    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>
    Subject: Re: A nie mówiłam? :-))
    Date: 25 Nov 2018 15:08:22 GMT

    Jest Sat, 24 Nov 2018 21:44:20 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
> [...]
    napisał:
    >>> https://www.stefczyk.info/2018/11/15/upada-kolejny-l
    ewacki-mit-naukowcy-od-globalnego-ocieplenia-przyzna
    ja-ze-pomylili-sie-w-obliczeniach/?fbclid=IwAR3IPq-a
    ANESRGgEO9tI4tMvoCsMkR4YLBMrfyUz97YIFwLeUsV8s7peGQI

    > Gdy na Zachodzie modna była cybernetyka, w Związku Radzieckim okrzyknieto
    > ją imperialistycznym wypaczeniem (czy jakoś podobnie). Potem się wszystko
    > odwróciło -- słowa "kibiernietika" używano już tylko w Sojuzie. Podobnie
    > było z genetyką, choć historia zdaje się bardziej skomplikowana. Może więc
    > teraz matematyka jest po porstu kwalifikowana do "nauk lewackich", dla
    > których ratunku nie ma?

    Na to wygląda. Rozwijając trochę powyższe: za Hitlera teoria
    relatywistyczna i kwantówka były przykładami ,,fizyki żydowskiej" (w
    odróżnieniu od klasycznej, aryjskiej). Za Stalina (w zasadzie za
    Chruszczowa też) genetyka była przykładem nauki imperialistycznej (w
    odróżnieniu od robotniczo-ludowego łysenkizmu). Klimatologia od
    dłuższego czasu figuruje jako książkowy przykład lewackiej nauki (swoją
    drogą, przydałoby się znaleźć jakąś zgrabną nazwę, żeby nie dochodziło
    do brzemiennych w skutkach pomyłek). Może rzeczywiście należy uderzyć w
    źródło tego całego zła i wreszcie stworzyć ,,naszą matematykę" albo, nie
    wiem, ,,matematykę prawdziwą"? Wierzę w nieograniczone możliwości
    _niezależnych_ i ,,niezlewaczonych" ludzi nauki. Szykujmy cokoły.

    Nużąco powtarzalna jest ta historia...

    k.