    Subject: Re: Instalacja dla tv naziemnej
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: pilocik <p...@t...pl>
    Date: Tue, 27 Nov 2018 23:22:20 +0100

    W dniu 27.11.2018 o 22:40, Majka pisze:
    > Poproszę o pomoc dotyczącą instalacji antenowej i zakupów:
    >
    > 1. Odległość od anteny do telewizora to 11 metrów przewodu. Chcę tylko telewizję
    naziemną. Telewizor oczywiście posiada odpowiedni tuner.
    > CZY MUSZĘ między telewizor a antenę podpiąć wzmacniacz sygnału (zasilacz)?
    > Jeśli tak, to czy istotne jest miejsce dla tego urządzenia? - mogę wpiąć ten
    zasilacz tuż przed wejściem kabla antenowego do telewizora?
    > I jak go wpiąć "do anteny"?
    >
    > 2. Jaką antenę kupić? (do odbiory telewizji naziemnej, cyfrowej)
    > Która jest warta uwagi?
    > Jeśli (patrz pyt.1) muszę mieć wzmacniacz sygnału, to czy dostanę dobrą antenę ze
    wzmacniaczem w komplecie?

    > 3. Kto produkuje porządne wieszaki do tv?
    > Pytam, bo wieszałam niedawno w miejscu pracy tv jako monitor, 65 cali, i wieszak
    (bez funkcji, tylko na płasko na ścianie) był w palcach niczym plastelina, a śrubki
    blokujące są jednorazowe, nie do odkręcenia już - dno i dwa metry mułu.
    > Kto produkuje uchwyty do tv ze stali a nie z plasteliny?
    >
    > Proszę o pomoc - jeśli mam coś doprecyzować, to pytajcie.
    > Majka.

    trochę doprecyzuj: antena ma być wewnętrzna czy zewnętrzna ?
    Jeśli to nie problem, to zewnętrzna typy Yagi, przy rozsądnej odległości
    od nadajnika bez wzmacniacza i zasilacza, sprawdź w jakiej polaryzacji
    jest u Ciebie MUX8 bo to jest różnie w różnych nadajnikach i nieco
    ogranicza wybór anten

    Jeśli chodzi o uchwyt to chyba wszystkie dostępne w handlu są z PRC :D
    Osobiście polecam coś z Cabletecha lub NECKO, oczywiście też chińczyki
    ale przyzwoite