  • 1. Data: 2016-02-09 12:28:34
    Temat: ROZDRABNIACZ frez wałek czy nóż?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Dzień dobry,
    czy możecie mi wyjaśnić, czym różnią się rozdrabniacze wyposażone w nóż/noże od tych
    z frezem/frezami albo wyposażonych w wałek z zębami?

    Które będą trwalsze, mniej awaryjne i jak najbardziej bezobsługowe (poza pracą z
    obciętymi gałązkami)?
    Które bardziej nadają się do przydomowego ogrodu 1300 mkw, do sprzątania gałęzi drzew
    owocowych i wierzbowych?

    Czy bieg wsteczny jest bardzo potrzebny?

    Interesują mnie tylko rozdrabniacze elektryczne.

    Majka

  • 2. Data: 2016-02-11 06:33:13
    Temat: Re: ROZDRABNIACZ frez wałek czy nóż?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-02-09 12:28, Majka wrote:
> [...]
    drzew owocowych i wierzbowych?

    > Czy bieg wsteczny jest bardzo potrzebny?
    >
    > Interesują mnie tylko rozdrabniacze elektryczne.

    Rozdrabniacze z nożem są dobre do świeżo ściętych gałązek, kiedy są
    jeszcze wilgotne. Te z wałkami z zębami bardziej nadają się do
    wyschniętych gałęzi. Mam od kilku lat Boscha z nożem na działce 2000
    m.kw., sprzęt mieli szybko, ale ma 2 wady: jest głośny i nie do końca
    niezawodny. Ale jak na razie udawało się go naprawiać we własnym
    zakresie. Trzeba także dość często ostrzyć nóż - w instrukcji jest
    napisane, że to jakaś specjalna stal szwajcarska i tego nie należy
    ostrzyć, tylko wymieniać, ale spokojnie da się naostrzyć szlifierką
    taśmową. Powiem szczerze - teraz nie wyobrażam sobie życia bez takiej
    rozdrabniarki.

    Piotr

  • 3. Data: 2016-02-14 10:38:43
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 06:33:06 UTC+1 użytkownik Uncle Pete napisał:

> [...]
    > ostrzyć, tylko wymieniać, ale spokojnie da się naostrzyć szlifierką
    > taśmową. Powiem szczerze - teraz nie wyobrażam sobie życia bez takiej

    Bardzo dziękuję.
    Czy twój rozdrabniacz z nożami sam "wciąga" podane gałęzie? Czy trzeba je wpychać?
    Zacina się / zapycha często? Ma wsteczny bieg, czy trzeba wtedy siłować się i
    wyciągać zaklinowane gałęzie?

    Majka

  • 4. Data: 2016-02-17 11:48:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Czy twój rozdrabniacz z nożami sam "wciąga" podane gałęzie? Czy trzeba je wpychać?
    > Zacina się / zapycha często? Ma wsteczny bieg, czy trzeba wtedy siłować się i
    wyciągać zaklinowane gałęzie?

    Proste gałązki sam wciąga, kiedy nóż jest ostry. Chyba że wsadzasz coś
    bardzo rozgałęzionego, wtedy trzeba popchnąć (nie ma żadnego specjalnego
    mechanizmu wciągania). Zacina się/zapycha raczej rzadko, głównie jak
    wsadzisz coś za grubego (gałązki z miękkiego drewna tnie bez problemu
    mniej więcej do 2 cm średnicy) lub masz już naprawdę tępy nóż.
    Wstecznego biegi nie ma, bo nie ma sensu - rozdrabniarka działa trochę
    na zasadzie młynka do kawy (bardzo szybko obracający się nóż). Jak nóż
    się zaklinuje, czasami wystarczy po prostu wyjąć gałąź, czasami trzeba
    odkręcić jedną gałkę, zdjąć pokrywę, obrócić trochę nóż do tyłu i wyjąć
    kawałek drewna. To naprawdę nie jest problem.

    Natomiast przy intensywnym korzystaniu musiałem rozdrabniarkę dwa razy
    naprawiać. Pierwszy raz zaklinowało silnik jakimiś śmieciami i musiałem
    go całkowicie rozkręcić. Drugi raz zabrudził się mikroprzełącznik
    uruchomienia silnika. Obie naprawy wykonałem we własnym zakresie,
    konstrukcyjnie sprzęt jest zaprojektowany z myślą o remontach, więc
    wszystko da się rozkręcić i rozłączyć, żadnych nitów czy łamiących się
    zatrzasków. Ale moja rozdrabniarka naprawdę dostawała w kość
    (czyszczenie zarośniętej działki 1000 m kw., na której przez ostatnie 15
    lat nikt nic nie robił), przy normalnym użytkowaniu chyba nic nie będzie
    się psuło. Przynajmniej na Amazonie jest dużo opinii o tej
    rozdrabniarce, wszystkie są generalnie pozytywne, nikt nie skarży się na
    wysoką awaryjność, tylko narzekają, że nóż szybko się tępi. Ale czy ja
    wiem, że szybko...

    Piotr

  • 5. Data: 2016-02-17 11:51:48
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>