    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 7 Jan 2019 04:02:43 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 12:10:32 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    > Następnie każde okienko wypełnione wełną obszywam folią
    > paroizolacyjną bezpośrednio na wełnie. Folie przybijam
    > zszywkami do bocznych ścianek belek i ewentualnie na
    > łączeniu z drewnem oklejam taśma, folia na tak małej
    > przestrzeni 2,5m na 0,6m nie będzie łączona.
    > W pozostałej pustej przestrzeni prowadzę wszelkie
    > instalacje. Jeśli pójść Twoją koncepcją to pustą przestrzeń
    > można wypełnić 50 mm wełny i na to rigips i koniec.
    > Jeśli zaś będziemy się martwić że te 50 mm wełny dostanie
    > wilgoć to w ogolę jej nie dawać i zostawić pustkę
    > powietrzna, która jest też izolacją termiczną.

    qruca bomba, chlopie ty nie wymyslaj sam bo sie nie znasz, udowadniasz to za kazdym
    razem. I to żadna obelga, nie ma obowiazku znac sie na budowlance, pytaj fachowców i
    rób jak każą.
    Otóż - szczelina powietrzna nie jest izolacją (a jesli jest to beton też jest), w
    tych 50mm wełny nie bedzie wilgoci bo tam nie wystąpi punkt rosy

    > Na ekstremalnej izolacyjności termicznej mi nie zależy,
    > ściany zewnętrzne miały by wtedy patrząc od zewnątrz,
    > tynk, styropian ryflowany 80 mm, membranę wiatroizolacyjną,
    > płytę OSB, 100 mm wełny mineralnej, folia paroizolacyjna, 50
    > mm pustki powietrznej i płyty KG.

    ty nie masz "ekstremalnej izolacyjności" tylko masz baaardzo słabą izolacyjność. 80mm
    styropianu -mało
    ryfle w nim - zepsują i tak słaby współczynnik tego styro
    15cm wełny w scianach (zadnej pustki!)-jest nieźle jesli dasz porządną wełnę, a nie
    jakąś szmatę.Ale te 15cm jest osłabione drewnianą konstrukcją sciany, drewno jest
    gorsze niz wełna.

    b.