    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Brzoza. Jaka jest.
    Date: Sun, 17 Sep 2017 11:04:17 +0200

    W dniu 16.09.2017 21:50, Majka pisze:

    > I zastanawiam się, czy to będzie dobry wybór.

    Bardzo dobry. Brzoza to jedno z najpiękniejszych drzew
    i jakoś takie swojsko-polskie. Ja brzozy nie mam, nad
    czym ubolewam, bo mój Budowniczy przed dwudziestu laty
    preferował iglaki. Za to po sąsiedzku rosną trzy wielkie
    brzozy, aż miło popatrzeć. I pozazdrościć. U mego
    znajomego burza tego lata obaliła ogromną brzozę, która
    przewracając się, sama praktycznie się wykarczowała,
    bo stercząca nad ziemią bryła korzeniowa tworzyła jeden
    wielki, płaski krąg.

    Podziemne przewody elektryczne prowadzi się zazwyczaj
    w peszlu, więc nic im nie będzie w sąsiedztwie brzozy.
    Tylko trzeba uważać przy sadzeniu/przesadzaniu brzozy,
    gdyż przewody między skrzynką a domem umieszczane są
    dosyć płytko.

    --
    collie