    Date: Sun, 02 Jun 2019 18:20:06 +0200
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Cicha bohaterka ogrodu

    W dniu 17.04.2019 00:30, collie pisze:

> [...]

    A dzisiaj moja ulubienica wygląda tak :)
    https://zapodaj.net/20a864f16f62d.jpg.html

    Jak widać, radzi sobie wśród otoczaków doskonale, ale chodzę
    teraz do niej od czasu do czasu z konewką. Bo to w sumie
    pożyteczne i zdrowe ziele, o czym jest mnóstwo w internetach.
    Oto wynalezione tam cztery dania Agaty Kornackiej:

    Herbata z pokrzywy (napar z pokrzywy):
    - ok. 7 liści świeżej pokrzywy zalej wrzątkiem, zaparzaj pod
    przykryciem 5-10 minut, lub
    - łyżeczkę suszonej pokrzywy zalej wrzątkiem , zaparzaj pod
    przykryciem 5-10 minut

    Koktajl ze świeżej pokrzywy:
    - duża garść liści pokrzywy
    - 1 jabłko
    - pół cytryny
    Pokrzywę przepłucz, z jabłka wykrój gniazdo nasienne i pokrój
    na mniejsze kawałki, cytrynę obierz ze skórki. Wszystkie produkty
    przełóż do blendera i blenduj do uzyskania gładkiego koktajlu.

    Jajecznica/tofucznica:
    - pół kostki tofu naturalnego
    - łyżeczka płatków drożdżowych nieaktywnych
    - szczypta czarnej soli
    - garść liści młodej pokrzywy
    - łyżka oliwy z oliwek
    Oliwę rozgrzej na patelni. Dodaj wypłukane liście pokrzywy, duś na
    oliwie przez 3 min.
    Dodaj rozgniecione widelcem tofu, dolej łyżeczkę wody, dodaj płatki
    drożdżowe i czarną sól. Smaż przez kolejne 3 min.

    Sok z pokrzywy:
    - ok. 10 garści liści pokrzywy
    Liście pokrzywy opłucz, wrzuć do wyciskarki wolnoobrotowej.
    Do otrzymanego soku dodaj pół szklanki wody.
    Otrzymany sok możesz wypić, można nim również płukać gardło
    lub przemywać skórę (sok pomaga przy skórze trądzikowej).