  • 1. Data: 2019-05-15 06:45:37
    Temat: Randap
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    "Dwa miliardy dolarów - tyle otrzyma para w ramach odszkodowania za raka
    spowodowanego popularnym roundupem"

    A była tu jakiś czas temu dsykusja i wnioski jakie zapamietałem były
    odmienne od opini sądu...

    "Sąd wielokrotnie orzekał, że roundup został wadliwie zaprojektowany i że
    firma nie ostrzegła konsumentów o ryzyku raka, a Monsanto działało
    niedbale. Prawnicy twierdzą również, że firma miała zastraszać naukowców i
    manipulowała wynikami bezpieczeństwa preparatu chwastobójczego."

    https://facet.onet.pl/warto-wiedziec/dwa-miliardy-do
    larow-tyle-otrzyma-para-w-ramach-odszkodowania-za-ra
    ka-spowodowanego/y5dwnzm

    TG

  • 2. Data: 2019-05-15 10:06:47
    Temat: Re: Randap
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 15 maja 2019 06:45:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]
    >
    > https://facet.onet.pl/warto-wiedziec/dwa-miliardy-do
    larow-tyle-otrzyma-para-w-ramach-odszkodowania-za-ra

    błogosławiony nasz system prawny, ależ ci amerykanie się wpakowali.

    Aha - są naciski aby wprowadzac różne modele orzecznictwa na wzór amerykanski.
    Teoretycznie ma to dotyczyc firm, ale....

    b.

  • 3. Data: 2019-05-15 10:12:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.05.2019 06:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    >
    > https://facet.onet.pl/warto-wiedziec/dwa-miliardy-do
    larow-tyle-otrzyma-para-w-ramach-odszkodowania-za-ra

    W PL suszy się tym zboże.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2019-05-15 11:03:59
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    On 15.05.2019 06:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > A była tu jakiś czas temu dsykusja i wnioski jakie zapamietałem były
    > odmienne od opini sądu...

    Randap jest dla cieniasów (Glifosat)

    Teraz jest moda na mieszankę glifosatu + MCPA :)
    Podobno ma jeszcze większą skuteczność.

  • 5. Data: 2019-05-15 12:06:12
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 15 May 2019 10:12:35 +0200, quent wrote:

    larow-tyle-otrzyma-para-w-ramach-odszkodowania-za-ra
    ka-spowodowanego/y5dwnzm

    > W PL suszy się tym zboże.

    Dokładnie! Gdy o tym pierwszy raz usłyszałem nie chciałem wierzyć.
    Suszy się też rzepak, z którego wszyscy używają oleju.
    To jest dramat jakiś, jawne trucie w świetle prawa.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 6. Data: 2019-05-15 12:16:39
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Dokładnie! Gdy o tym pierwszy raz usłyszałem nie chciałem wierzyć.
    > Suszy się też rzepak, z którego wszyscy używają oleju.
    > To jest dramat jakiś, jawne trucie w świetle prawa.

    Ziemniaki też

  • 7. Data: 2019-05-15 12:27:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 May 2019 11:03:59 +0200, GreDi

    > Teraz jest moda na mieszankę glifosatu + MCPA :)

    Oraz na chemitrialsy i płaskom ziemię.

    > Podobno ma jeszcze większą skuteczność.

    Jeszcze większą skuteczność ma czysta woda...
    Np. w płucach, nie trzeba czekać latami na raka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-05-15 12:57:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2019 12:16, adam pisze:

    > Ziemniaki też

    Ale chłop polski ma odpowiedź: "panie, to nie dla mnie,
    to na sprzedaż".

  • 9. Data: 2019-05-15 13:21:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 maja 2019 12:06:16 UTC+2 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Dokładnie! Gdy o tym pierwszy raz usłyszałem nie chciałem wierzyć.
    > Suszy się też rzepak, z którego wszyscy używają oleju.
    > To jest dramat jakiś, jawne trucie w świetle prawa.
    Albo urban legend albo stosują to na jakiś naprawdę dużych plantacjach
    Tu gdzie mieszkam dość regularnie jeżdżę po okolicznych wiochach i na 99% rolnicy nie
    stosują Glifosatu na zboża czy ziemniaki
    A są tu głównie tacy rolnicy z areałami od kilkudziesięciu do kilkuset ha
    Stosowanie rundapu przed zbiorami byłoby dokładnie widać gdyż przejazd opryskiwacza
    na polu porośniętym zbożem czy ziemniakami zostawia ślad
    A nigdy latem/jesienią nie widywałem ani opryskiwaczy na polach ani nawet świeżych
    śladów w zbożu. A żeby to miało sens to oprysk musiałby zostać wykonany kilka dni
    przed zbiorem(czyli w dość krótkim okienku czasowym) i na pewno bym zauważył bywając
    tam regularnie.. A na wiosce mieszkałem przez kilkadziesiąt pierwszych lat swego
    życia i wtedy NA PEWNO lokalni rolnicy nie stosowali glifosatu

  • 10. Data: 2019-05-15 14:02:07
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2019 13:21, Kris pisze:

    > Stosowanie rundapu przed zbiorami byłoby dokładnie widać gdyż przejazd opryskiwacza
    na polu porośniętym zbożem czy ziemniakami zostawia ślad

    Nie zostawia śladu, bo ten ślad cały czas tam jest. Chłopi polscy opryskując
    kilka/kilkanaście razy w roku zasiane pole, jeżdżą stale tym samym śladem.
    Nie trzeba mieszkać na wsi, by jadąc szosą widzieć na mijanych łanach te
    wyjeżdżone przez opryskiwacze, nie porośnięte koleiny. Zastanawiałem się
    nawet, w jaki sposób traktorzysta za pierwszym razem jedzie tak równiutko
    przez pole, którego końca ani brzegu nie widać. Prowadzi go GPS?