    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 10 Oct 2018 10:18:11 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dom w technologii szkieletowej
    From: s...@g...com

    On Wednesday, 10 October 2018 09:03:13 UTC-5, Tomasz wrote:
    > Buduję nowy dom w technologii szkieletowej na płycie
    > fundamentowej.
    > Załączam foto stanu obecnego.
    >
    > https://www.dropbox.com/s/lhk4kuofnkzfush/DJI_0009_F
    .jpg?dl=0

    > Za kilka tygodni roboty przy stanie zewnętrznym zostaną
    > zakończone a mnie pozostanie wykańczanie wnętrza.
    > Pierwsze co chciałem we wnętrzu zrobić to położyć najpierw
    > płytki ceramiczne na całej powierzchni płyty fundamentowej a
    > w następnej kolejności obijać ściany karton-gipsem lub czymś
    > innym. Powiedzcie mi czy to jest dobry pomysł.
    > Czy może bardziej racjonalne będzie najpierw zabudowanie
    > ścian a potem kładzenie płytek bezpośrednio na płytę
    > fundamentową.

    Sciany juz masz postawione? Znaczy sie szkielet?
    Jak nie to po polozeniu kafli bedziesz musial w nich wiercic chyba ze kafle sobie
    dotniesz do obrysu scian.

    Jedynae dwie zalety polozenia plytek przed rygipsami to to ze potencjalnie mozesz
    klasc cale plytki bez ich docinania precyzyjnie bo na tym bedzie stala sciana (o ile
    chcesz miec wszedzie jednakowa podloge) i ze kleic je bedziesz na nieufajdana gipsem
    podloge.

    Poza tym roznic nie widze.
    No, moze to ze jak polozysz plytki to mozesz sobei sciany postawic tak aby wzorek ci
    pasowal. Ale to juz mocno ekscentryczne.

    Plytki podlogowe sa bardzo twarde. Trudno sie w nich wierci. Dlatego bym wolal
    uniknac stawiania scian na nich.
    Do tego plytki moga przenosic halas miedzy pomieszczeniami. Dlatego chyba lepiej i
    prosciej kafelki klasc juz po scianach i rygipsach.

    O kafelki na podlodze sie nie martw. U mnie w kuchni mimo braku styro pod posadzka
    plytki nie ziebia w nogi. W lazience mam styro ale bez podlogowki i tez nie ma
    problemu aby z wanny wyjsc i nie miec dyskomfortu.