    From: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydrofor czy pompa głębinowa ?
    Date: Thu, 30 Dec 2010 09:04:51 +0000 (UTC)

    > Czemu awaryjniejsza i trudniejsza? Swoja droga hydrofor warto dac
    > takze na glebinowej - po co ma sie zalaczac do napelnienia miski kotu?

    Czyli co optymalnie ekonomicznie by było alby pompa + zbiornik przeponowy był
    w samej studni ?

    Czy pompa w studni a zbiornik z domu ?

    Pompy raczej w domu bym nie chciał (hałas) a ceny pomp nie są aż tak strasznie
    drogie. Jakby nawet po kilku (nastu ?) latach padła to wymienić nie będzie
    strasznym kosztem ...

    Pompy głębinowe widzę że są droższe i chyba ciężej by się ją w razie awarii
    wymieniało ?

    Chodzi mi głównie o ekonomię , aby pompa nie zżerała mnóstwa prądu a co za tym
    aby koszt 1m3 zimnej wody był jak najniższy ;)

    A jak jest z mocą tych pomp ?
    Widzę pompy które mają 250W , inne mają po 500-700W a inne mają jeszcze ponad
    1000W ...
    Czy pompa o większej mocy szybciej pociągnie wodę i napełni zbiornik (50L) czy
    moc nie przekłada się do szybkości pobierania wody a jedynie np. na możliwości
    transferu wody z jeszcze dalszych odległości ?

    Ja myślałem o pompie 250W (Omnigena) + butla przeponowa 50L ...