  • 1. Data: 2009-09-13 09:53:59
    Temat: Pytanie o zagęszczanie.
    Od: "KS" <k...@o...pl>

    Witam,

    Mam wylane ławy, na ławie postawiłem ściany fundamentowe z bloczka pod
    ściany nośne.
    W przyszłości chciałbym postawić na tej ławie ścianę osłonową (mur 3
    warstwowy).
    Plan jest taki aby w przyszłym roku postawić ściany i dach a w jakiejś
    przyszłości (zeleżnie od fnansów) ściane osłonową.
    Chciałbym na zimę wsypać piach do wnetrza ścian, zagęścić go i ułożyc
    kanalize.
    Mam wątpliwości jak to zrobić aby nie uszkodzic ścian.
    Nie chce obsypywać ścian z zewnatrz na docelową wysokość bo tak jak pisałem
    w przyszłości na tej ławie ma stanąć ściana osłonowa i musiałbym ją
    odkopywać.
    Z drugiej strony wiem że napór piachu tylko z jednej strony ściany
    fundamentowej w sytuacji gdy na ścianie fundamentowej nie ma jeszcze ścian
    parteru może wypchnać tę ścianę.
    Myslałem aby przy samej ścianie nie sypać piachu tylko wsypać go na końcu i
    zagęscić delikatniej.
    Ściana zrobiona jest z bloczka 25x14x38 i wysoka na 5 warstw.
    Czy i jak mozna wsypać ten piach, zagęscic go aby nie uszkodzić ścian?

    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 2. Data: 2009-09-13 10:36:08
    Temat: Re: Pytanie o zagęszczanie.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    KS <k...@o...pl> wrote:

    > Ściana zrobiona jest z bloczka 25x14x38 i wysoka na 5 warstw.
    > Czy i jak mozna wsypać ten piach, zagęscic go aby nie uszkodzić
    > ścian?

    5 warstw to niewiele i nie powinno być problemu. Ja u siebie
    zagęszczałem mechanicznie (warstwami) piach wsypany międy ścianki z
    6 warstw bloczka i nie było żadnego problemu.

    J.

  • 3. Data: 2009-09-13 16:48:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    KS pisze:

    > Mam wątpliwości jak to zrobić aby nie uszkodzic ścian.

    Poczekaj aż zaprawa zwiąże - o ile nie oszczędzałeś na cemencie, to
    murek z bloczków będzie bardzo mocny po jakichś... już dwóch - trzech
    tygodniach. Wtedy bez obaw możesz sypać i wibrować. Nic się nie stanie.

> [...]
    > Z drugiej strony wiem że napór piachu tylko z jednej strony ściany
    > fundamentowej w sytuacji gdy na ścianie fundamentowej nie ma jeszcze ścian

    Może i tak, ale nie przy tej wysokości... :-) U mnie jest w najwyższym
    miejscy do półtora metra i nic się nie dzieje. niższą część mam wylaną z
    betonu b20, a wyżej sześć warstw bloczków. Jest ok. U mnie majster
    włożył po dwa pręty fi 12 między przedostatnią, a ostatnią warstwę
    bloczków na całym obwodzie.

    > Myslałem aby przy samej ścianie nie sypać piachu tylko wsypać go na końcu i
    > zagęscić delikatniej.

    A kiedy chcesz lać chudziak...? Przecież teraz masz najlepszy moment na
    jego zalanie i właśnie teraz - przy murowaniu ścian parteru i robieniu
    stropu - będzie on najpotrzebniejszy. Trzeba w końcu na czymś stać i
    materiały układać. Bez chudziaka utrudnisz tylko majstrom życie i
    robotę. Nie kombinuj, tylko zasypuj i zalewaj chudziak :-) Nic się nie
    stanie.

  • 4. Data: 2009-09-13 16:56:09
    Od: "KS" <k...@o...pl>

> [...]
    > materiały układać. Bez chudziaka utrudnisz tylko majstrom życie i robotę.
    > Nie kombinuj, tylko zasypuj i zalewaj chudziak :-) Nic się nie stanie.

    No i ok. Chciałem usłyszec Wasze opinie. Za duze się naczytałem o wypychaniu
    ścian.

    Pozdrawiam
    K.S.