    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 14 Feb 2020 03:01:02 -0800 (PST)
    Subject: Re: Altanka na ROD
    From: t...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2020 22:53:13 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
    > Witam
    > Niestety, w naszym klimacie konieczne jest wylanie choć "babek" pod słupy
    > nośne. Można dać taką wylewkę jak proponujesz, ale będzie ryzyko, że będzie
    > domek pękał. A i tak nie nie wiem, z czego go chcesz budować.
    Dzięki za odpowiedź. Właśnie na takie uwagi liczyłem, bo jestem zupełnym laikiem.
    Altankę chcę budować (przy pomocy znajomego) z bloczków z betonu komórkowego - taką
    niewysoką 2,5-3 m z jednospadowym dachem. To jego sugestia żeby zrobić tylko taką
    płytę jak pod garaż. Wolałem zapytać tutaj niż potem płakać ;-)
    Mam rozumieć że sugerujesz iż tam gdzie będą mury mam po całym obrysie zrobić wykop
    na głębokość przemarzania (u mnie 1 m), wrzucić zbrojenie i zalać całość zamówionym w
    betoniarni betonem (B20?)? Czy może wystarczy co kilka metrów zrobić świdrem otwór na
    1m głęboki (po obrysie murów)? Jeśli tak, to co ile metrów i czy go trzeba zbroić?
    Oczywiście całość zaizolować folią? Nie ukrywam że chciałbym jak najtaniej to
    zrobić.Aaa, ziemia pod warstwą humusu raczej piaszczysta.