  • 1. Data: 2014-10-18 20:06:33
    Temat: Przyklejanie gniazd i puszek natynkowych
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Mam do zamontowania w garazu kilka natynkowych gniazdek elektrycznych i
    puszek. Sciana to styropian zacigniety klejem z siatka. Czy sa jakies
    przeciwwskazania, zeby takie elementy zamocowac do sciany klejem
    montazowym, np. Patex?
    Myslalem o klejeniu bezposrednio albo o przykreceniu gniazd do przyklejonej
    listwy z OSB.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-10-18 21:27:30
    Temat: Re: Przyklejanie gniazd i puszek natynkowych
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 20:06:33 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Myslalem o klejeniu bezposrednio albo o przykreceniu gniazd do >przyklejonej listwy
    z OSB.
    A nie lepiej wkleic w ten styro puszki i wtedy normalny(nienatynkowy) osprzet?

  • 3. Data: 2014-10-18 21:32:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Oct 2014 12:27:30 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > A nie lepiej wkleic w ten styro puszki i wtedy normalny(nienatynkowy) osprzet?

    Nie, bo z tym jest 2 x wiecej roboty. Poza tym kabel na wierzchu latwiej
    wymienic, pociagnac gdzie indziej itp.

    Bedzie natynkowo - pytam konkretnie o klejenie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2014-10-18 21:47:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 21:32:19 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Bedzie natynkowo - pytam konkretnie o klejenie.
    Jeśli tak to ok. Prowizorki sa najtrwalsze więc klej te puszki czym tam masz czy
    silikon czy klej montażowy to bez znaczenia.
    Są tez specjalne kołki do styro
    http://www.napad.pl/data/katalog/produkty/duze/kolek
    -do-styropianu-S-50mm-FID50-tyl-w3-1500.jpg
    możesz tego użyc zamiast klejenia.

  • 5. Data: 2014-10-18 21:58:24
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2014-10-18 20:06, Maciek pisze:

    > Czolem,
    >
    > Mam do zamontowania w garazu kilka natynkowych gniazdek elektrycznych i
    > puszek. Sciana to styropian zacigniety klejem z siatka. Czy sa jakies
    > przeciwwskazania,

    moim skromnym zdanie jest jedno zasadnicze:
    wyjmując wtyczkę z gniazdka i nie przytrzymując tego gniazdka, wtyczka
    razem z puszką odpadnie od ściany, może być nawet efekt (przy mocnym
    kleju) oderwania kleju od styro - widziałem już takie cuda

  • 6. Data: 2014-10-18 22:18:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Oct 2014 12:47:01 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Są tez specjalne kołki do styro
    > http://www.napad.pl/data/katalog/produkty/duze/kolek
    -do-styropianu-S-50mm-FID50-tyl-w3-1500.jpg
    > możesz tego użyc zamiast klejenia.

    Nie mam do niech zaufania. Moim zdaniem niebeda trzymac ani mocno, ani
    dlugo.

    Zastanawiam sie jeszcze na polaczeniem kolek + klej.

    Z klejem bardziej chodzilo mi o kwestie bezpieczenstwa - jakby nie patrzec,
    nawet po wyschnieciu jest palny.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2014-10-18 22:20:41
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Spoko możesz kleić,nie ma -poza jednym- przeciwwskazań.Tylko,że niektóre kleje
    montazowe są oparte ma butaprenie-stprawdź,czy nie rozpuszszają osprzętu.
    Tylko-po co?
    Od kiedy mocuję coś na styro,zawsze używam stosownych wkrętów.Dokladnej nazwy nie
    pamiętam-rzadko to robię. Podobne toto do wkrętów ,które używa się do wieszania
    czegokolwiek na g-k,tylko 2-3 X dluższych i tyleż grubszych.To do wylączników i
    puszek.Gniazda po staremu mocuję wkrętami do muru,tyle,że między gniazdo a styro
    można dać plastyową lub metalową podkladkę,żeby bylo latwiej.Do gniazd silowych warto
    się wykosztować i kupić stosowny dystans,Jeden koniec mocuje się na murze,potem
    reguluje odleglość i przykręca lico.Pedanci wypelniają środek pianką lub styro.Na to
    gniazdo.
    Dlaczego tyle zachodu? bo to nie może być przylepiome,to się musi TRZYMAĆ!
    O klejeniu jeszcze nie slyszalem.
    Pozdro dolniak D

  • 8. Data: 2014-10-18 22:37:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 22:18:52 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Nie mam do niech zaufania. Moim zdaniem niebeda trzymac ani mocno, ani
    > dlugo.

    Zainwestuj kilka złotych w dwa kołki i przetestuj. Wg mnie to lepsze jak klej ale
    spróbuj sam.

    > Zastanawiam sie jeszcze na polaczeniem kolek + klej.
    To przemyśl ponownie i zrób jak pisałem: puszki w styro i normalny osprzet.>
    > Z klejem bardziej chodzilo mi o kwestie bezpieczenstwa - jakby nie >patrzec, nawet
    po wyschnieciu jest palny.
    A styro? Kleju masz symboliczne ilości w Twojej wersji mocowania a styro całe ściany.
    Więc palnośc to argument bez sensu

  • 9. Data: 2014-10-18 22:53:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Oct 2014 13:37:20 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Zainwestuj kilka złotych w dwa kołki i przetestuj. Wg mnie to lepsze jak klej ale
    spróbuj sam.

    Wieszalem na takich lampe na elewacji i stad moja opinia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2014-10-18 23:02:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 22:53:30 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Wieszalem na takich lampe na elewacji i stad moja opinia.
    A kleiłeś takie lapy klejem montazowym dla porównania?
    U mnie na takich kołkach 4 lampy na elewacji wiszą od 2008 roku i spaść nie chcą.