    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 6 Jan 2019 08:27:07 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 16:38:03 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Mam do wykończenia gotowy dom szkieletowy, w środku tylko
    > drewniana konstrukcja.
    > Od kilku dni studiuje w internecie temat dawania folii
    > "paroizolacyjnej" (opóźniacz pary wodnej o przepuszczalności
    > w granicach 2-4 g/m2/24g).

    jak sam przytoczyłas folia ta ma funkcję opóźniacza. Wilgoc w ścianie, niezależnie od
    konstrukcji pojawi się zawsze o ile pojawi sie punkt rosy. I ta wilgoc sama w sobie
    nie jest jakos szczególnie szkodliwa. Zgodnie z cyklem lato zima ona zimą się pojawi,
    latem odparuje. I w tym cały jest myk zeby jej sie nie pojawiło tak duzo ze nie da
    razy odparować latem (ogólniej - w okresach suszenia).
    Zatem - jesli nie dasz folii, to w zaleznosci od warunków wilgotnosciowych w scianie
    zgromadzi sie sporo wody, nie daj Panie jesli spłynie w dół, i wtedy z całą pewnoscia
    nie odparuje, zaczną sie procesy degradacji konstrukcji.
    Natomiast opóźniacz pary pozwala tą ilosc wody utrzymać w ryzach.
    Konkludując - folię paroizolacyjną daj, postaraj się aby była szczelna, sklejej ją
    taśmą dwustronną z kolejnym arkuszem itp. kłopot jest z gniazdkami elektrycznymi, ja
    w miejscach puszek dałem nadmiar folii aby dało sie wepchac puszkę bez rozcinania
    folii.
    Zdecydowaną przesadą jest zaklejanie dziurek po takerze.

    No i oczywiscie - budynek musi być przyzwoicie wentylowany, i moim zdaniem -
    ocieplony aby ten punkt rosy odsunąć na zewnątrz, najlepiej by było aby był w
    warstwie styropianu zewnętrznego.

    b.