    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Baterie do elektryków
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 13 Mar 2019 21:54:29 +0100

    Wed, 13 Mar 2019 19:54:07 +0100, Jacek Maciejewski

    > No to masz:

    Przecież podałem założenia, to czemu je nagle zmieniasz?

    > dom 150 m2
    > potrzeby CO 30W/m2

    To jest moc, ma się tak sobie do zapotrzebowania. Zatem podaj zużycie
    energii i przelicz ponownie, bo wszystko jest źle. Niemniej pociągnę po
    Twojej linii, bo i tak Twoja teoria uniezależnienia się od prądu
    sieciowego, kuleje.

    > sprawność pompy 500%

    Średni COP zimowy dla pompy powietrznej to 3. Dla gruntowej może 4 jak
    wymiennik będzie przewymiarowany. I nie będzie NIGDY więcej w tej
    technologii, nawet za 50 lat.

    > Najgorszy, grudniowy bilans nasłonecznienia.
    > WYCHODZI:
    > Panel FV o powierzchni 230 m2
    > Powerpak na 10 dni jakieś 250 kWh

    Ile kosztuje "powerpak" 250kWh? Wg obecnych cen ponad 100 000 zł. No niech
    akumulatory spadną do $60/kWh to nadal ponad 50 000 zł. A to tylko 250kWh,
    wystarczy na 4 dni z 30 dni w miesiacu (ew. 8 jak zejdzie się z
    zapotrzebowaniem) grzania w styczniu.

    No i w końcu z czego naładujesz te 250kWh skoro MIESIĘCZNY uzysk w styczniu
    wynosi W SUMIE 100kWh, razem z lutym w porywach 300kWh. Tymczasem
    potrzebujesz miesięcznie 720kWh. Braknie Ci tak z 600kWh (ew. 300) per
    miesiąc. I to tylko CO. Jeszcze CWU i prąd bytowy.

    > Jak dorzucisz do tego panele o sprawności osiągalnej za 10 lat,

    Masz kryształową kulę? Weź pożycz. :P

    > dodatkowy wiatrak (przydaje się zimą kiedy wieje),

    Gorzej jak nie wieje. Pogoda to loteria. Równie dobrze można pograć w
    rosyjską ruletkę.

    > termoizolacyjność ze
    > 20 W/m2 (to jeszcze nie dom pasywny), poprawkę że jednak nie grzejesz na
    > cały gwizdek pół roku to pewnie wyjdzie ze 100m2 albo mniej.

    Nawet jak się zejdzie z zapotrzebowaniem o połowę, to bardzo słabo to
    wygląda.

    > Inna sprawa że latem nie będzisz miał co zrobić z energią, no chyba że
    > będziesz ładował bryczkę, którą zimą będziesz ładował za pieniądze
    > gdzieś w publicznej ładowarce.

    Czyli taka skórka za wyprawkę to odpięcie się od sieci.

    --
    Pozdor
    Myjk