  • 1. Data: 2020-02-26 09:34:41
    Temat: Rdza w ok 1,5 rocznej instalacji CWU
    Od: uciu <a...@g...com>

    https://drive.google.com/open?id=1QF_ksqViKPhyF2Lwzh
    OA9abioAuZk5PB

    instalacja wodna ma około półtorej roku.
    W ostatnim czasie zauważyłem korozje na jednej redukcji (redukcja stalowa, przy
    rozdzielaczu z nierdzewki, ciepła woda).
    Połączenie już ciekło..

    Redukcje wymieniłem na mosiężną ale ta stalowa wygląda jakby miała 20lat...

    Co może być przyczyną takiej szybkiej korozji?
    Może trzeba coś dokupić do zbiornika CWU?
    Dziś sprawdzę anodę.
    Mam jeszcze kilka takich stalowych redukcji (reszta instalacji jest z mosiądzu/pexa).
    Na reszcie redukcji nie widać z zewnątrz korozji

    uciu

  • 2. Data: 2020-02-26 16:42:28
    Temat: Re: Rdza w ok 1,5 rocznej instalacji CWU
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 lutego 2020 02:34:43 UTC-6 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    mosiądzu/pexa).
    > Na reszcie redukcji nie widać z zewnątrz korozji

    Moze ta zlaczka jakas felerna?

    Cos mi sie kolacze ze niedobrze laczyc aluminium, stal w jednej instalacji.
    Moze akurat tu jest duzy potencjal na styku i rdzewieje...

  • 3. Data: 2020-02-26 18:33:18
    Od: uciu <a...@g...com>

    Jutro wymienie anode i rozkrece kilka srubunkow. Zobaczymy czy to miejscowe...Musze
    tylko klucz do anody zalatwic.

    Tylko musze odszukać przyczyne..

    Pozdrawiam
    Uciu

  • 4. Data: 2020-02-26 18:49:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Feb 2020 00:34:41 -0800 (PST), uciu
    <a...@g...com> wrote:
    > Mam jeszcze kilka takich stalowych redukcji (reszta instalacji jest
    > z mosi
    > ądzu/pexa).

    Ale brakło najwyższej informacji, stalowa ocynkowana czy czarna?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-02-26 20:49:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    Redukcji jest kilka, wszystkie stal ocynk bo akurat nie bylo mosiadzu. Reszta
    instalacji to PE i mosiadz na srubunkach.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-02-26 22:41:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 20:49, uciu pisze:
    > Redukcji jest kilka, wszystkie stal ocynk bo akurat nie bylo mosiadzu. Reszta
    instalacji to PE i mosiadz na srubunkach.

    Ocynku się nie daje do CO, a to co widać na zdjęciach to wg mnie nie
    jest rdza tylko wytrącone żelazo z wody, rdza jest bardzie brunatna a
    tutaj jest jasny kolor.
    Miałeś robione badania wody? czy może jakiś środek był dodawany do CO?

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-02-27 07:53:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lutego 2020 22:41:08 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > tutaj jest jasny kolor.
    > Miałeś robione badania wody? czy może jakiś środek był dodawany do CO?

    to jest CWU a nie CO.
    CWU zrobiłem sobie na rozdzielaczach.
    CWU grzeje do 48* i raz na tydzień do 65*.
    Dałem ocynk bo akurat jak robiłem nie mieli mosiądzu w hurtowni.
    CO jest całe na plastiku i mosiądzu.

    uciu

  • 8. Data: 2020-02-27 07:59:18
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lutego 2020 22:41:08 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    >na zdjęciach to wg mnie nie
    > jest rdza tylko wytrącone żelazo z wody, rdza jest bardzie brunatna a
    > tutaj jest jasny kolor.

    tak, prawdopodobnie tak bo jest to takie jasno brązowa maź.
    Woda z wodociągu. Dam ją do przebadania.
    Do usuwania żelaza to to odrzeleziacz czy jakaś stacja uzdatniania?
    Badania wg wodociągów
    http://www.mpwikmyslowice.pl/uploads/files/67_Badani
    a-Wody-Luty-2020.pdf

    pozdrawiam
    uciu

  • 9. Data: 2020-02-27 08:50:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 07:53, uciu pisze:

    > to jest CWU a nie CO.
    Ok, jakoś temat mi umknął :)

    > CWU zrobiłem sobie na rozdzielaczach.
    > CWU grzeje do 48* i raz na tydzień do 65*.
    Nie musisz tak często, nawet raz na kwartał wystarcza.

    > Dałem ocynk bo akurat jak robiłem nie mieli mosiądzu w hurtowni.
    > CO jest całe na plastiku i mosiądzu.
    Jest ok.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-02-27 09:15:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 07:59, uciu pisze:

    > tak, prawdopodobnie tak bo jest to takie jasno brązowa maź.
    Czyli żelazo z wody.

    > Woda z wodociągu. Dam ją do przebadania.
    Może być stary wodociąg gdzie rury żeliwne już zaczeły rdzewieć, dużo
    zalezy od ph wody.

    > Do usuwania żelaza to to odrzeleziacz czy jakaś stacja uzdatniania?
    Odżelaziacz, stacja to bardziej kompleksowe usuwanie, u Ciebie wystarczy
    napowietrzanie i złoże filtrujące.
    > Badania wg wodociągów
    > http://www.mpwikmyslowice.pl/uploads/files/67_Badani
    a-Wody-Luty-2020.pdf

    Widać gdzie mają stare rury, w 2 punktach jest ~70ug żelaza a w jednym
    180, u Ciebie może być nawet więcej.

    --
    Janusz