałby być blisko ekranu
    - pod belkami - tylko czy optyka pozwoli? albo blisko głowy lub z boku, nie wiem czy
    to dobre rozwiązanie.

    /pozdrówka

  • 2. Data: 2018-12-12 01:38:31
    Temat: Re: Przydałby się kolejny projektor
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 01:01:59 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:

> [...]
    kinomani gadają że podobno panele dudnią. Ale może być też tak że przy tych skosach
    będzie lipa z dźwiękiem i wykładzina i tak nic nie pomoże ;)

    Ogólnie dla akustyki pomieszczenia dobrze, żeby nie było tam za wiele
    powierzchni płaskich / gładkich / równoległych do siebie. Akurat skosy
    akustycznie są na plus niż na minus. Mogą być panele - rzucisz najwyżej
    jakiś dywanik z długim włosiem jak będzie za duży pogłos :) Ale może nie
    będzie trzeba - będzie tam w końcu duże łóżko.

    > 2.) Czym by obraz wyświetlać? Myślałem o projektorze, ale musiałby być blisko
    ekranu - pod belkami - tylko czy optyka pozwoli? albo blisko głowy lub z boku, nie
    wiem czy to dobre rozwiązanie.

    Standardowy projektor raczej się nie nada - obok głowy byś go raczej nie chciał mieć
    (wentylator trochę hałasuje). Są projektory które rzucają
    obraz z bardzo bliskiej odległości ale nie znam szczegółów. Sensowny
    kalkulator masz tu:

    https://www.projectorcentral.com/projection-calculat
    or-pro.cfm

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-12-12 03:34:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mow ze nie patrzyles na projektory krotkoogniskowe. Brakuje jeszcze zebys poszedl
    do sklepu kupic i opowiadal jak Ci sprzedawca doradzil. Oczywiscie doradzil ten na
    ktorym sklep ma najwieksza marze albo model ktorego sie chca szybko pozbyc.

  • 4. Data: 2018-12-12 10:59:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 11 Dec 2018 16:01:57 -0800 (PST), g...@g...com

    > 1.) co na podłogę, żeby jako tako było słychać?

    Walnij na skos i będzie po sprawie. :P
    https://www.youtube.com/watch?v=T6_zjwSNtYU

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-12-12 11:42:14
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 03:34:16 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie mow ze nie patrzyles na projektory krotkoogniskowe. Brakuje jeszcze zebys
    poszedl do sklepu kupic i opowiadal jak Ci sprzedawca doradzil.

    Najpierw grupa, zebrać opinie doświadczonych, dopiero potem zakupy.
    Krótkoogniskowych chyba nikt tu nie opisywał, więc w mojej świadomości prawie nie
    istnieją ;) Widziałem co prawda jakieś reklamy laserowych, za 1800$ :/

    /pozdrówka

  • 6. Data: 2018-12-12 12:46:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.12.2018 01:01, g...@g...com pisze:

> [...]
    oczami 3.5m (główę planuję mieć na łóżku pod skosem po lewej). Fotka z wysokości 2.1m

    Przy takich rozmiarach pomieszczenia, 65. calowy telewizor zawieszony
    na ścianie będzie aż nadto. I obraz będzie jak się patrzy (a nie mydło),
    i szum morza będzie słychać (a nie szum wentylatora), gdy na ekranie
    będzie akurat "Szum morza". A jak będzie "Cisza", to będzie cisza. No,
    chyba że to ma być sypialnia dla emerytów, wtedy kombinuj z projektorem.
    Dla fasonu.

  • 7. Data: 2018-12-12 13:45:31
    Od: g...@g...com

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 12:46:03 UTC+1 użytkownik collie napisał:
    > Przy takich rozmiarach pomieszczenia, 65. calowy telewizor zawieszony
    > na ścianie będzie aż nadto. I obraz będzie jak się patrzy (a nie mydło)

    Ja z tych co w kinie wybierają rząd 4 max 6, aby niemalże wtopić się w ekran.

    > i szum morza będzie słychać (a nie szum wentylatora), gdy na ekranie
    > będzie akurat "Szum morza". A jak będzie "Cisza", to będzie cisza.

    Szum (mały szumek, jak pisza posiadacze) raczej nie będzie przeszkadzał. Chyba że
    wybiorę TV, to cudze projektory będą zawsze za głośne :>

    /pozdrówka

  • 8. Data: 2018-12-12 14:50:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 12:46:03 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Przy takich rozmiarach pomieszczenia, 65. calowy telewizor zawieszony
    > na ścianie będzie aż nadto. I obraz będzie jak się patrzy (a nie mydło),

    Obraz z mojego epsona jest ostry jak obraz mojego LCD - żyleta. Tyle, że ma
    3,2m x 1,7m, jakoś 8 x większa powierzchnia od 55' TV. Nie ma nawet co
    porównywać jeżeli to ma służyć do oglądania filmów - projektor miażdży
    TV - mydło to może w projektorze trzy stówy albo takim sprzed 20 lat ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2018-12-12 16:23:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.12.2018 14:50, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > porównywać jeżeli to ma służyć do oglądania filmów - projektor miażdży
    > TV - mydło to może w projektorze trzy stówy albo takim sprzed 20 lat ;)

    Ja piszę, że obraz ze współczesnego projektora jest gorszy od obrazu
    we współczesnym telewizorze i że słyszę szum wentylatora, który mi
    przeszkadza przy oglądaniu filmu. Ty piszesz, że obraz z Twojego Epsona
    jest tak samo ostry jak w Twoim telewizorze i zapewne nie słyszysz szumu
    wentylatora, albo Ci on nie przeszkadza. Za rabinem ze znanego szmoncesu
    powiem teraz tak: ja mam rację i Ty także masz rację. ;)

  • 10. Data: 2018-12-12 16:33:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 12 Dec 2018 04:45:31 -0800 (PST), g...@g...com

    > Szum (mały szumek, jak pisza posiadacze) raczej nie będzie przeszkadzał.

    Gorzej jak jedno będzie chciało spać, a drugie oglądać (np. na
    słuchawkach). Jak dla mnie do takiego pomieszczenia, jeszcze sypialni,
    projektor to delikatnie mówić, dziwny wybór.

    --
    Pozdor
    Myjk