  • Date: Tue, 15 Sep 2009 12:41:42 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydrofor, ale inaczej - Wzmacniacz ciśnienia wody

    kogutek pisze:

    > Mam rację z połową objętości. Jak ktoś chce mieć ciśnienie wody od 0,1 do 10
    > atmosfer to wykorzysta więcej z objętości zbiornika. Ale jak ktoś chce między 2
    > a 3 atmosfery to dużo mniej. Chyba że założy dwa hydrofory mądrze sterowane.

    Zlituj się... Chyba nigdy w rzeczywistości się hydrauliką nie zajmowałeś...

    Stawiasz zbiornik, napełniasz "prawie do pełna" (zostaje stosunkowo
    niewielka poduszka powietrzna "pod kopułą"), pompujesz do
    prawie-maksimum (ja ustawiłem pompę na 5,5bar dla zbiornika do 6bar), a
    na wyjściu dajesz reduktor ciśnienia dający na wyjściu 1-2bar i voila.

    Mam stabilne ciśnienie w instalacji domowej do momentu dotarcia poziomu
    wody tuż nad rurę wylotową zbiornika.