  • 1. Data: 2017-11-21 15:35:03
    Temat: Rachunek za tesle
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Mama była na imprezie rodzinnej.
    Ciotka ciotki ma wujka i ten wujek ma Tesle :)
    I była jak to imieninach prezentacja.
    Że sama jeździe.
    Że zdalnie wycieraczki można właczyć jak się jedzie.
    Ale najbardziej to mama zapamiętała że właściciel płaci za prąd 70 zł.
    Za cały dom.
    Twierdzi że to kwestia automatyki.
    Że wystarczy co się da przełączyć na II taryfe i potem ma się takie koszty.
    Nawet jak ma kuchnie gazową...

    Ja za mieszkanie z płytą indukcyjną
    i LEDami w normalnej taryfie płace >150zł.

    I tak się zastanawiam.
    Jakby kupić taki powerbank i podpiąć do płyty indukcyjnej
    gdy obowiązuje I taryfa.
    Ma to sens?

  • 2. Data: 2017-11-21 15:56:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To taka sama prawda ja ta ze moj dziadek spod Sosnowca stracil chujem odrzutowca.

  • 3. Data: 2017-11-21 16:46:30
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 listopada 2017 15:35:05 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Twierdzi że to kwestia automatyki.
    > Że wystarczy co się da przełączyć na II taryfe i potem ma się takie koszty.

    Jak mieszka sam i w chacie głównie śpi, to możliwe.

    L.

  • 4. Data: 2017-11-21 17:00:42
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > i LEDami w normalnej taryfie płace >150zł.
    >
    > I tak się zastanawiam.
    > Jakby kupić taki powerbank i podpiąć do płyty indukcyjnej

    Jak przeszedłem na II taryfy to rachunki miesięczne spadły z ok 250zł do kwot
    150-200zł
    Na razie to trochę skacze bo użyczam prądu na pobl;iska budowę ale przewiduje że w
    okolicach 170zł będę płacił
    W tym gotowanie na indukcji
    Koszt gotowania to ok 50zł wyliczyłem, więc bez gotowania do 120zł można by zejść.
    Powyższe bez żadnych zmian nawyków i patrzenia na zegar żeby pralkę włączyć w taniej
    taryfie
    Gdyby jeszcze tak robić to myślę ze w okolice 100zł można by zejść(bez gotowania)z
    nocnym praniem i zmywarka w nocy
    70zł na miesiąc to pewnie dla kawalera oszczędnego by wyszło dla normalnej rodziny
    bez szans

  • 5. Data: 2017-11-21 17:22:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko jak glownie spi w domu to wiecej wydaje na miescie, sprawdzic czy nie zebrak.
    Bulka z wedlina na miescie od trzech zlotych wzwyz. W domu mniej niz zlotowke.
    Herbata na miescie od dwoch zlotych wzwyz. W domu kilkanascie groszy. Schabowy na
    miescie minimum 10 zlotych. 10 deko schabu 1,50, ziemniaki 25 groszy, jajko 45
    groszy, marchweka na surowke 20 groszy. O zupach nie ma co mowic bo w domu tanizna.

  • 6. Data: 2017-11-21 18:14:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Nov 2017 06:35:03 -0800 (PST), Bolko

    > Że wystarczy co się da przełączyć na II taryfe
    > i potem ma się takie koszty.

    Koszty każdy będzie mieć inne. Ja mam wysokie koszty pomimo 2T, bo pracuje
    w domu i pożeram prąd w 1T. :P Mimo tego wychodzę na małym plusie.

    > Nawet jak ma kuchnie gazową...

    Wtedy to raczej prędzej niż przy elektrycznej.

    > I tak się zastanawiam.
    > Jakby kupić taki powerbank i podpiąć do płyty indukcyjnej
    > gdy obowiązuje I taryfa.
    > Ma to sens?

    Co prawda Tesli S nie zamierzam kupować jako powerbanka, ale Tesla Power
    Wall2 (dająca na wyjściu stałą moc 3kW) jako UPS "globalny" zamierzam
    zamontować w nowym domu (zamiast "wypasionego" kominka :P) -- naturalnie do
    podtrzymania pracy kompa, ale także w zimie wentylacji mechanicznej na
    wypadek braku prądu, a niewykluczone że także do pracy pompy ciepła (która
    bierze poniżej 3kW).

    Jakby ktoś się pytał, TPW2 ma pojemność 14kWh, zatem można sobie tym
    akumulatorem zagotować ~140L wody. :P Wydaje się niewiele, ale biorąc pod
    uwagę, że ja wypijam sporo ciepłych płynów, tj. spokojnie 2-3L/dzień, to
    mógłbym grzać wodę przez miesiąc...

    Skoro już taki akumulator będzie, ładując go w 2T także chcę wykorzystać
    zeń prąd w 1T (choć część, i szczególnie w lato kiedy prawdopodobieństwo
    nieplanowanego wyłączenia prądu jest mniej brzemienne w skutkach niż w
    zimie gdy trzeba grzać i wentylować bez otwierania okien) -- szczególnie że
    pracuję w domu i zyski z 2T mam mniejsze niż większość, która nie pali
    komputera i trzech monitorów w dzień, z przygotowywaniem wszelakiego
    jedzenia (w tym herbaty/kawy) włącznie. Aktualnie myślę, czy da się
    sensownie to automatyzować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-11-21 18:45:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Koszty każdy będzie mieć inne. Ja mam wysokie koszty pomimo 2T, bo pracuje
    > w domu i pożeram prąd w 1T. :P Mimo tego wychodzę na małym plusie.
    Czy dwutaryfowy, w tej droższej taryfie jest droższy niż dla odbiroców
    jdednotaryfowych? Jeśli tak - to łatwo policzyć. Osoba chcąca przejść na
    2 taryfy powinna (strzelam, bo to wyjdzie z obliczeń) ponad 50% swojego
    zużycia zmieścić w drugiej taryfie. czyli piece akumulacyjne, gotowanie
    pranie, prasowanie na tańszym pradzie.

    > Skoro już taki akumulator będzie, ładując go w 2T także chcę wykorzystać
    > zeń prąd w 1T
    ładowarka akumulatora ma pewną sprawność. Wysoką, ale jednak nie 100%.
    Akumulator ma taką sobie sprawność, wikipedia podaje że ok 60%, choć ja
    już gdzieś czytałem o spawności 80-90% przy specyficznych warunkach
    ładowania i którkim czasie użytkowania. Kolejny krok, to zamiana prądu
    (napięcia) stałego na przemienny i to o określonej wartości napięcia. To
    proces w którym też występują straty. Suma tych strat powoduje że biznes
    się nie opłaca. bardziej już się opłaca pompować wodę w górę w tańszej
    taryfie, a "zrzucać" ją na genetator w droższej.
    Wogóle słowo iPhone i Tesla ogłupia. Proponuje pewne wyzwanie dla ludzi
    o otwartych umysłach. my, znaczy polacy, i większa część europy,
    będziemy jeździli elektrykami zasilanymi z elektrowni spalającej paliwa
    kopalne. Wiem że u nas węgliel, ale dla uproszczenia przyjmijmy że takie
    elektrownie są napędzane olejem napędowym. teraz policzcie ile energii
    można w elektrowni wytworzyć z 1 litra ON, jakie są średnie straty na
    przetransportowaniu tej energii do stacji ładującej, jakie są straty na
    akumulatorach tesli, i ile wtedy auto elektryczne przejedzie kilometrów.
    na załączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji. wtedy wyjdzie czy jest to
    ekologiczne czy nie. Bo opłacalne w sensie transportu ludzi może być,
    głównie dzieki akcyzie i podatkom na paliwa (uproszczenie)

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-11-21 20:54:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 21 listopada 2017 18:14:57 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > podtrzymania pracy kompa, ale także w zimie wentylacji mechanicznej na
    > wypadek braku prądu, a niewykluczone że także do pracy pompy ciepła (która

    Serio chcesz wydać 6 tysięcy dolków na takie coś? To już lepiej przeznaczyć
    ten szmal na 5kWp fotowoltaikę...

    L.

  • 9. Data: 2017-11-21 20:57:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Nov 2017 18:45:02 +0100, ToMasz

> [...]
    > 2 taryfy powinna (strzelam, bo to wyjdzie z obliczeń) ponad 50% swojego
    > zużycia zmieścić w drugiej taryfie. czyli piece akumulacyjne, gotowanie

    Przecież korzystam, to policzyłem. Jeśli nie wybrzmiało wystarczająco
    wyraźnie -- 2T opłaca się nawet gdy się pracuje w domu, jak ja, i nie
    grzeje domu prądem, jak ja.

    > ładowarka [ciah jałowy wywód]

    JA nie kupuję tego dla jakichś zysków -- to ma mi zabezpieczać moją pracę,
    względnie umożliwić jej nieprzerwane prowadzenie, ew. zapewnić komfort a
    może nawet ciepło w domu. Reszta to dodatni plus.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-11-21 21:11:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Nov 2017 11:54:00 -0800 (PST), Lisciasty

    > Serio chcesz wydać 6 tysięcy dolków na takie coś? To już lepiej przeznaczyć
    > ten szmal na 5kWp fotowoltaikę...

    Same ogniwa mi nie podtrzymają w pracy komputera w burzowy dzień, nie
    zaislą też PC w zimie, ani nie utrzymają w nocy pracy WM. Aby to spełniło
    moje założenia, trzeba do tego kupić znowu jakieś akumulatory...

    --
    Pozdor
    Myjk